مرگ پرنسس دایانا باعث ایجاد نسخه‌ها و شایعات بسیاری شد. آن‌ها چه گفتند و واقعاً چگونه اتفاق افتاد؟

چگونه اتفاق افتاد

سزنگونی-ماشین-دایانا

در ۳۱ آگوست ۱۹۹۷، دایانا و دودی الفاید هتل ریتز پاریس را ترک کردند. این زوج روی صندلی عقب مرسدس بنز نشستند و رئیس امنیت ریتز، هنری پل، در فرمان بود و محافظ دایانا، ترور ریس جونز در کنار او بود. ساعت نیم و نیمه شب، یک ماشین با سرعت زیاد به داخل تونل پونت د آلما رفت. تقریباً بلافاصله با یک ستون سیمانی برخورد کرد، واژگون شد و به دیوار برخورد کرد. الفاید و پل در دم جان باختند، دایانا و ریس جونز به شدت مجروح شدند. دو ساعت بعد دایانا روی میز عمل درگذشت.

تئوری‌های توطئه

راننده با خدمات ویژه وصل شد

یکی از دلایل این تصادف که به طور رسمی اعلام شد، راننده مست بوده است. الکل در خون پل پیدا شد. این چیزی برای متقاعد کردن نظریه‌پردازان توطئه، که ادعا می‌کردند نتایج آزمایش خون جعلی بوده و نمونه‌ها عمداً عوض شده‌اند، نداشت. آزمایشات مکرر دوباره نشان داد که الکل در خون راننده وجود دارد. پل با خدمات ویژه ارتباط نداشت.

راننده توسط یک فلاش روشن کور شد

واقعاً فلاش‌های زیادی وجود داشت. هم چراغ‌های جلو و هم دوربین. اما هیچکدام عمدی نبودند و نمی توانستند در کار راننده دخالت کنند.
این تصادف توسط پاپاراتزی ها رخ داده است
روایت گسترده این بود که خبرنگارانی که در تعقیب ماشین دیانا بودند باعث تصادف شدند. تحقیقات این پاپاراتزی را مجرم تشخیص نداد.

پرنسس-دایانا

مرسدس ایراد داشت

این خودرو به دقت توسط کارشناسان مختلف مورد مطالعه قرار گرفت. ماشین یک روز قبل از تصادف سالم بود. کمربند ایمنی هم اما راننده و سرنشینان آن کمربند ایمنی نبسته بودند. این یکی از دلایل مرگ آن‌ها بود.

حکم

عملیات به اصطلاح پیجت (تحقیق مکرر و کامل تراژدی) چندین سال طول کشید. تیمی از کارشناسان و محققین نسخه های زیادی از جمله ۱۴۵ نظریه توطئه را بررسی کردند. نتیجه این است:
«هیچ توطئه‌ای برای کشتن هیچ یک از سرنشینان خودرو وجود نداشت. این یک تصادف تلخ بود.»

دایانا

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: استایلبرچسب‌ها: , بازدیدها: 515
تاریخ انتشار:11 شهریور, 1403

دیدگاه خود را بنویسید