مهدکودک یا در خانه با والدین تا کلاس اول؟ اغلب این انتخاب بر اساس کلیشه‌ها انجام می‌شود. با هم این تصمیم را بررسی کنیم.
مهدکودک برای اجتماعی شدن لازم است
انتظار این که یک مهدکودک به کودک خود سازگاری را بیاموزد همانقدر ساده‌لوحانه است که فکر کنیم رفتن به هنرستان به او موسیقی کلاسیک می‌آموزد. امکان وجود دارد اما تضمینی وجود ندارد. یک کودک می‌تواند مهارت‌های ارتباطی را در میان دوستان، در باشگاه‌ها و در زمین‌بازی به دست آورد. علاوه بر این، همه کودکان متفاوت هستند و برای برخی در مهد کودک راحت و آسان خواهد بود، اما برای برخی دیگر غیرقابل تحمل خواهد بود (که مملو از استرس و تجربیات منفی است که فقط می‌تواند در آینده تأثیر بگذارد).
مهد کودک استقلال را آموزش خواهد داد
بله و خیر. معلمان به سادگی نمی‌توانند تمام کودکان را تحت نظر داشته باشند. اگر ساده‌ترین چیزها (مثلا نحوه لباس پوشیدن) را به فرزندتان یاد نداده باشید، برای او بسیار سخت خواهد بود. در عین حال کودک قطعاً مهارت‌های مهم بسیاری را در مهد کودک دریافت خواهد کرد.
مهد کودک می‌تواند نظم و انضباط و روال را آموزش دهد
شاید یا شاید هم تدریس نمی‌کند. بله، برنامه و روال در مهدکودک‌ها برای همه یکسان است. اما کودکان همه متفاوت هستند و هر یک رویکرد فردی نیاز دارد. ممکن است قوانین کلی باعث استرس و مقاومت شوند و چیزی یاد ندهند.
در مهد کودک، ایمنی کودک شما تقویت می‌شود
بهتر است با بازی‌های فعال، ورزش و تغذیه معمولی سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید. بیماری‌هایی که در مهد کودک ایجاد می‌شود و داروهایی که او باید مصرف کند بهترین راه برای تقویت سیستم ایمنی نیست. علاوه بر این، او می‌تواند ویروس را حتی بدون مهدکودک در یک مهمانی، در یک مرکز خرید، در حمل و نقل عمومی، بگیرد.
در مهدکودک به اندازه خانه با دقت به کودک آموزش داده نمی‌شود.
گاهی اوقات والدین زمان (یا تمایل) کافی برای انجام بازی‌ها و فعالیت‌ها با کودک خود ندارند. همه این‌ها را می‌توان فقط در مهد کودک به او داد. به شرطی که مهدکودک مناسب انتخاب شود و معلمان کار خود را بدانند و دوست داشته باشند.
نتیجه‌گیری:
مهدکودک یا خانه! تصمیمی است که به عوامل زیادی بستگی دارد. نکته اصلی این است که درک کنیم که مهد کودک بدیهی نیست. اگر فکر می‌کنید هیچ کاری برای فرزندتان وجود ندارد که در آنجا انجام دهد، خانه گزینه خوبی است اما اگر والد با حوصله‌ای نیستند اجازه تجربه زندگی خوب را داشته باشد. (اگر توانایی مالی دارید).

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: آداب معاشرتبرچسب‌ها: , بازدیدها: 4619
تاریخ انتشار:10 تیر, 1403

دیدگاه خود را بنویسید

چهار × 2 =