این اتفاق می‌افتد که تصویر ترکیه از نزدیک با خدمات همه جانبه در هتل‌های استراحتگاه مرتبط است. در عین حال، ترکیه کشوری جالب با طبیعت شگفت‌انگیز و تاریخ غنی است. در اینجا چند مکان وجود دارد که ارزش دیدن دارد.

استانبول

شهری که پایتخت چهار امپراتوری رومی، بیزانسی، لاتین و عثمانی بود. تعداد بی‌سابقه‌ای از جاذبه‌ها در اینجا جمع‌آوری شده است، بنابراین ابتدا به اصلی‌ترین آن‌ها نگاه می.کنیم: ایاصوفیه، مسجد آبی، مسجد سلیمانیه، کاخ مجلل توپکاپی و مخزن اسرارآمیز باسیلیکا که می‌توان آن را زیباترین «خط لوله آب» نامید. و البته با یک فنجان چای ترکی معطر از مناظر لذت می‌بریم.

کاپادوکیا

کاپا-دوکیا
این مکان در سراسر جهان به خاطر چشم‌انداز منحصر به‌فردش شناخته شده است. نکته اصلی در کاپادوکیا پارک ملی بزرگ گورمه است. این یک موزه در فضای باز است. بسیاری از تشکل‌های صخره‌ای، کلیساهای غار و ساختمان‌های صومعه را در این‌جا می‌بینید. بسیاری از توریست‌ها فقط برای تماشای طلوع خورشید در یک بالون هوای گرم به اینجا می‌آیند.

دیدیما

دیدیما

دیدیما یک محوطه باستانی مذهبی در ترکیه است که در شهر دیدیم واقع شده‌است. بنای اصلی این محوطه، معبد و مرکز پیشگویی آپولو است که به عنوان دومین معبد باشکوه ایونیه، پس از معبد آرتمیس افسوس شناخته شده است. بیشتر صندلی‌های تماشاگر هنوز حفظ شده و بیش از ۲۰ هزار نفر را در خود جای داده است.

سلجوک

سلجوک

این نام شهری مدرن در قلمرو افسوس یونان باستان است. یکی از مواردی که در این قسمت از ترکیه باید ببینید معبد آرتمیس است که یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان است. اشیای جالب دیگر بقایای کتابخانه باستانی سلسوس و معبد هادریان است که دو بار بر روی اسکناس‌های ترکیه ظاهر شده است.

پاموکاله

پاموکاله

این مکان به خاطر چشمه‌های آب گرمش معروف است. چشمه‌ها بخشی از یک مجموعه واحد با شهر باستانی هیراپولیس است. می‌توانید در اطراف آمفی تئاتر باستانی قدم بزنید و سپس به استخر کلئوپاترا بروید، جایی که دمای آب در تمام طول سال ۳۵ درجه است.

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: جهانگردیبرچسب‌ها: , بازدیدها: 8399
تاریخ انتشار:3 تیر, 1403

دیدگاه خود را بنویسید

شش + 17 =