شاید به دلایل اخبار و شرایط اقتصادی اول هفته آرانی را شروع نکرده باشید. اما موفقیت در هر سن و لحظه‌ای امکان رخ دادن دارد. آمانسیو اورتگا که برند زارا و شرکت ایندیتکس را ایجاد کرد، یکی از ثروتمندترین افراد جهان است. ثروت او بیش از ۹۱میلیارد (!) دلار است و اورتگا این همه پول را از صفر به دست آورده است. در اینجا داستان کوتاهی از موفقیت او وجود دارد.
یک طاقچه را اشغال کنید

آمانسیو اورتگا ثروتمند خود‌ساخته

آمانسیو-اورتگا

آمانسیو اورتگا

آمانسیو اورتگا در خانواده‌ای فقیر بزرگ شد و حتی مدرسه را تمام نکرد. در نوجوانی به عنوان دستیار خیاط شروع به کار کرد. او با کسب تجربه به‌عنوان مدیر در یک فروشگاه لباس مشغول به کار شد. اورتگا با مطالعه بازار متوجه شد که جایگاه اقلام با کیفیتی که طرح‌های گران قیمت را کپی می‌کنند، اشغال نشده است. ساختن تقلبی comme il faut نیست، اما الهام گرفتن و قرض گرفتن موضوع دیگری است. او پارچه‌های ارزان قیمت خرید و مدل‌هایی را با استفاده از الگوهای «معتبر» می‌دوخت. تولید یک تکه بود، اما همه اقلام موفقیت بزرگی در بین مشتریان خصوصی بود. اورتگا با پس انداز مقداری پول، یک کارخانه بافندگی خرید.

عامل استرس

یک روز اورتگا سفارش بسیار بزرگی از یک شریک آلمانی دریافت کرد. برای انجام آن، آمانسیو تمام پول را سرمایه‌گذاری کرد، اما شریکش به‌طور غیرمنتظره‌ای معامله را لغو کرد. خطر ورشکستگی وجود داشت، اما اورتگا به سرعت راه حلی پیدا کرد، او فروشگاه خود را افتتاح کرد. و نامش را زارا گذاشت. دقیقاً جایی که «زارا» شروع شد.

zara
سریع و ارزان

هزینه کم به دلیل نیروی کار ارزان و حجم و گردش سریع مجموعه‌ها این کل راز است. زارا انبوهی را هدف قرار داد که می‌خواستند شیک به نظر برسند اما توانایی خرید برندهای گران قیمت را نداشتند. وظیفه اورتگا این بود که به سرعت مدل‌های تولید شده توسط برندهای معتبر را حذف کند و به سرعت آن‌ها را به تولید برساند.
میلیاردر در نیم‌ساعت
استراتژی مد سریع درست بود. تمایز بین یک زن گران‌قیمت و ارزان‌لباس‌پوش تقریباً غیرممکن شده است. بازار انبوه مد شده است. در سال ۱۹۸۵، اورتگا گروه Inditex را ایجاد کرد، جایی که او تمام پروژه‌های تجاری را گرد هم آورد. در می ۲۰۰۱، آمانسیو اورتگا تنها در نیم‌ساعت – به لطف فروش بخشی از سهام ایندیتکس – میلیاردر شد.

برند-مد-زارا
همیشه در تجارت

اورتگا در سال ۲۰۰۱ بازنشسته شد. با این حال، بسیاری مطمئن هستند که آمانسیو اورتگا به تجارت خود ادامه می‌دهد. چنین افرادی برای استراحت آرام ساخته نشده‌اند.
شاید برای شما هم اتفاق بیفتد

هیچ‌یکی عزیز شاید نفر بعدی شما باشید! غیرممکن‌ نوعی ممکن است که هنوز راهی برای بروز پیدا نکرده. شاید آن راه در فکر شما باشد.

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: برندبرچسب‌ها: , , بازدیدها: 4165
تاریخ انتشار:13 مرداد, 1403

دیدگاه خود را بنویسید