تراموا به‌عنوان یک نوع قطار یک قرن‌ونیم‌ پیش ظاهر شد. و هنوز زنده است، با وجود تاکسی، مترو و سایر رقبای سریع‌تر تراموا زیباست.

بلکپول، انگلستان

بلکپول

بلکپول شهری مربوط به گذشته است که کافه‌ها، تئاترها و هتل‌های ویکتوریایی زیادی دارد. یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی، به اصطلاح «ترامواهای قایق» است که برای اولین بار در دهه ۱۹۳۰ در خیابان‌های شهر ظاهر شد. از دوازده تراموای اصلی فقط دو عدد باقی مانده است، اما آن‌ها در حال حرکت است.

ملبورن، استرالیا

تراموا-ملبورن

ملبورن دارای بزرگترین شبکه شهری جهان – ۲۵۰ کیلومتر مسیر است. روزانه ۵۰۰ تراموا، اعم از قدیمی و مدرن، در مسیرها تردد می‌کنند. چشمگیرترین آن‌ها هشت کالسکه بود که توسط هنرمندان معاصر در سال ۲۰۱۱ نقاشی شده بود. یک شی هنری روی چرخ. این محیط شهری را تا حد زیادی زنده می‌کند.

هنگ کنگ

تراموا-هنگ‌کنگ

تنها شهر در جهان که ترامواهای دو طبقه به طور انحصاری در آن کار می‌کنند. در میان مدل‌های مدرن می‌توانید دو تراموا قدیمی، آلبرت و ویکتوریا را ببینید‌ و سوار شوید. در طبقات دوم «آلبرت» و «ویکتوریا» سکوهای رصد باز وجود دارد که به ترامواها جذابیت می‌بخشد و مسافران از منظره لذت می‌برند.

میلان، ایتالیا

ایتالیا-تراموا

ترامواهای برقی در آغاز قرن بیستم در میلان ظاهر شدند. امروزه کالسکه‌های زرد و کرم رنگ در خیابان‌های شهر دیده می‌شود که بسیاری از آن‌ها در دهه ۱۹۳۰ مونتاژ شده‌اند. تراموا با پنجره‌های بزرگ و پانل‌های یکپارچه‌سازی با سیستم عامل زیبا و شیک به نظر می‌رسد. همان چیزی که شهری مانند میلان به آن نیاز دارد.

سانفرانسیسکو، ایالات متحده آمریکا

سان-فرانسیسکو-تراموا

در سانفرانسیسکو، بهترین راه برای سفر، خط F است، که شامل کالسکه‌های قدیمی نه تنها از نقاط مختلف ایالات متحده، بلکه از ایتالیا نیز می‌شود. شما می‌توانید یکی را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید و فقط سوار شوید. به هر حال، ترامواها در سانفرانسیسکو نه تنها زرد هستند، بلکه می‌توانند رنگ‌های متنوعی نیز داشته باشند.

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: جهانگردیبرچسب‌ها: بازدیدها: 39
تاریخ انتشار:30 مرداد, 1403

دیدگاه خود را بنویسید