تام کروز ۳ جولای ۶۲ ساله شد. انتخاب بهترین‌ فیلم از میان فیلم‌شناسی غنی او کار ساده‌ای نیست، اما این فیلم‌ها قطعاً برای او موفقیت‌آمیز بوده است.

تاپ گان (۱۹۸۶)

تاپ-گان

فیلم اکشن به کارگردانی تونی اسکات نه تنها به جهانیان محبوبیت پاپ «نفس من را قطع کن» داد، بلکه مد عینک‌های خلبانی، ژاکت‌های هوانوردی و موتورسیکلت‌ها را نیز بازگرداند. خود کروز بدون ترس سوار موتورسیکلت شد، اگرچه، البته، در مقایسه با شیرین‌کاری‌هایش در مأموریت غیرممکن، امتیاز کمتری می‌گیرد. تاپ گان دوره شهرت جهانی این بازیگر را آغاز کرد.

کوکتل ۱۹۸۸

کوکتل-تام-کروز

این کمدی پرماجرا به شدت مورد انتقاد منتقدان و مورد علاقه تماشاگران قرار گرفت. قهرمان تام کروز، یک سرباز سابق و دلال شکست خورده وال استریت، تبدیل به یک متصدی بار می‌شود، مهم نیست که هر کسی چه می‌گوید، کوکتل یک فیلم خوش‌ساخت است.

همدست ۲۰۰۴

همدستکمدی تام کروز

فیلم هیجان‌انگیز مایکل مان («حرارت»، «معاون میامی») بر اساس گفت‌و‌گوی بین دو شخصیت اصلی، راننده تاکسی مکس و مسافرش، هیتمن وینسنت ساخته شده است. پنج مسیر، پنج مکان که قاتل باید کارش را انجام دهد. لس‌آنجلس، شب، کروز بلوند با کت و شلوار خاکستری و یک قاتل تمام عیار! غیرممکن است که خود را از تماشای لذت‌بخش این شخصیت منع کنید.

ماموریت؛ غیرممکن/ پروتکل شبح ۲۰۱۱

پروتکل-شبح

«ماموریت؛ غیرممکن/ پروتکل شبح»، یک فرنچایز بزرگ است که در دهه ۲۰۱۰ پس از یک سری پروژه‌های ناموفق، زندگی حرفه‌ای کروز را نجات داد. هر فیلم جدید در این فرنچایز پویاتر از فیلم قبلی بود، درآمدهای باکس آفیس افزایش یافت و جاه‌طلبی‌های کروز نیز به همین ترتیب بود. به تدریج، ماموریت به جاذبه‌ای عالی تبدیل شد که یادآور تام کروز تنها ستاره فعال از نسل دهه ۸۰ بود.

جک ریچر ۲۰۱۲

تلاش کروز برای راه‌اندازی یک فرنچایز دیگر – بر اساس مجموعه‌ای از کتاب‌ها در مورد سرگرد بازنشسته جک ریچر. منتشر شد، اما همه چیز بیشتر از این پیش نرفت. اولین فیلم که در سال ۲۰۱۲ اکران شد، یک نوآر واقعی است، یک فیلم مردانه، که در آن کم حرف می‌زنند و کلمات را به عمل ترجیح می‌دهند. کروز در نقش اصلی، با وجود تردید و حتی عصبانیت طرفداران مجموعه کتاب (ریچر در کتاب‌ها مرد شرور قد بلندی است) بسیار قانع کننده است.

تامس کروز ماپوتر چهارم معروف به تام کروز، بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی است. او یکی از بازیگران دریافت‌کنندهٔ بیشترین دستمزد در جهان است و جوایز مختلفی از جمله سه جایزه گلدن گلوب و یک نخل طلای افتخاری دریافت کرده و چهار بار هم نامزد دریافت جایزه اسکار شده‌است. فیلم‌هایش بیش از ۴ میلیارد دلار در آمریکای شمالی و بیش از ۱۱٫۵ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش داشته و او را به یکی از پرفروش‌ترین بازیگران تاریخ تبدیل کرده‌است

به اشتراک گذاری

تاریخ انتشار:14 تیر, 1403

دیدگاه خود را بنویسید

12 + ده =