بازی اسکویید گیم (Squid game) با خط داستانی جذاب و تصاویر به یاد ماندنی خود مخاطبان را در سراسر جهان مجذوب خود کرد. طراحی صحنه و لباس سریال نتفلیکس نقش مهمی در ایجاد زیباییشناسی منحصر به فرد آن و انتقال مفاهیم عمیقتر داشت. لباسهای نمایش دارای نمادهای پنهانی هستند، از شکلهای روی ماسک نگهبانان که حروف کرهای را نشان تا لباسهای ورزشی آبی بازیکنان که مضامین دوران کودکی و برابری را بازتاب میدهد.
دقت در جزییات
چو سانگ کیونگ، طراح لباس پشت ظاهر نمادین Squid Game، هر عنصر را با دقت طراحی کرد تا روایت و شخصیتها را بهبود بخشد. لباسهای قرمز چشمگیر پوشیده شده توسط محافظان به شدت با لباسهای بازیکنان تضاد دارد و از نظر بصری بر پویایی قدرت در بازی تأکید میکند. این انتخابهای طراحی به فضای ناآرام نمایش و به بینندگان کمک میکند تا به سرعت بین گروههای مختلف در بازی تمایز قائل شوند.
توجه به جزئیات در طراحی لباس Squid Game فراتر از لباسهای شخصیت اصلی است. حتی عناصر به ظاهر جزئی، مانند اعداد روی پیراهن بازیکنان، حائز اهمیت هستند و تئوریهای طرفداران را جرقه میزند. طراحان با القا کردن لباسها با لایههایی از معنا، زبان بصری ایجاد کردند که تجربه تماشا را غنیتر میکند و نیاز به بررسی دقیقتر دارد.
عناصر بصری قابل توجه «بازی ماهی مرکب» از انتخابهای عمدی تیم خلاق ناشی میشود. این تصمیمات زیباییشناسی متمایز نمایش را شکل داد و به تأثیر جهانی آن کمک کرد.
تاثیر کارگردان هوانگ دونگ هیوک
هوانگ دونگ هیوک نقش مهمی در ایجاد هویت بصری «بازی ماهی مرکب» ایفا کرد. او دنیایی را تصور میکرد که نوستالژی دوران کودکی را با تهرنگهای تیره آمیخته بود.
کارگردان یک پالت رنگی پررنگ را انتخاب کرد که دارای رنگهای صورتی و سبز پر جنب و جوش است که در مقابل رنگهای خاموش تضاد دارد. این انتخاب فضایی ناسازگار ایجاد کرد که مضامین بیگناهی و بیرحمی نمایش را منعکس میکرد.
هوانگ برای ساخت مجموعههایی که هم بازیگوشی و هم تهدید را برانگیخت، از نزدیک با طراح تولید کار کرد. عناصر بزرگ زمین بازی و فضاهای واضح و سازمانی به نشانههای بصری نمادین این مجموعه تبدیل شد.
میچرخیم و شاد هستیم به روایت رنگ
چی کیونگ سان، طراح لباس، چشمانداز هوانگ را از طریق لباسهایی که به دقت ساخته شده بود، زنده کرد. طرحهای او بلافاصله به نمادهای قابل تشخیص نمایش تبدیل شدند.
کیونگ سان ظاهری متمایز برای بازیکنان، نگهبانان و افراد VIP ایجاد کرد. لباسهای ورزشی آبی بازیکنان نشاندهنده برابری و ناشناس بودن در بازی بود. نگهبانان کت و شلوارهای صورتی با ماسکهای مشکی با اشکال هندسی میپوشیدند که عنصری از رمز و راز و سلسله مراتب را اضافه میکرد.
لباسهای VIP که با ماسکهای طلایی و لباسهای مجلل تزیین شدهاند، به شدت با سادگی لباسهای دیگر تضاد داشتند. این نابرابری بصری پویایی قدرت در این سری را برجسته کرد.
توجه Chae به جزئیات به عناصر ظریف مانند شماره بازیکنان و رتبه بندی نگهبانان گسترش یافته است که به داستان بصری عمق می بخشد.
طراحی لباس در بازی Squid به طور هوشمندانهای از نمادگرایی و نشانههای بصری برای انتقال معانی عمیقتر در مورد شخصیتها و نقشهای آنها استفاده میکند. هر لباس هدفی فراتر از زیباییشناسی صرف ارائه میکند و بینشهایی را در مورد پویایی قدرت و عناصر روانشناختی موجود ارائه میدهد.