مریل استریپ خیلی دیر به سینما آمد- او اولین نقش خود را در ۲۸ سالگی بازی کرد. در حال حاضر فیلم‌شناسی او شامل حدود ۸۰ اثر و عنوان بزرگ‌ترین و‌ مهم‌ترین بازیگر زن هالیوود را یدک می‌کشد. به مناسبت سالگرد زادروز او (مریل استریپ ۷۵ ساله می‌شود) برخی از نقش‌های شگفت‌انگیز او را به یاد می‌آوریم.

شکارچی گوزن (۱۹۷۷)

شخصیت استریپ در این فیلم زن جوانی است که بین وفاداری به نامزدش (کریستوفر واکن) و علاقه به بهترین دوستش (دنیرو) مانده است. «شکارچی گوزن» در دوران سختی برای این بازیگر فیلمبرداری شد: معشوق او، بازیگر جان کازال (که در این فیلم نیز نقش‌آفرینی کرد) بر اثر سرطان در حال مرگ بود. بازی در «شکارچی گوزن» آخرین نقش او بود. شکارچی گوزن فیلمی آمریکایی به کارگردانی مایکل چیمینو و محصول سال ۱۹۷۸ کمپانی یونیورسال استودیوز است. این فیلم که در گونهٔ جنگی-داستانی قرار می‌گیرد، با نام رولت روسی نیز مشهور است.

بازیگر--زن-هالیوود
کریمر در برابر کریمر (۱۹۷۹)

قهرمان استریپ، شوهر و پسر شش ساله خود را ترک می‌کند و از زندگی خانوادگی سرخورده می‌شود. یک سال و نیم بعد، او بازخواهد گشت تا برای حضانت انحصاری کودک مبارزه کند. نقش خیلی بزرگ نیست، اما بسیار درخشان است. منتقدان نوشتند: «چهره او بوم متحرکی است که مریل استریپ اضطراب و سردرگمی را روی آن ترسیم می‌کند. این فیلم اولین اسکار را برای بازیگر به ارمغان آورد.

شیطان پرادا می‌پوشد (۲۰۰۶)

در رمانی به همین نام، قهرمانی به نام میراندا پریستلی (که شخصیت او از ویرایشگر ووگ آنا وینتور الهام گرفته شده است) شیطان واقعی پرادا است که کاملاً از انسانیت خالی است. پریستلی در فیلم شخصیت جالب‌تر و حتی دلسوزتریست و نحوه صحبت کردن او به آرامی یک بازی عالی از مریل استریپ است.

ماما میا! (۲۰۰۸)

تصویری کاملاً غیرمنتظره از استریپ. این بازیگر که در دوران جوانی خود درس آواز خواند، بیش از یک‌بار در فیلم‌ها آواز خواند (سیکلوود، مرگ او می‌شود)، اما بخش‌های آوازی در یک موزیکال برای او چیز جدیدی بود. با این حال، خود استریپ که از طرفداران پر و پا قرص ABBA و نسخه تئاتری موزیکال بود، مشتاق این نقش شد و به خوبی هر چه تمام با این کار کنار آمد.

جولی و جولیا (۲۰۰۹)

مریل-استریپ

جولی پاول (امی آدامز) نویسنده جوانی است که به‌عنوان یک تلفنچی در یک شرکت در منهتن کار می‌کند. او از کارش راضی نیست. روزی تصمیم می‌گیرد که هر روز یکی از غذاهای کتاب آشپزی جولیا چایلد را درست کند و یک وبلاگ را راه‌اندازی می‌کند و کارهای روزانه‌اش را در وبلاگ می‌نویسد.
جولیا کارولین چایلد آشپز آمریکایی، نویسنده و شخصیت تلویزیونی بود. او بخاطر نوشتن نخستین کتاب آشپزی خود به عنوان تسلط بر هنر آشپزی فرانسوی همچنین برنامه‌های تلویزیونی پس از آن، به عنوان معرف آشپزی فرانسوی به مردم آمریکا شناخته می‌شود. قابل توجه‌ترین برنامه تلویزیون او آشپز فرانسوی نام داشت، که در سال ۱۹۶۳ به نمایش درآمد

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: سینمابرچسب‌ها: , , بازدیدها: 5326
تاریخ انتشار:3 تیر, 1403

دیدگاه خود را بنویسید