آیا ممکن است یک ماشین بیشتر از خیابانی باشد که در آن پارک شده است؟ بله. کوچک‌ترین خیابان‌های جهان را در هیچ‌یک مشاهده می‌کنید.

بریج استریت، هات اسپرینگز، ایالات متحده آمریکا

هات-اسپرینگز
شهر تفریحی هات اسپرینگز نه تنها به خاطر آب‌های پایانی‌اش، بلکه به خاطر خیابان بریج معروف است. عرض این خیابان ۱۵ متر و طول آن تنها دو برابر است. تا سال ۱۸۷۰ در این مکان یک پل (به انگلیسی Bridge) وجود داشت که به همین دلیل نام آن خیابان است. در ۲۰ سال گذشته، خیابان بریج میزبان سریع‌ترین رژه روز سنت پاتریک در جهان بوده است.

خیابان د دگر، پاریس، فرانسه

پاریس
درجه ترجمه شده از فرانسوی به معنای پله است. عرض سه متر، حدود شش متر طول – Rue de Degre واقعاً یک پلکان است که دو خیابان مجاور، De Clery و Beauregard را به هم متصل می‌کند. در قدیم، نمای خانه‌ها که خیابان راه پله بین آن‌ها قرار داشت، دارای پنجره و در بوده است. سپس آن‌ها را مهر و موم کردند. امروزه Rue de Degre دارای ۱۴ پله و دیوارهای خالی در دو طرف است.

خیابان الگین، باکاپ، انگلستان

انگلستان
باکاپ (به انگلیسی: Bacup) یک شهرک در شهرستان لنکاوی انگلیسی است. یکی از جاذبه‌های آن خیابان پنج متری الگین است. این بنا در قرن نوزدهم ساخته شده است و با یک خانه مجردی و یک پارکینگ هم مرز است. در اینجا تابلویی وجود دارد که نشان می.دهد خیابان الگین کوتاه‌ترین خیابان جهان است. با این حال، اطلاعات قبلاً قدیمی است.

خیابان مک کینلی، بلفونتین، ایالات متحده آمریکا

خیابان-مک-کینلی

جاده بی‌توصیف در امتداد خطوط راه آهن بلفونتین به‌عنوان کوتاه‌ترین خیابان در ایالات متحده در نظر گرفته می‌شود. یک علامت سبز با افتخار این را اعلام می‌کند. طول خیابان مک کینلی از چهار تا نه متر است. در هر صورت خیلی کم.

ویک، اسکاتلند، Ebenezer Place،

اسکاتلند
در سال ۲۰۰۶، شهر ویک افزایش علاقه را تجربه کرد. به لطف Ebenezer Place که به‌عنوان کوتاه‌ترین خیابان جهان وارد کتاب رکوردهای گینس شد. طول آن دو متر است. این ناهنجاری از کجا می‌آید؟ طبق قوانین محلی، هر دیواری که در یا پنجره دارد باید به عنوان خیابان تعیین شود. صاحبان یک هتل محلی باید تابلوی Ebenezer Place را در کوتاه‌ترین سمت ساختمان، در ورودی نصب کنند.

به اشتراک گذاری

تاریخ انتشار:3 شهریور, 1403

دیدگاه خود را بنویسید