نیویورکر مصاحبه طولانی با نیکلاس کیج منتشر کرد که در آن درباره زندگی، حرفه و برخی ترس‌هایش صحبت کرده است.

این بازیگر معتقد است که برچسب بی‌حوصلگی به او چسبیده است. کارگردان‌ها مدام چنین نقش‌هایی را به او پیشنهاد می‌کنند. فیلم «کلکسیونر روح» به زودی اکران می‌شود که او در آن نقش یک قاتل زنجیره‌ای را بازی می‌کرد و حالا این بازیگر می‌ترسد که نقش دیوانه‌ها به او پیشنهاد شود. اما این بازیگر خشونت را دوست ندارد: «من نمی‌خواهم نقش افرادی را بازی کنم که به دیگران آسیب فیزیکی می‌زنند».

او بازیگری را از منظر موسیقی درک می‌کند. کیج به دنبال صداهایی می‌گردد که مناسب شخصیت‌های او باشد. و از کپی‌برداری از تکنیک‌های بازیگران دیگر ترسی ندارد.

کیج در پذیرش فناوری هوش مصنوعی در فیلم مشکل دارد. به عنوان مثال، او نمی‌خواهد کسی او را پس از مرگش در صفحه نمایش دوباره بسازد. حتی تصور تغییر رنگ چشم در صفحه نمایش او را به وحشت می‌اندازد.

او علاقه‌ای به فیلم‌های علمی تخیلی چند میلیارد دلاری ندارد. کیج به خاطر تماشای فیلمی به سینما نمی‌رود. او به روانشناسی مردم عادی علاقه‌مند است. به همین دلیل است که او اخیراً به سمت فیلم‌های مستقل گرایش پیدا کرده است. و در میان بهترین آثارش او فیلم‌های بسیار اخیر را برجسته می‌کند: «خوک» (۲۰۲۱) و «قهرمان رویاهای ما» (۲۰۲۳).

کیج در شبکه‌های اجتماعی نیست. او می‌خواست کمی رمز و راز حفظ کند، تا به فردی تبدیل شود که اطلاعات کمی درباره زندگی او وجود دارد. این بازیگر برای این زمان‌ها خود را قدیمی می‌خواند. عصر طلایی هالیوود، دورانی است که کیج دوست دارد با آن مرتبط باشد.

نیکلاس کیج ۶۰ساله است و یک دختر دو ساله دارد، بنابراین نمی‌خواهد خود را در معرض خطرات جسمی غیر ضروری قرار دهد. به هر حال، کیج نام دخترش را به نام مستعار پدرش (نویسنده آگوست کاپولا، برادر فرانسیس فورد کاپولا) اوگی گذاشت. او آنقدر غرق در تربیت دختر است که حتی می‌خواهد او را برای فیلمبرداری فیلم بعدی با خود به یونان ببرد: «پدر بودن مثل نفس کشیدن و زندگی همین است و این بقای من است.»

اتفاقاً پدرش دوست داشت کیج نویسنده شود. هنگامی که نیکلاس در اوایل سی سالگی خود بود، به فکر نوشتن فیلمنامه‌های خود و ساختن فیلم بر اساس آن‌ها افتاد. با این حال، اکنون این میل در او از بین رفته است. اما این بازیگر مخالف این نیست که خود را در صحنه برادوی امتحان کند: «من این گزینه را در نظر خواهم گرفت، زیرا از آن می‌ترسم. من همیشه گفته‌ام: چیزی که از آن می‌ترسی همان چیزی است که باید برای آن تلاش کنی.»

نیکلاس کیم کوپولا که با نام نیکلاس کیج (Nicolas Cage) شناخته می‌شود، بازیگر و فیلم‌ساز آمریکایی است. او در خانواده کوپولا به دنیا آمده و جوایز مختلفی از جمله یک جایزهٔ اسکار و یک جایزهٔ گلدن گلوب دریافت کرده‌.

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: سینمابرچسب‌ها: , , , بازدیدها: 13435
تاریخ انتشار:21 تیر, 1403

دیدگاه خود را بنویسید

دو × 3 =