بریجرتون به خاطر مد نمادین خود شهرت دارد. این سریال در طول سه فصل و یک اسپین آف تا کنون، به استفاده از مد برای بیان شخصیت‌ها و داستان‌های مربوط به آن‌ها ادامه داده است. لباس‌ها به ویژه برای برجسته کردن جنبه‌های خاصی از شخصیت، نیات و آینده یک شخصیت استفاده می‌شود. در حالی که بسیاری از لباس‌ها ممکن است از نظر تاریخی دقیق نباشند، اما در سراسر این مجموعه‌ها برای اظهار نظر در مورد وضعیت زنان استفاده می‌شود.
برخی از لباس‌ها، مانند اولین لباس فرانچسکا (هانا داد)، فصل جدیدی را برای یک شخصیت نشان می‌دهد. برخی دیگر، مانند لباس طلایی سلطنتی ملکه شارلوت (گلدا روشوول)، نشان دهنده قد و قامت یک شخصیت و جایگاه آن‌ها در این جهان است. این فرنچایز از مد برای محو کردن تمایز بین رئالیسم تاریخی و فانتزی تاریخی استفاده می‌کند. بهترین لباس‌هایی که زنان بریجرتون می‌پوشند نشان می‌دهد که آن‌ها چه کسانی هستند و چگونه خود را در این جامعه درک می‌کنند.

لیدی پورتیا فیدرینگتون

لیدی-پورتیا-فیدرینگتون

لباس‌های لیدی پورتیا فیدرینگتون (پولی واکر) معمولاً نوعی طرح گل دارند. در قسمت اول فصل ۳ بریجرتون، گل‌ها با قدرت کامل بازگشته‌اند زیرا او سعی می‌کند سبک زندگی خانواده‌اش را در میان مشکلات مالی منحصر به فرد آن‌ها حفظ کند. او باید به مدیریت سه دختر ادامه دهد، که دو نفر آن‌ها برای درک بسیاری از راه‌های دنیا تلاش می‌کنند. تمرکز او بر روی عملی بودن و تضمین آینده خانواده‌اش باقی می‌ماند.
چیزی که این لباس را بسیار مؤثر می‌کند این است که هرج‌و‌مرج موجود در این شخصیت را به تصویر می‌کشد. گل‌های اضافی سعی می‌کند بی‌نظمی را که زندگی لیدی فیدرینگتون (Featherington) و خانواده‌اش را مشخص می‌کند، بپوشاند. درامی که در این لباس وجود دارد منعکس‌کننده درامی است که به نظر می‌رسد همیشه این شخصیت را دنبال می‌کند. گل‌ها بر لیدی فیدرینگتون غلبه می‌کنند، که آینه‌ای از احساس او در مواجهه با آینده نامشخص خانواده‌اش است.

الویز بریجرتون

الویز-بریجرتون

الویز بریجرتون (کلودیا جسی) یک شخصیت برانداز است. انتخاب‌های مد او که معمولاً ساده هستند نیز گسترش می‌یابد. در ابتدای فصل دوم بریجرتون، الویس لباسی یکدست می‌پوشد تا نشان دهد که آماده حضور در جامعه است. از لحظه‌ای که این لباس را می‌پوشد، ناراحتی او مشهود است. با این حال، او تلاش می‌کند و اولین بازی خود را پشت سر می‌گذارد.

در ابتدا، به نظر می‌رسد این لباس یکی از بسیاری از لباس‌هایی است که شبیه به همه است. با این حال، این واقعیت است که الویس می‌پوشد تا آن را به یکی از مهم‌ترین لباس‌های این سری تبدیل می‌کند. این لباس به شخصیت الویز عمق می‌بخشد، زیرا نشان دهنده گسستگی بین جامعه‌ای که در آن قرار دارد و احساسات خود را نشان می‌دهد. بریجرتون به نمایش رشد الویز ادامه داده و بخشی از این نشان دادن نحوه تعامل او با خانواده و جامعه است.

