هیچ‌یکی عزیز دوباره سفر برویم؟ اگر چمدانتان را واقعی می‌بیندید در برنامه تابستان امسال قرقیزستان را هم داشته باشید. اگر با ما سفر می‌کنید که خیالتان راحت. یک گردشگر باید در مورد قرقیزستان و بیشکک چه نکته‌هایی را بداند؟

قرقیزستان کشوری زیبا با کوه‌ها، دریاچه‌ها و غذاهای خوشمزه است.
این کشور یکی از جمهوری‌های سابق اتحاد جماهیر شوروی است. ورود برای روس‌ها بدون ویزا و روسی دومین زبان رسمی در اینجا است. این کشور اختلاف ساعتی حدود سه ساعت با مسکو دارد. در قرقیزستان دسترسی به دریا وجود ندارد، اما دریاچه‌های باورنکردنی‌اش را به خاطر می‌سپارید.

بهترین زمان برای سفر بهار (آوریل – ژوئن) و پاییز است. در تابستان هنوز هوا گرم است، مخصوصاً در شهرها اما می‌توانید با یک زمان‌بندی دقیق تابستان خوبی را در این کشور تجربه کنید.
قیمت‌‌ها در قرقیزستان به طور قابل توجهی ارزان‌تر از بعضی کشورهاست یک فنجان قهوه حدود هفتصد هزار تومان و یک بطری کوچک آب حدود صد هزار تومان هزینه خواهد داشت.

غذاهای محلی

بشبرمک

بشبرمک

غذاهای محلی دلچسب و خوش طعم است. بشبرمک (بیش برمک به معنی پنج انگشت بوده و قابل ذکر است این غذا بوسیله انگشتان دست خورده می‌شود. برای تهیه این خوراک لذیذ گوشت را خرد کرده و با رشته و پیاز می‌پزند و همراه با نوعی شوربا که در واقع آب گوشت است سرو می‌کنند.)، لاگمان، شورپو و گوشت و رشته و سبزی زیاد. به علاوه نان‌های مسطح، چای و محصولات شیر تخمیر شده (آیران، کومیس).

جاذبه گردشگری قرقیزستان

ایسیک کول

ایسیک کول

مکان‌های بسیار زیبایی در این کشور وجود دارد که ارزش دیدن را دارد. معروف‌ترین آن‌ها احتمالاً کوه‌های «تیان شان» و دریاچه «ایسیک کول» است. «ایسیک کول» از نظر مساحت و عمق بسیار زیاد در کوهستان قرار دارد، هرگز یخ نمی‌زند و بسیار تمیز است. این ساحل دارای سواحل شنی و پر از چشمه‌های آب گرم معدنی است. همچنین اسب‌های قرقیزستان بسیار معروف هستند و دره‌های زیبایی در این کشور زندگی می‌کنند.

Too-Ashuu

Too-Ashuu

قرقیزستان کشور پیست اسکی است. Orlovka، Karakol، Too Ashuu محبوب هستند. همه آن‌ها در کوه‌های «تین شان» قرار گرفته.

پیست-اسکی-قرقیزستان

پایتخت این کشور، بیشکک، نیز شایسته توجه است. بازدید از موزه تاریخی، تحسین مسجد مرکزی، بزرگترین مسجد آسیای مرکزی، قدم زدن در پارک پانفیلوف و توقف در بازار اوش، ارزش دارد.
آلماتی، بزرگ‌ترین شهر قزاقستان، به خاطر زیبایی منظره، فرهنگ پر جنب‌وجوش همین‌طور هزینه زندگی مقرون به صرفه شناخته شده است. هزینه زندگی در این شهر در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ منطقه نسبتاً پایین است و آن را به مقصدی جذاب برای مهاجران و گردشگران تبدیل می‌کند.

به اشتراک گذاری

تاریخ انتشار:18 تیر, 1403

دیدگاه خود را بنویسید

16 − 2 =