هیچ‌یک مدتیست تصمیم گرفته، جهانگردی فرهنگی خود را گسترش دهد. ارزیابی و پژوهشی درباره رفتار مردم و عاداتشان کسب کنند. تا در کنار هم جهان کوچکی از مردم‌شناسی را تجربه کنیم. عادت‌های اجتماعی از شرایط اجتماع، تاریخچه فرهنگی، جایگاه جغرافیایی و خواسته جمعی می‌آید. بنابراین هر کشوری دارای عادات اقلیمیست. با انگلیسی‌ها شروع کردیم و بعد مکزیکی‌ها را مورد بررسی قرار دادیم سراغ آلمانی‌ها رفتیم و حالا نوبت به سوئدی‌هاست.

مردم-سوئد

آداب و رسوم مردم آلمان

سوئد مانند هر کشور دیگری عادات و سنت‌های خاص خود را دارد. آن‌ها ممکن است برای برخی عجیب به نظر برسند، اما برای خود سوئدی‌ها این یک هنجار است.

فیکا

مراسمی که بسیاری از سوئدی‌ها آن را دنبال می‌کنند. به طور کلی، فیکا یک استراحت معمولی برای قهوه است. با نان شیرین و کلوچه که مطمئناً برای سوئدی‌ها یک حرکت حال خوب کن محسوب می‌شود. فیکا بخش مهمی از روز است و نمی‌توان آن را از دست داد.

رویکردی آرام به فرزندپروری

کودکان-سوئد

در میان سوئدی‌ها مرسوم نیست که صدای خود را بر سر کودکان بلند کنند و عمداً سختگیری نشان دهند. آن‌ها فقط با کلمات و با دوستانه‌ترین لحن آموزش می‌دهند. هیچ توصیه یا دستورالعملی در مورد چگونگی رفتار وجود ندارد و تنبه بدنی ممنوع است. (سوئد اولین کشوری در جهان بود که چنین اقداماتی را ممنوع کرد).

نوشیدنی‌های خودتان در مهمانی‌ها

نوشیدنی-سوئد

سوئدی‌ها اغلب برای تعطیلات و مهمانی‌ها غذا و نوشیدنی می‌آورند. اولاً صرفه‌جویی برای میزبانان تعطیلات و ثانیاً همه می‌توانند آنچه را که دوست دارند بخورند و بنوشند. بنابراین، قبل از رفتن به ملاقات، مرسوم است که بپرسید چه چیزی را با خود ببرید.

اعتدال

سوئد می‌داند که چگونه بین لذت و تجارت، نیازهای اساسی و افراط تعادل پیدا کند. مینیمالیسم در مقابل تجمل، خویشتن‌داری و نه سبک زرق و برق‌دار اصول اصلی سوئدی‌هاست. حتی یک کلمه خاص برای این وجود دارد «لاگوم» که می‌تواند به عنوان «نه بیشتر و نه کمتر» ترجمه شود.

اول استراحت کنید بعد نوه‌ها

نوه

بازنشستگان و افراد مسن در سوئد هر طور که صلاح می‌دانند زندگی می‌کنند. آن‌ها نوه‌هایشان را دوست دارند اما بر مراقبت از نوه‌های خود متمرکز نیستند. بر خلاف ایران که پدر و مادر می‌توانند روی والدین خود حساب کنند در سوئد خبری از این اتفاق نیست‌. پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در سوئد مناسب با دلخواه خود زندگی خواهند کرد و گردشگری یا سفر را در اولویت خود قرار می‌دهند.

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: جهانگردیبرچسب‌ها: , بازدیدها: 2540
تاریخ انتشار:3 مهر, 1403

دیدگاه خود را بنویسید