انسان چقدر می‌تواند زندگی کند و رازهای طول عمر چیست؟ بیایید به نمونه‌هایی از پنج انسان طولانی مدت روی کره زمین نگاه کنیم.

ژانا کالمن، ۱۲۲ ساله

ژانا-کالمن

کالمن در فوریه ۱۸۷۵ به دنیا آمد و در آگوست ۱۹۹۷ درگذشت. پدرش ۹۳ سال، مادرش ۸۳ سال زندگی کرد. خود کالمن راز طول عمرش را با آرامش توضیح داد: «اگر نمی‌توانید چیزی را تغییر دهید، نگران آن نباشید.»

سارا ناس، ۱۱۹ ساله

سارا-ناس

در سال ۱۹۹۸، کتاب رکوردهای گینس او ​​را به عنوان دومین فرد مسن در جهان – پس از ژان کالمان معرفی کرد. نوس یک سال در این وضعیت زندگی کرد و در سن ۱۱۹ سالگی درگذشت. دخترش هفت سال پس از مادرش زنده ماند و در صد و یکمین سالگرد تولدش از دنیا رفت.

کین تاناکا، ۱۱۹ ساله

کین-تاناکا

کین تاناکای ژاپنی نمونه‌ای از طول عمر و انعطاف‌پذیری است. او دو بار سرطان را شکست داد. بار دوم در سن ۱۰۳ سالگی! در سال‌های اخیر، تاناکا در یک خانه سالمندان زندگی و وقت خود را صرف بازی های رومیزی می‌کرد. راز زندگی طولانی، به نظر او، خوشبختی خانوادگی و خواب خوب بود. تاناکا تا پایان عمر خود از تغذیه مناسب غافل شد و خود را از سودا محروم نکرد.

جیرومون کیمورا، ۱۱۶ ساله

جیرومون-کیمورا

کیمورا مسن‌ترین مرد تاریخ است (حداقل در میان کسانی که سنشان مستند است). کیمورا ۴۵ سال در اداره پست کار کرد، سپس بازنشسته شد و مزرعه خود را راه‌اندازی کرد. فعالیت بدنی و اعتدال در غذا. عمر طولانی خود را اینگونه توضیح داد.

تومیکو ایتوکا، ۱۱۶ ساله

ایتوکا ​​مسن‌ترین فرد زنده دنیاست. پس از ۵۰سال ازدواج و بیوه شدن در سال ۱۹۷۶، ایتوکا ​​شروع به کوهنوردی کرد. تا ۱۰۰سالگی با پای پیاده از قله‌های کوه بالا می‌رفت. اکنون این زن در خانه سالمندان زندگی می‌کند و می‌تواند به طور مستقل حرکت کند (اگرچه هنوز ویلچر را ترجیح می‌دهد)

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: استایلبرچسب‌ها: , بازدیدها: 16585
تاریخ انتشار:2 مهر, 1403

دیدگاه خود را بنویسید