هیچ‌یک علاقه‌مند است تابستان را با یک اپرا شروع کند‌ خودش که نمی‌شود، پس با خانه‌های اپرا شروع می‌کنیم. تالارهای اپرا زیادی وجود دارد که بزرگ‌ترین آن‌ها را می‌توان روی یک دست شمرد.

لا اسکالا، میلان

لا-اسکالا

کلیسای قرون وسطایی سانتا ماریا دلا اسکالا زمانی در محل تئاتر قرار داشت. از این رو نام – La Scala. ساختمان فعلی بازسازی شده است. در طول جنگ جهانی دوم، تئاتر تقریباً به طور کامل ویران شد. La Scala نمادی از اعتبار، سنت اپرا و بالاترین سطح تعالی است. در این صحنه بود که برای اولین‌بار اتللو وردی و مادام باترفلای پوچینی به روی صحنه رفتند.

اپرا گارنیه، پاریس

اپرا-گارنیه

ساختمان اپرا گارنیه (همچنین به‌عنوان اپرای پاریس شناخته می‌شود) شاهکاری از معماری هنرهای زیبا است که مظهر ثروت، زرق و برق و سلیقه خوب است. امروز اپرای پاریس یک امپراتوری کامل است. بودجه سالانه ۲۰۰ میلیون، ۳۸۰ تولید برای تقریبا یک میلیون تماشاگر- اعداد چشمگیر.

کاونت گاردن، لندن

این تئاتر نزدیک به ۳۰۰ سال قدمت دارد. این ساختمان دو بار سوخت و به سالن رقص و انبار نظامی تبدیل شد و هر بار کاونت گاردن جایگاه خود را به‌عنوان اصلی‌ترین تئاتر اپرا و باله بریتانیا بازیافت. لوئیجی آلوارز، لوسیانو پاواروتی، ماریا کالاس و بسیاری دیگر در اینجا اولین بازی خود را انجام دادند‌ و نوازندگان ارکستر محلی در مراسم خانواده سلطنتی شرکت می‌کنند. به‌عنوان مثال، آن‌ها در مراسم تاج گذاری چارلز سوم و کامیلا نواختند. کاوِنت گاردن ( Covent Garden) نام یکی از محله‌های شیک لندن، پایتخت انگلستان است که در مرکز این شهر واقع شده و پیشتر بازار اصلی خرید و فروش انواع گل‌ها، میوه‌جات و سبزیجات بوده‌است. این بازار در ۱۹۷۴ به کاونت گاردن جدید منتقل شد و به‌جایش رستوران‌ها و فروشگاه‌های کوچکی را در فضای میدان بازار قبلی بنا نمودند. اپرای سلطنتی که بخشی از بازار گل‌فروشان پیشین به نام «تالار گل»، قسمتی از ساختمان آن را تشکیل می‌دهد در این محله و در مجاورت میدان پیشین قرار دارد و به همین دلیل آن را نیز علاوه بر تماشاخانه سلطنتی، «کاونت گاردن» هم می‌نامند.

اپرای متروپولیتن، نیویورک

اپرای-متروپولیتن

تالار اپرای متروپولیتن از معروف‌ترین تالارهای اپرا در دنیاست. اپرای متروپولیتن تنها خانه اپرای معمولی در ایالات متحده است. اجراها هفت ماه در سال سخاوتمندانه، هر روز اجرا می‌شود. در ۲۰ سال گذشته نه تنها تمام تولیدات به صورت آنلاین دیده شده است، بلکه در تابستان نیز این گروه به صورت رایگان در پارک‌های شهر اجرا می‌کنند. غیرممکن است نیویورک را بدون متروپولیتن تصور کنید، این همان نماد پارک مرکزی یا پل بروکلین است. این تالار در آوریل سال ۱۸۸۰ تأسیس شده‌است.

تئاتر بولشوی، مسکو

تئاتر بولشوی

اگر اپرای متروپولیتن نماد نیویورک است، تئاتر بولشوی یکی از نمادهای کل کشور است. در خارج از روسیه، بدون ترجمه این کلمه به زبان‌های دیگر، «بزرگ» نامیده می‌شود. تئاتر بولشوی یک برند ملی با گذشته‌ای عالی است. چایکوفسکی، موسورگسکی، ریمسکی-کورساکوف، راخمانینوف، شوستاکوویچ، چالیاپین – همه آن‌ها به نوعی با بلشوی مرتبط بودند.

به اشتراک گذاری

تاریخ انتشار:30 خرداد, 1403

دیدگاه خود را بنویسید