دنیای خودروهای عجیب و غریب در دهه گذشته به طرز چشمگیری تغییر کرده است. تنها در سال ۲۰۰۹ بود که بوگاتی ویرون با قیمت ۱میلیون دلار در سراسر جهان به بازار عرضه شد و یکی از اولین خودروهایی بود که قیمتی میلیونی داشت. اما امروزه اگر با خودروی یک میلیون دلاری در بازار هستید، گزینه‌های متعددی دارید. از ابرخودروهای الکتریکی ۲۰۰۰اسب بخاری ریماک و پینین فارینا گرفته تا شگفتی‌های مهندسی بوگاتی، کونیگزگ و پاگانی که همگی در چندین رقم ۷رقمی قیمت دارند. اما اگر به دنبال گران‌ترین خودروی جهان هستید، با آن آشنا شوید.

رولزرویس-دراپ‌تیل

رز سیاه – رولزرویس دراپ‌تیل

به فرانسوی «رز سیاه» (La Rose Noire Droptail،) یک رودستر 2سرنشین سفارشی توسط رولز رویس، نمادی از مجلل و هنر پیچیده است. Droptail سومین خودرویی است که تحت برنامه Rolls Royce Coachbuild عرضه شده است. این خودرو با الهام از رز بلک باکارا، که به دلیل ظاهر شدید و مخملی خود مشهور است، عنوان گران قیمت‌ترین خودروی جهان را در اختیار دارد. تنها به چهار واحد محدود شده است، هر Droptail به طور منحصر به ‌فرد نامگذاری و مشخص شده است. La Rose Noire اولین Droptail تحویل شده است و تکمیل آن بیش از چهار سال طول کشید.

Rolls-Royce

موتیف انتزاعی روی پانل‌ها و درهای منحنی پیچیده‌ترین پارکت‌کاری بود که تا به حال توسط رولز رویس انجام شده است. این پارکت دارای ۱۶۰۳قطعه روکش چنار مشکی است که با قسمت‌های قرمز نامتقارن نقطه‌گذاری شده و شبیه گلبرگ‌های گل رز در حال سقوط است. این فرآیند مستلزم تمرکز شدید بود و صنعتگران را به جلسات یک ساعته برای حداکثر پنج ساعت در روز محدود می‌کرد. نمای بیرونی دارای رنگ سفارشی به نام «عشق واقعی» است که برای تقلید از تغییر رنگ گلبرگ‌ها در شرایط نوری مختلف طراحی شده است. رنگ بیش از ۱۵۰تکرار طول کشید تا درست به دست آید. لمس نهایی یک ساعت قابل جابه‌جایی Audemars Piguet است که مخصوصاً برای این پروژه ساخته شده است و تعهد به لوکس بودن و توجه به جزئیات را در هر جنبه از رولزرویس دراپ‌تیل نشان می‌دهد. این خودرو سی و دومیلیون دلار کاملا ناقابل می‌ارزد.

منبع: ساتبیز

به اشتراک گذاری

تاریخ انتشار:6 آبان, 1403

دیدگاه خود را بنویسید