سالی که گذشت به تماشا نشستیم، گریستیم، خندیدیم و از عمق جان لمس شدیم. چه بر روی پرده‌ی نقره‌ای سینما و چه در خانه، با جعبه‌های جادویی‌مان، برای چند ساعت به اعماق حوادث، شیطنت‌ها، شادی‌ها، ناملایمات و جشن‌های بدعاقبت پرت شدیم.

از جوانمردی دیدیم تا بی‌رحمی و خشم، از جنوب تهران تا قلب آلمان برای قهرمان شدن رفتیم و…

نگاهی به بهترین و پربیننده‌ترین فیلم‌ها و سریال‌ها در سال 1401

یاغی

سریال «یاغی» از همان قسمت اول در شبکه نمایش خانگی غوغایی به پا کرد. این سریال اقتباسی جذاب از رمان «سالتو» نوشته مهدی افروزمنش است. حکایت جاویدهای بسیاری که تمام عمر به دنبال خوشبختی می‌دوند ولی انگار قرار است جایزه را افراد قدرتمند دیگری ببرند.

بهترین فیلم های سال 1401

«علفزار» فیلم سینمایی‌ای بود که مخاطبان بسیاری را به سالن‌های سینما کشاند؛ با موضوعی ملتهب، پرتنش و بی‌رحم… شاید همه ما بعد از این فیلم، هنوز زخم‌هایی از لمس و تصور واقعی بودن این داستان را بر روحمان احساس کردیم. فیلمی که حتماً ارزش دیدن را دارد.

فیلم-تی-تی

«تی تی» شاید بیشتر به روزنه‌های امید و بیشتر از آن به جهان پررنج آدم‌ها پرداخته است، چنان خوش‌ذوق که این نبرد بودن یا نبودن را بر شانه‌های ابراهیم انداخته و این بار، او است که باید رنج‌های حیاتش را به گلستان مبدل کند.

«انفرادی» این فیلم پرفروش سینمای ایران که از ۳ دوست صمیمی و پردردسر می‌گوید، کمی بیشتر از خوش‌بینانه و طنازانه به مشکلاتشان می‌پردازد و گرفتاری های‌شان را تلطیف می‌کند تا مخاطب را به خنده وادار کند!

«دوزیست» و «بخارست»  نیز از سینمایی‌های جذاب و پرمخاطبی بودند که باعث رونق سینما در روزهای بی‌رمق‌اش شدند.

پژمان جمشیدی که در این سال‌های اخیر پرتلاش و محبوب بوده، با نقش‌های جدی و کمدی‌هایش در سال ۱۴۰۱ باز هم در افزودن بر آمار گیشه‌ها دست داشت.

از طرفی دیگر هوتن شکیبا و الناز شاکردوست هم سال پرباری داشتند؛ هم با بازی‌های درخشانشان در فیلم تی تی که به آن اشاره کردیم و نیز در «ابلق»

«ابلق» فیلم روایتی از مظلومیت و مسئولیت‌های یک زن برای زیستن و البته جنگیدن برای محفاظت از آبرویش… نرگس آبیار در فیلم‌هایش برای تکریم زنان تلاش می‌کند و این تلاش این بار هم مورد توجه و تمجید مخاطبان‌اش بوده است.

سریال سقوط

سریال-سقوط

«سقوط» سریالی پرمخاطب که فضایش شاید نزدیک به فیلم «شبی که ماه کامل شد» احساس شود در حالی که همان اعمال غیر انسانی را محکوم می‌کند.

سراغ عاشقانه‌ها بریم؟!

«ملاقات خصوصی» یک زندگی واقعی است از زندان تا عاشق پروانه شدن فرهاد.

ملاقات-خصوصی

شاید فکر کنید کلیشه‌ای در راه است؛ اما از میانه‌ی این داستان عاشقانه به حوادث هیجان انگیز یک زندگی عاشقانه می‌رسیم و شک نکنید که در پایان چیز دیگری انتظارتان را می‌کشد.

پریناز ایزدیار دست از این ژانر محبوب عاشقانه نمی‌کشد و جیران را زندگی می‌کند.

جیران

سریال-جیران

یا ایهاالناس! در حوالی تجریش پادشاهتان عاشق شد! فکر می‌کنم همین چند کلمه برای رفتن به سفری پرسیاست که عشق برای آن حکمرانی می‌کند، کافی باشد.

تلفیقی از خاطرات تقی دانشور یا همان کنیز انیس الدوله و خیال‌پردازی‌های حسن فتحی، یک سریال محبوب را به ارمغان آورده است.

پوست شیر

سریال-پوست-شیر

یک همه‌چیزتمام جنایی… پدری پس از سال‌ها انتظار برای دیدن دخترش، پا به حل معمای قتل او می‌گذارد… این قصه تنها جنایی نیست. عشق، معما و خشم در تمام مراحل شما را همراهی می‌کنند.

خون‌سرد

حرف از جنایت شد، عدالت همیشه برقرار می‌شود؟

در این قصه «کسری کیا» دکتر پزشکی قانونی این‌طور فکر نمی‌کند و به دنبال انتقام گرفتن از مردانی است که زنان را مورد خشونت قرار می‌دهند. او یک شخصیت کاملاً مقبول در جامعه دارد و هیچ‌کس حتی فکر نمی‌کند که پشت این چهره‌ی آرام، مردی خون‌سرد و قاتل زندگی می‌کند.

موقعیت مهدی

بهترین فیلم های سینمایی 1401

شروع فیلم چیزی را فاش نمی‌کند، به جزئیات جنگ و روزهای پرالتهاب آن روزها می‌پردازد، اشتباه نکنید! این یک فیلم معمولی نیست، حکایتی از مردی بزرگ به اسم مهدی باکری است. اسیر کلیشه نمی‌شوید. شاهد یک زندگی معمولی اما واقعی هستید از همان جنسی که خودمان لمس می‌کنیم. از عاشقانه‌های یک مرد دلیر و شرافتمند و بااستعداد در استراتژی‌های جنگی تا شهادت و پیکر بی‌جانش که در دریای بیکران آرام گرفت…

از پرفروش‌ترین‌ها، پربیننده‌ترین‌ها و محبوب‌ترین‌ها برایتان گفتیم و امید داریم به اینکه امسال روزهای بهتری در انتظار سینمای ایران باشد.

به اشتراک گذاری

تاریخ انتشار:18 فروردین, 1402

دیدگاه خود را بنویسید

8 + دوازده =