پاییز نه تنها به معنای مانتوهای دنج و چکمه‌های زیباست، بلکه باران، گل، گودال… در چنین هوایی، کفش‌های ما بیشترین آسیب را می‌بینند. اما اگر به درستی از آن مراقبت کنید، نه تنها می‌توانید آن را در شرایط عالی نگه دارید، بلکه عمر مفید آن را برای چندین فصل افزایش دهید. ما نکات اثبات شده خود را در مورد نحوه مراقبت از کفش‌های خود در آب‌و‌هوای بد به اشتراک می‌گذاریم:

از محصولات ضد آب استفاده کنید. پیشگیری همیشه بهترین راه حل است! اگر کفش‌هایتان نو است یا می‌خواهید عمر آن‌ها را افزایش دهید، آن‌ها را با اسپری ضد آب درمان کنید. محصولات ویژه ای برای چرم و جیر وجود دارد که بدون ایجاد اختلال در ظاهر، لایه‌ای محافظ ایجاد می‌کند.
کفش‌های خود را به درستی خشک کنید مهم است که هرگز کفش‌های خود را روی رادیاتور یا با سشوار خشک نکنید. اینگونه است که شکل خود را از دست می‌دهد و می‌تواند تغییر شکل دهد. بهتر است از راه مخصوص استفاده کنید یا به سادگی کفش را با روزنامه پر کنید تا رطوبت را جذب کند.
بعد از پیاده‌روی فوراً کفش را تمیز کنید. اگر کثیفی یا نمک روی کفش شما نشست، تمیز کردن را به تاخیر نیندازید! سطح را با یک پارچه نرم مرطوب پاک کنید و برای چرم می‌توانید از دستمال مرطوب یا برس مخصوص استفاده کنید. هر چه سریع‌تر کثیفی را پاک کنید، احتمال نفوذ آن به مواد کمتر می‌شود.
کرم‌ها و اسپری‌های چرم و جیر در بازار وجود دارد که از ترک خوردن و خشک شدن آن جلوگیری می‌کند، در حالی که اسپری‌های جیر لطافت و رنگ مواد را حفظ می‌کند.
کفی را فراموش نکنید. زیره هم جزئی از کفش است و نیاز به مراقبت دارد. آن را بررسی کنید تا ترک نخورده باشد، و اگر دیدید که آج از قبل فرسوده شده است، وقت آن است که کفش را برای تعمیر ببرید.

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: لباسبرچسب‌ها: , بازدیدها: 10134
تاریخ انتشار:24 شهریور, 1403

دیدگاه خود را بنویسید