چارلی چاپلین چهار همسر داشت، اما تنها در مورد یکی نوشت: «او تنها عشق من، همسرم و مادر فرزندانم نیست. او پناهگاه من است
چاپلین در جریان انتخاب بازیگران فیلم جدیدش با بازیگر مشتاق اونا اونیل آشنا شد. اونا ۱۸ ساله بود و چارلی ۵۴ ساله.

چارلی-چاپلین-و-همسر
دختر یک برنده جایزه نوبل، اولین عشق جروم سالینجر. او با ژاکلین کندی و ترومن کاپوتی دوست بود. اونا اونیل چاپلین بازیگر، دختر یوجین اونیل نمایشنامه‌نویس شهیر آمریکایی و برنده جایزه‌های نوبل ادبیات و پولیتزر.
لاغر، با چشمان سیاه و بزرگی که نیمی از صورتش را پر کرده بود و لبخندی درخشان، به نمونه اولیه شخصیت اصلی رمان «صبحانه در تیفانی» تبدیل شد. شاید همین سادگی و زیبایی او بود که چاپلین را فتح کرد. آن‌ها فقط شش ماه بعد ازدواج کردند. او کار خود را رها کرد تا خود را وقف خانه و خانواده کند.
این زوج ۸ فرزند داشتند. آخرین فرزندشان زمانی دنیا آمد که چاپلین ۷۳ ساله بود. پسرشان مایکل در مصاحبه‌ای می‌گوید:

خانواده-چارلی-چاپلین
«یک روز عصر پدر و مادرم را دیدم که به تنهایی در اتاق نشیمن مشغول رقصیدن یک تانگوی بداهه بودند. نه چشم از او بر می‌داشت و نه او چشم از او بر می‌داشت. پدرم که متوجه من شد، به شوخی گفت: «او بهترین سال‌های زندگی من را گرفت!»
چارلی در ۸۵ سالگی کاملاً فلج شد. اونا از کمک پرستاران امتناع کرد و همه چیز را به عهده گرفت: «وقتی جوان بودم، چارلی از من مراقبت می‌کرد. حالا وقت من است که از او مراقبت کنم.»
هر روز، در هر آب و هوایی، او را روی ویلچر می‌نشاند، پتو می‌پیچید و برای پیاده‌روی به سمت خاکریز می‌برد.

پیری-چارلی-چاپلین
ازدواجی عجیب با ۳۶سال اختلاف که هیچکس به آن اعتقاد نداشت، ۳۵سال به طول انجامید. چارلی چاپلین در ۸۸ سالگی در سوئیس درگذشت. جسد این کمدین در سال ۱۹۷۸ از خاک خارج شد و توسط دو مرد که در ازای بازگرداندن جسد از وکیل چاپلین تقاضای دریافت پول داشتند، در یک مزرعه ذرت دفن شد. جسد از گورستان دهکده‌ای در سوئیس که چاپلین ۲۵ سال آخر عمر خود را در آنجا گذرانده بود ربوده شده بود و پس از سه ماه، با دستگیری جنازه دزدها (دو مهاجر از بلغارستان و لهستان) به همان‌جا بازگشت. ولی این بار تابوت او را از بتن مسلح ساختند. گورکن دهکده که بار اول دزدیده شدن جسد را کشف کرده بود، می‌گوید دیگر امکان ندارد که جسدش را در نیمه شب بدزدند. او می‌گوید: «برای این کار احتیاج به یک مته بادی خواهید داشت و سر و صدای زیادی به پا خواهید کرد.»

همسر-چارلی-چاپلین

اونا ۱۸ سال بعد از او زنده ماند و هرگز دوباره ازدواج نکرد.
سِر چارلز اسپنسر چاپلین بازیگر طنز، فیلم‌ساز و آهنگساز انگلیسی بود که در دوره فیلم صامت به شهرت رسید. چاپلین از طریق شخصیت سینمایی خود، یعنی ولگرد کوچولو، به نمادی جهانی بدل شد و یکی از مهم‌ترین چهره‌های تاریخ سینما محسوب می‌شود. حرفه‌اش از کودکی در دوران ویکتوریا تا یک سال پیش از مرگش در سال ۱۹۷۷، بیش از ۷۵ سال به طول انجامید و طی این مدت با ستایش و جنجال‌هایی نیز روبه‌رو شد.

به اشتراک گذاری

تاریخ انتشار:20 تیر, 1403

دیدگاه خود را بنویسید