شاید بیشترین سنت‌ها، عادات یا تعطیلات مربوط به غذا باشد. در اینجا عجیب‌ترین آن‌ها را برایتان انتخاب کرده‌ایم.

چین

سوپ-لانه-پرنده

یکی از گرانترین غذاها در غذاهای چینی سوپ لانه پرنده است. قیمت آن می‌تواند به ۳هزار دلار برسد. برای تهیه سوپ از لانه‌هایی استفاده می‌کنند که خانه‌ها منحصراً با کمک بزاق خود می‌سازند. قوام سوپ شبیه ژله غلیظ است و منبع پروتئین و کلسیم محسوب می‌شود.

ژاپن

شام-کریسمس-ژاپن

یکی از عجیب‌ترین سنت‌ها در ژاپن، شام کریسمس KFC است. اولین تأسیسات زنجیرهای در سال ۱۹۷۰ در کشور ظاهر شد و خیلی زود مجموعه‌های کریسمس از KFC به طور محکم جای خود را در میز تعطیلات ژاپنی‌ها گرفتند. امروزه منوی کریسمس KFC شامل مرغ سرخ شده، سالاد است و به دلیل تقاضای زیاد، سفارشات از هفته‌ها قبل از تعطیلات آغاز می‌شود.

انگلستان

هر سال یک «مسابقه پنیر» در تپه کوپر در گلوسسترشر برگزار می‌شود: یک چرخ گرد پنیر گلاستر با وزن حدود ۳.۵ کیلوگرم از بالای تپه پرتاب می‌شود و پس از آن رقبا به سرعت پایین می‌آیند. هر کس ابتدا به پایین تپه برسد پنیر را برنده می‌شود. این مراسم صدها سال است که برگزار می‌شود و طبق یکی از روایت‌ها با آیین‌های باروری همراه است.

شرق آفریقا

ارزش-گاو

در جنوب کنیا و شمال تانزانیا، قبیله ماسایی زندگی می‌کند (عشایری که دامپروری می‌کنند) که در آن قبیله گاوها بالاترین ارزش محسوب می‌شوند، زیرا به زنده ماندن در شرایط سخت کمک می‌کنند، بنابراین ماسایی‌ها به ندرت گوشت می‌خورند، اما خون گاوهای زنده را می‌نوشند و حتی با افزودن آرد و شیر از آن خورش درست می‌کنند.

ایسلند

از زمان وایکینگها در گرینلند و ایسلند، یک سنت شناخته شده حفاری مواد غذایی فاسد وجود دارد. معروف‌ترین خوراکی فاسد تخمیر شده گوشت کوسه گرینلند است. کوسه فاقد کلیه است که طعمی تند به آن‌ها می‌دهد، که برای جمعیت محلی ساکن در آنجا خوشمزه تلقی می‌شود. آن‌ها را حدود ۱۲ هفته در زیر زمین نگه می‌دارند، استراحت می‌دهند و سپس می‌پزند.

اسپانیا

شهر آرو سالانه میزبان جشنواره بزرگی با نام «نبرد نوشیدنی» است. شرکت‌کنندگان با لباس‌های سفید به جشن می‌آیند و از سر تا پا روی یکدیگر شراب قرمز می‌ریزند. محبوب‌ترین «سلاح» بوتا است. یک سلاح اسپانیایی که می‌تواند جریان نازکی از نوشیدنی را چندین متر دورتر پرتاب کند. بر اساس برآوردهای مختلف، بین ۵۰ تا ۸۰ هزار لیتر نوشیدنی در طول نبرد مصرف می‌شود. اعتقاد بر این است که سال‌ها پیش، مسافران برای فرار از گرما شروع به ریختن نوشیدنی روی یکدیگر کردند و به این ترتیب سنت «برد نوشیدنی» متولد شد.

به اشتراک گذاری

تاریخ انتشار:20 مرداد, 1403

دیدگاه خود را بنویسید