هیچ‌یک در شماره هشتم و با حضور لیندا کیانی عزیز به چهره کاریزماتیک و قدرتمند افسانه‌ای کلئوپاترا سر می‌زند. شاید برای شما هم حالب باشد که بسیاری این قدرت و کاریزما را مدیون طلسم‌های او می‌دانند.
طبق افسانه‌ای، کلئوپاترا دارای جواهری بود که دارای جادوی قدرتمندی بود که قدرت او را بر ذهن و قلب مردم می‌بخشید.

ملکه

لوازم مورد علاقه ملکه

از نظر تاریخی تأیید شده است و یکی از جواهرات مورد علاقه ملکه یک دستبند طلا به شکل دو مار مارپیچ نماد جواهرات محافظ است. ملکه جواهرات زیادی با نقوش مار داشت و چنین جواهرات در سراسر مصر باستان بسیار ارزشمند بود، زیرا مارها محافظ و طلسم مردم عادی، حاکمان و حتی خدایان به حساب می‌آمدند.در میان تزیینات پایین تنه، کمربندهای ورق طلایی پهن که با مهره‌های شیشه‌ای و سنگ‌های قیمتی نیز منبت کاری شده بود، مورد علاقه کلئوپاترا بود. نقش اصلی چنین جواهراتی آویزهای تزئینی مارها بود.
به طور کلی، حتی یک جواهر از ملکه مصر باستان بدون نماد یا نقش محافظ کامل نبود. این تزیینات قطعاً باشکوه بودند، اما هدف اصلی آن‌ها محافظت از صاحب خود بود که قدرت و مسئولیت زیادی داشت. و از آنجایی که امروزه کلئوپاترا هفتم را به عنوان ملکه با شکوه مصر باستان می‌شناسیم، عشق او به جواهرات چندان بی‌پروا نبود.

ملکه
عملکرد محافظتی جواهرات برای کلئوپاترا بسیار مهم بود. به گفته محققان، ملکه هرگز از طلسم‌های گرانبهای خود جدا نشد. او در طول روز برخی از لوازم جانبی را با برخی دیگر جایگزین می‌کرد، اما هرگز کاملاً بدون آن ها نبود، او حتی با استفاده از جواهرات حمام می‌کرد.
ملکه لوازم جانبی زیادی برای پیشانی، مچ دست، شانه‌ها و مچ پا داشت که روی آن‌ها نمادهای محافظتی به کار می‌رفتند که برای دفع ارواح شیطانی از صاحبشان طراحی شده بود و به شخصیت او قدرت و استحکام می‌بخشید.
در میان جواهرات سر کلئوپاترا، می‌توان تاج‌ها و حلقه‌های طلایی با سنگ‌های قیمتی و لعاب‌های رنگی و تاج‌های «زنجیری» متشکل از تعداد زیادی پلاتین طلای ریز برجسته کرد.

ملکه

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: آکسسوریبرچسب‌ها: , , , بازدیدها: 19118
تاریخ انتشار:1 مهر, 1403

دیدگاه خود را بنویسید