شورولت در کوروت ZR1 چیزهای غیرقابل تصوری را به نمایش گذاشته است. این ماشین را پادشاه تپه اسم گذاشته‌اند. قدرتمندترین کوروت تاریخ ماشینی است با قدرتمندترین V8 تولید شده در آمریکا از یک سازنده خودرو با مشخصات خارق‌العاده و طراحی نمادین. ماشینی که آمده تا بهترین ابرخودروهای جهان را در انواع کوپه و کانورتیبل به چالش بکشد.
کوروت ZR1 دارای یک موتور ۵.۵ لیتری توربوشارژ دوقلو DOHC میل لنگ V8 با هواپیمای تخت است که LT7 نامیده می‌شود.

شورولت کوروت zr1
موتور LT7 ۱۰۶۴ اسب بخار قدرت در ۷۰۰۰ دور در دقیقه و ۸۲۸ پوند فوت گشتاور در ۶۰۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند، طبق دستورالعمل SAE – بیشترین قدرت تا کنون از یک کوروت کارخانه‌ای و قوی ترین V8 که تا به حال در آمریکا از یک سازنده خودرو تولید شده است.
نسل قبلی، ۷۵۵ اسب‌بخار قدرت در اختیار داشت و نسل فعلی ۷۰۶ هم ۶۷۰ اسب¬‌بخار قدرت دارد. بد نیست بدانید که مرسدس AMG One با پیشرانه مشترک با خودروهای فرمول یک و قیمت ۵.۵ میلیون دلاری! هم یک اسب‌بخار از کوروت ZR1 مدل ۲۰۲۵ ضعیف‌تر است.
این سوپراسپرت آمریکایی می‌تواند مسافت ۴۰۰ متر را ظرف کمتر از ۱۰ ثانیه طی کند و در نهایت به حداکثر سرعت ۳۴۶ کیلومتر برساعت دست یابد.

Chevrolet-Corvette-ZR1
پکیج هوادار فیبر کربن هدفمند بیش از ۱۲۰۰ پوند نیروی رو به پایین در حداکثر سرعت ایجاد می‌کند.
یکی از نمادین‌ترین سبک‌های تاریخ کوروت را این ماشین احیا می‌کند: شیشه‌ی عقب تقسیم‌شده.
اسکات بل، نایب رئیس شورولت، می‌گوید: «تیمی که کوروت را با معماری موتور وسط متحول کرد، چالش دیگری را نیز در پیش گرفت: بردن ZR1 به سطح بعدی. Corvette ZR1 در مورد فشار دادن پاکت با قدرت خام و نوآوری‌های پیشرفته است. از Stingray، تا Z06، E-Ray، و اکنون ZR1، خانواده Corvette با هر تکرار جدید به ارتقاء خود ادامه می‌دهد – و بهترین ها را در جهان به چالش می‌کشد.»

Chevrolet-Corvette-ZR1
سرسیلندرهای جدید، میل‌لنگ متفاوت، تغییر طراحی ورودی هوا و سامانه تزریق سوخت ثانویه از مهم‌ترین تغییرات پیشرانه ZR1 است. توربوشارژرهای این موتور هم با توربین‌های از جنس MAR و شیر تنظیم الکترونیکی همراه شده است، که کاهش تاخیر توربوشارژ را در پی خواهد داشت. گیربکس هشت سرعته دوکلاچه کوروت هم برای مطابقت با افزایش نیروی پیشرانه با اتصالات قوی‌تر و بهبود روان‌کاری همراه شده است.

شورولت-کوروت-ZR1

تغییرات اضافی عبارت است از:

  • سقف فیبر کربنی برای کاهش جرم و کاهش مرکز ثقل برای هر دو مدل کوپه و کانورتیبل
  • طراحی منحصر به فرد چرخ آلومینیومی موجود در چهار رنگ، از جمله Edge Blue – ادای احترام به نشانه رنگی ZR1
  • طراحی چرخ فیبر کربنی جدید اختیاری، منحصر به فرد ZR1، برای کاهش بیشتر جرم
  • ورودی موتور LT7 با رنگ آبی لبه به پایان رسید – موتوری را ارائه می دهد که به همان اندازه عملکرد خوبی دارد
  • طراحی اختیاری چرخ فیبر کربنی جدید، منحصر به فرد ZR1، برای کاهش جرم فنر نشده تا ۴۲.۸ پوند
  • کابین کوروت ZR1 توجه به جزئیات را جلب می کند، به ویژه با نشان منحصر به فرد ZR1 که روی پلاک داخلی، صفحات جلوپنجره و فرمان وجود دارد. یک الگوی دوخت تکمیلی جدید برای درها، مخصوص ZR1، در تریم 3LZ موجود است. یک نشانگر تقویت کننده نیز وجود دارد که نشان دهنده اولین کوروت توربوشارژ کارخانه در تاریخ این پلاک است.
  • کوروت ZR1 با ارائه انتخاب بیشتر به مشتریان، فهرستی از سفارشی سازی بین رنگ‌های بیرونی و داخلی را ارائه می‌دهد. رنگ‌های جدیدی مانند زرد رقابتی، بنفش هیستری و به‌روزرسانی سرفصل‌های نارنجی Sebring با خط تولید کوروت 2025 مشترک است. دومی رنگ مورد علاقه طرفداران را از کوروت ZR1 نسل قبلی C7 به یاد می‌آورد.
  • در داخل، یک فضای داخلی جدید Habanero و همچنین یک گزینه Blue Stitch موجود است. نوارهای مختلف مسابقه‌ای تمام قد، رنگ‌های کالیپر ترمز، از جمله آبی انحصاری برای کالیپر، رنگ کمربند ایمنی و موارد دیگر نیز موجود خواهد بود.

Chevrolet-Corvette-ZR1
کوروت ZR1  پادشاه تپه در سال ۲۰۲۵ می‌آید

کوروت ZR1 در سال ۲۰۲۵ وارد تولید خواهد شد و در کارخانه مونتاژ سبز بولینگ جنرال موتورز در کنتاکی ساخته خواهد شد. این خودرو به Corvette Stingray، Corvette Z06 و Corvette E-Ray می‌پیوندد تا به ارتقای خانواده Corvette ادامه دهد.

شورولت کوروت zr1

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: خودروبرچسب‌ها: , , , , بازدیدها: 11210
تاریخ انتشار:13 مرداد, 1403

دیدگاه خود را بنویسید