هیچ‌یکی عزیز شاید همین الآن که این متن را می‌خوانید هرگز به این موضوع فکر نکنید که همواره چقدر برای پوشیدن بعضی از آیتم‌ها همواره در طول تاریخ تلاش شده است. در حال حاضر، شلوار در کمد لباس زنانه بخشی جدایی‌ناپذیر از سبک مدرن است، اما مسیر شناسایی و ثبت شلوار طولانی و دشوار بود. در آغاز قرن بیستم، شلوار منحصراً در اختیار مردان بود و زنان مجاز به پوشیدن آن نبودند. این همه با ظهور جنگ جهانی اول تغییر کرد، زمانی که زنان شروع به کار در تولید و سایر مشاغل تحت سلطه مردان کردند. شلوار به یک ضرورت برای راحتی و ایمنی تبدیل شده است.
در دهه ۱۹۲۰، طراحان بزرگی مانند کوکو شانل شروع به ادغام شلوار در مد زنان کردند. شانل برای تعطیلات در استراحتگاه‌ها و زندگی روزمره شلوارهای شیک به زنان ارائه داد که به یک پیشرفت واقعی مد تبدیل شد. با این حال، شلوارها در دهه ۱۹۳۰، زمانی که بازیگران زن هالیوود مانند مارلین دیتریش و کاترین هپبورن شروع به پوشیدن آن‌ها در ملاء عام کردند و رهایی و استقلال را به نمایش گذاشتند، واقعاً وارد کمد لباس زنان شد.
از آن زمان، شلوار به نماد برابری زنان تبدیل شده است. امروزه شلوار تنوع بی‌شماری دارند، از کت‌وشلوارهای تجاری گرفته تا شلوار جین معمولی، و همچنان بخش اصلی مد است. شلوار در کمد لباس زنانه نه تنها در مورد راحتی و عملکرد است، بلکه در مورد بیان قدرت و اعتماد به نفسی است که به صاحبان خود می‌دهد! شاید برایتان تازه باشد اما شلوار انواع بسیاری دارد که شاید حتی اسمش را هم نشنیده باشید. برای مثال:

شلوار ملوانی

شلوار-ملوانی

شلواری شبیه به زنگوله! دمپای این شلوار از قسمت زانو به پایین به صورت ملایم گشادتر می‌شود. این مدل شلوار اولین بار در دهه‌ی ۱۸۰۰ برای نظامیان دریانورد استفاده شد چون به ملوان‌ها اجازه می‌داد وقتی آب روی کشتی می‌ریزد به سرعت پاچه‌ی شلوار را تا بزنند و تا زانو بالا بیاورند. این شلوار را بیشتر در استایل‌های هیپی می‌بینیم.

شلوار کارگو

شلوار-کارگو

شلواری با دمپای گشاد و چند جیب در اطراف!
این شلوار اولین بار در جنگ جهانی دوم توسط چتربازها استفاده شده و جیب‌ها برای به همراه داشتن وسایل مورد نیازشان طراحی شده بود.

شلوار پالازو

شلوار-پلازو

شلواری مناسب هر استایل البته با در نظر گرفتن پارچه. این مدل شلوار شبیه به دامن‌شلواری است اما با پارچه‌های نازک تابستانی دوخته می‌شود و معمولاً روی قسمت کمر یک پاپپیون دارد.

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: لباسبرچسب‌ها: , , , بازدیدها: 6047
تاریخ انتشار:16 تیر, 1403

دیدگاه خود را بنویسید

پانزده − چهارده =