خانه حراج کریستیز، قیمت اصلی فروش جواهرات باشکوه خود را که برای ۱۲ نوامبر در ژنو برنامه‌ریزی شده است، اعلام کرد.

یک سنجاق سینه با الماس و یک زمرد کلمبیایی ۳۷قیراطی، معروف به سنجاق سینه آقاخان.

شاهزاده صدرالدین آقاخان (دیپلمات ایرانی‌تبار) این جواهرات را در سال ۱۹۶۰ به‌عنوان هدیه به همسرش نینا گیور که در ازدواج خود عنوان شاهزاده خانم شیرین آقاخان را دریافت کرد، از جواهرات «کارتیه» پاریس سفارش داد. فقط پنج سال بعد او رفت. (در آن زمان این زوج قبلاً طلاق گرفته بودند) و بعداً در سال ۱۹۶۹همراه با جواهرات دیگر از مجموعه نینا، سنجاق سینه برای اولین بار به حراج گذاشته شد. سپس به ۷۵هزار دلار آمریکا رسید، اما اکنون، بیش از نیم‌قرن بعد، این چیزی حدود ۸-۶میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

به گفته نمایندگان کریستیز، زمرد درخشان در مرکز سنجاق سینه یکی از کمیاب‌ترین سنگ‌های جهان است که هر چند سال یک‌بار در حراجی ها ظاهر می‌شود. زمرد ۳۷قیراط وزن دارد، اما به دلیل نازک بودن و مسطح بودن آن، ۵۰قیراط به نظر می‌رسد. علاوه بر این، تمیز است، حتی رنگ دارد و تصفیه نشده است، هر نقطه برای یک زمرد از این نوع، نادر است. اندازه و برش منشأ را نباید در نظر نگرفت چ: در حراج فوق‌الذکر در سال ۱۹۶۹، سنجاق سینه ایجاد شده توسط Cartier توسط Van Cleef & Arpels خریداری شد و بعداً به هری وینستون تعلق گرفت (جایی که جواهرات کمی تغییر کرد و قابلیت پوشیدن آن را به.عنوان آویز اضافه کرد). . این «بینگو» از مارک های بزرگ جواهرات، که در زمان‌های مختلف به نوعی با یک سنجاق سینه مرتبط بودند، به خودی خود چشمگیر است.

یادآوری می‌کنیم که یکی دیگر از جواهرات مهم تاریخی که می‌توان در نوامبر در ژنو برای آن چانه‌زنی کرد، توسط ساتبیز عرضه می‌شود. گردن‌بند قرن هجدهم با الماس که ظاهراً متعلق به ماری آنتوانت است.

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: آکسسوریبرچسب‌ها: , , بازدیدها: 8
تاریخ انتشار:6 آبان, 1403

دیدگاه خود را بنویسید