پاریس از امروز میزبان مهم‌ترین و بزرگترین مسابقات ورزشی دنیا بعنی المپیک ۲۰۲۴ است. ۳ سال آخرین المپیک دوره قبل که به دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر در توکیو برگزار شد می‌گذرد. پس می‌توان حدس زد جهان چه هیجانی را تجربه می‌کند.
بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس، که با اسم رسمی سی‌وسومین المپیک به میزبانی پاریس از پنجم تا بیست‌ویکم مرداد برگزار خواهد شد از تفاوت‌هایی نسبت به گذشته برخوردار است. دهکده المپیک برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در حومه شهر سن دنی واقع آماده شده است و این دهکده شامل ۸۲ آپارتمان، ۳۰۰۰ واحد مسکونی و ۷۲۰۰ اتاق است. این دهکده در زمینی به مساحت ۵۲ هکتار بنا شده است. برگزارکنندگان المپیک به فکر ذائقه شرکت‌کنندگان هم هستند. در نتیجه ۵۵۰غذای مختلف از فرهنگ‌ها، کشورهای مختلف در رستوران‌هایی که ۲۴ساعته باز هستند ارائه می‌شود تا ورزشکاران نگران عادت خوراکی خودشان نباشند.

آغاز المپیک ۲۰۲۴

از جمعه شب (۵ مرداد) مشعل المپیک روشن و به صورت رسمی مسابقات شروع می‌شود و ۱۹ روز ادامه خواهد داشت.

ایران در المپیک

کاروان ایران با ۴۰ ورزشکار در ۱۳ رشته در سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک حاضر است.
از میان ۴۰ ورزشکار ایران، ۲۹ نفر مرد و ۱۱ نفر زن هستند.
تعداد سهمیه متعلق به کشتی با ۱۱ نفر است و رشته‌های ژیمناستیک، دوچرخه‌سواری، تیروکمان، شنا و سنگنوردی هر کدام با یک ورزشکار کم‌ترین تعداد سهمیه را دارند.
اینتل، به عنوان شریک رسمی پلتفرم هوش مصنوعی برای المپیک پاریس ۲۰۲۴، تجربیات نوآورانه‌ای با هوش مصنوعی را برای ارتقا سطح المپیک برای طرفداران، برگزارکنندگان، ورزشکاران و بینندگان در سراسر جهان معرفی می‌کند، همچنین اتحادیه جهانی المپیک در افتتاحیه با سامسونگ نیز همکاری می‌کند همین‌طور این اولین‌باریست که در المپیک برابری جنسیتی وجود دارد. یعنی تعداد زنان و مردان ورزشکار شرکت‌کننده برابر است.

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: ورزش-سلامت-زیباییبرچسب‌ها: بازدیدها: 36155
تاریخ انتشار:4 مرداد, 1403

دیدگاه خود را بنویسید

دوازده − هفت =