امروز را با شناخت بهتر خودمان آغاز کنیم. نکته‌ای که در دنیای امروزی به آن بسیار نیاز داریم. برای درک بهتر دنیای اطراف و اول از همه خودمان، ارزش دانستن چیزی در مورد روانشناسی را دارد. چیزهای کوچکی که گاه تصمیم‌های بزرگی را می‌سازد.

  1.  حدود ۶۶ روز طول می‌کشد تا به چیزی عادت کنیم. یعنی نزدیک به دو ماه! امیدوارم مثل یک جراح موفق با این عدد برخورد کنید. عدد را بشکافید و عادت‌ها و یهانه‌هایتان را در نظر بگیرید.
  2.  به خاطر سپردن اطلاعات با چشمان بسته آسان‌تر است. در یکی از تکنیک‌های مهم تندخوانی، آخرین مسیر دیدن و بستن چشم‌هاست. کولاک می‌کند.
  3.  مغز ارتباط قوی با معده دارد. از این رو، دستگاه گوارش به احساسات و وضعیت ذهنی ما وابسته است. این به ویژه در مورد اضطراب صادق است. استرس واقعاً می‌تواند روی شکم شما تأثیر بگذارد. واقعاً این متن را جا دارد برای آن دوستی بفرستیم که وقتی گرسنه‌اش می‌شود همزمان عصبی و ترسناک هم خواهد شد.
  4. شما می‌توانید یک نفر را همانطور که هست دوست داشته باشید. یا می‌توانیم تصویری را که برای خود ساخته‌ایم دوست داشته باشیم. این‌ها اساساً شرایط متفاوتی است. در مورد اول، ناامیدی ممکن است بیشتر باشد. اما بسیاری از علاقه‌های نامتعادل از مسیر دوم ساخته می‌شود. ترجمه‌های دلخواه از رفتار یک‌نفر، نسبت‌های دادن زیبایی‌های رفتاری و در نهایت مواجه نشدن با حقیقت!
  5. افراد مستعد رویاپردازی و خیالپردازی بیشتر رویا می‌بینند. و بهتر از آن‌ها یاد می‌کنند.
  6.  حس بویایی بیش از سایر حواس بر حافظه تأثیر می‌گذارد. چنین مفهومی وجود دارد. پدیده پروستی: با احساس یک عطر آشنا، ما به گذشته منتقل می‌شویم. و آخرین چیزی که فرد مبتلا به فراموشکاری از یاد می‌برد بوی عطرهاست.
  7.  توانایی تأمل در نحوه تفکر خود یکی از نشانه‌های هوش بالاست. آیا شما با آن در تماس هستید؟
  8. اگر می‌خواهید رویاهای خود را تا حد امکان واضح بیان کنید، آن‌ها را یادداشت کنید. از نوشتن نترسید. نوشتن کمک به زندگی بهتر است. چیزی که تا آن را انجام ندهید، متوجه معجزه‌اش نمی‌شوید. نوشتن را شروع کنید؛ از آن لذت می‌برید.
  9. ما از سه نفر تشکیل شده‌ایم. شخصیت اول این است که ما فکر می‌کنیم ما هستیم، شخصیت دوم این است که دیگران فکر می‌کنند ما هستیم، شخصیت سوم این است که ما واقعاً هستیم. خود واقعی‌تان را بشناسید.
  10.  منبع اصلی کودکی شاد ما خانواده و دوستان هستند.

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: استایلبرچسب‌ها: , , بازدیدها: 10746
تاریخ انتشار:2 مرداد, 1403

دیدگاه خود را بنویسید