کرسیدا کاوپر

کرسیدا کاوپر

چیزی که باعث شد لباس‌های کرسیدا، مخصوصاً لباس طلایی، در فصل سوم بریجرتون بسیار مؤثر باشد، این است که شخصیت و ناامنی‌های او را به نمایش می‌گذارند. آستین ها نمی توانند فقدان عمیق کرسیدا از خود را بپوشانند، به خصوص که در این فصل دیده می‌شود. این لباس به عنوان نوعی زره برای کرسیدا عمل می‌کند، زیرا او تلاش می‌کند تا واقعیت ازدواج با مردی بی‌اهمیت توسط خانواده‌ای بی‌اهمیت را نشان دهد. این شانه‌های عظیم نشان‌دهنده شخصیتی است که تلاش می‌کند فضای بیشتری را اشغال کند.

دافنه بریجرتون

دافنه-بریجرتون

دافنه بریجرتون (فیبی داینور) قهرمان اصلی فصل اول بریجرتون بود. لباس اسطوخودوس او نشان می دهد که او پس از گذر از تحولات کمد لباس خود در فصل اول، در کجای زندگی زناشویی خود قرار دارد. اگرچه او در نهایت با دوک هیستینگز (Regé-Jean Page) ازدواج کرد، اما در تمام مدت تصدی خود، از جمله بازگشتش برای فصل دوم، کمد لباس مشابهی را حفظ کرد. دافنه این لباس اسطوخودوس را هنگام بازگشت به دیدار خانواده خود پوشید.

بسیاری از لباس‌های دافنه که در طول فصل اول به نمایش درآمدند، از نظر سادگی شبیه به هم است. این نشان‌دهنده بی‌گناهی است که شخصیت به طور مکرر نشان می‌دهد. با این حال، این لباس همچنین انعطاف‌پذیری دافنه و این واقعیت را نشان می‌دهد که اگرچه ممکن است بی‌گناه باشد، اما ساده لوح نیست. لباس اسطوخودوس نماد نهایی شدن قوس شخصیت دافنه در سراسر سریال است. این نشان‌دهنده توانایی او برای وفادار ماندن به ریشه‌های خود و در عین حال ایجاد یک هویت جدید در زندگی زناشویی خود است.

فصل سوم بریجرتون اولین حضور فرانچسکا در جامعه را نشان می‌دهد. لباسی سفید با آستین‌های پف کرده و قطار بلند. این لباس دارای تزئینات متمایز است که به شخصیت آن می‌افزاید. این لباس اولین‌بار به تنهایی و بدون سر پر دیده می‌شود. این ظاهر اولیه لباس در ابتدایی‌ترین شکل آن است. فرانچسکا در دنیای خودش است، در حالی که خانواده‌اش در سراسر خانه به دنبال او هستند، شیفته موسیقی پیانو می‌شود.

لیدی آگاتا دانبری

لیدی آگاتا دانبری (آدجوآ آندو) همیشه یکی از نمادهای سبک دنیای بریجرتون بوده است. عصای او هر لباسی را که بپوشد بالا می‌برد. لیدی دانبری نقش مهمی در ملکه شارلوت: داستان بریجرتون ایفا می‌کند و به بینندگان گزینه‌های مد بیشتری را از یکی از مادران این فرنچایز می‌دهد. در اسپین‌آف بریجرتون، لیدی دانبری با لباس‌های بیشتری ظاهر می‌شود و بینندگان این فرصت را پیدا می‌کنند که ببینند این شخصیت در طول سال‌ها چگونه رشد کرده و تغییر کرده است.

لیدی-دانبری

چیزی که این لباس خاص را بسیار مؤثر می‌کند این است که نشان می‌دهد لیدی دانبری چقدر خرابکار بوده است. این لباس و کلاه مرتبط با آن نشان دهنده تعهد شدید لیدی دانبری به فردیت او است. لباس لیدی دانبری در این قسمت نیز نشان می‌دهد که این شخصیت چقدر مایل است روندهای خود را تنظیم کند و قدرت خود را بر این جامعه اعمال کند. زیبایی در این لباس وجود دارد که لیدی دانبری همیشه بخشی جدایی ناپذیر از تن خواهد بود.
منبع: بریجرتون

به اشتراک گذاری

تاریخ انتشار:17 تیر, 1403

دیدگاه خود را بنویسید