کشورهایی در نقشه جهان وجود دارد که اندازه و تعداد آن‌ها می‌تواند جالب باشد.

سن مارینو

سن-مارینو

جمعیت ۳۳.۶هزار نفر، مساحت ۶۱ کیلومتر مربع.
سن مارینو در ارتفاع ۷۰۰متری از سطح دریا واقع شده است. ساختمان‌های قرون وسطایی با چشم اندازهای زیبا از سرزمین‌های ایتالیا (سن مارینو در ایتالیا واقع شده است). بسیاری از مغازه‌ها و رستوران‌ها دیدنیست. جای تعجب ندارد که از این کشور سالانه چندین میلیون گردشگر بازدید می‌کند.

تووالو

تووالو

جمعیت ۱۱.۳۹هزار نفر، مساحت ۲۶کیلومتر مربع.
کشوری که در بیش از دوازده جزیره و جزیره مرجانی گسترده شده است. تووالو عمدتاً از ماهیگیری، فروش دامنه تلویزیون و کمک کشورهای دیگر زندگی می‌کند. سواحل زیبا، صخره‌های مرجانی، آب‌و‌هوای عالی ساکنان تووالو قطعاً با طبیعت، خوش شانس هستند.

نائورو

نائورو

جمعیت – ۱۲.۷هزار نفر، مساحت ۲۱کیلومتر مربع.
نائورو که در اقیانوسیه واقع شده است، کوچک‌ترین کشور جزیره‌ای در جهان است. در قرن بیستم، نائورو به دلیل استخراج فسفات کشوری غنی بود. اکنون اقتصاد نائورو توسط کشور همسایه استرالیا کمک زیادی می‌کند.

موناکو

جمعیت ۳۶.۲هزار نفر، مساحت ۱.۹۵کیلومتر مربع.
موناکو سرزمینی پر زرق و برق و تجمل است. هر سوم ساکن این کشور یک میلیونر است که با مزایای مالیاتی بالا توضیح داده می‌شود. در موناکو کازینو وجود دارد، اما شهروندان محلی مجاز به بازدید از آن‌ها نیستند‌. آن‌ها فقط برای گردشگران است و البته، موناکو بابت مسابقات فرمول ۱ مشهور است.

واتیکان

واتیکان

جمعیت ۵۲۴نفر، مساحت ۰.۴۴کیلومتر مربع.
واتیکان واقع در مرکز رم، واقعاً یک ایالت است، با نگهبان، راه آهن و حتی یک تیم فوتبال. این‌جا بیمارستان ندارد، اما تنها دستگاه خودپرداز جهان را به زبان لاتین دارد (لاتین زبان رسمی واتیکان است).

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: جهانگردیبرچسب‌ها: , , , بازدیدها: 2734
تاریخ انتشار:13 شهریور, 1403

دیدگاه خود را بنویسید