هیچ‌یک تصمیم دارد، نشانه‌شناسی آثار هنری را شروع کند. این کار را با جغرافیا شناسی شروع می‌کنیم. بارسلونا یکی از زیباترین شهرهای جهان است که به طور مرتب محل فیلمبرداری انواع فیلم می‌شود. این فیلم‌ها را مرور کنیم:

ویکی کریستینا بارسلونا

ویکی کریستینا بارسلونا

کمدی آشفته وودی آلن درباره ماجراهای دو زن آمریکایی (اسکارلت جوهانسون و ربکا هال). ملاقات با یک هنرمند بی‌رحم اسپانیایی (خاویر باردم)، داشتن همسر سابق (پنه لوپه کروز)، حسادت، رقابت – و همه این احساسات در محیط بارسلونا زیبا. پنه‌لوپه کروز در این فیلم موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

زیبا

فیلمی دیگر با خاویر باردم، اما با حال و هوای کاملا متفاوت. شخصیت باردم قانون را زیر پا می‌گذارد، او تنها و بیمار لاعلاج است. «زیبا» فیلم سختی است اما بسیار خوب. و بارسلونا با آن مطابقت دارد. خطرناک، پر سر و صدا، نه خیلی دنج. یک فیلم درام و روان‌شناختی مکزیکی-اسپانیایی محصول سال ۲۰۱۰ به کارگردانی الخاندرو گونسالس اینیاریتو با بازی خاویر باردم در نقش اوکسبال. این فیلم موفق شد در دو رشتهٔ بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان و جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد کاندیدای جایزه اسکار سال ۲۰۱۰ شود. همچنین خاویر باردم برای این فیلم برندهٔ جایزهٔ بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم کن شد در حالی‌که خودِ فیلم هم نامزدِ دریافت نخل طلایی بود

من تو را می‌خواهم

می‌خواهمت (اسپانیایی: Tengo ganas de ti) فیلمی درام اسپانیایی ۲۰۱۲، با بازی ماریو کاساس و دنباله فیلم سه قدم بالاتر از بهشت است. این فیلم بر اساس رمان فدریکو موچا، ساخته شده و بین ۲۸ اکتبر تا ۳۰ دسامبر ۲۰۱۱ در بارسلونا، فیلم‌برداری شده‌است. شخصیت اصلی هاچ با دل شکسته به بارسلونا باز می‌گردد. هاچ با شروع یک رابطه جدید، هنوز با عشق قدیمی خود ملاقات می‌کند. سپس  نزدیک شدن و دورتر شدن بی‌پایان و در نهایت پرتاب ذهنی. بارسلونا محیط مناسبی برای این کار است.

آنچارتد

این فیلم ماجراجویی در لوکیشن‌های مختلفی فیلمبرداری شده است. از جمله در بارسلونا. مکان کلیدی کلیسای جامع سانتا ماریا دل پی است که در زیر آن شخصیت‌های اصلی به دنبال بشکه‌های طلا هستند. همچنین در این فیلم می‌توانید موزه ملی هنر کاتالونیا، ساگرادا فامیلیا و کوه مونت جویک را ببینید.

عطر؛ قصه یک آدمکش

عطر

رمان پاتریک زوسکیند به همین نام در پاریس می‌گذرد، اما اقتباس فیلم در بارسلونا فیلمبرداری شده است. در قاب کلیسای جامع، میدان مرس، و خیابان‌های باریک محله گوتیک قرار دارد. آخرین صحنه اعدام در میدان مرکزی دهکده اسپانیایی فیلمبرداری شد.

 

به اشتراک گذاری

تاریخ انتشار:9 تیر, 1403

دیدگاه خود را بنویسید

نوزده + 5 =