قبل از اینکه سوفیا لورن وجود داشته باشد، سوفیا ویلانی سیکلونه وجود داشت. پس از اینکه او برنده «Miss Elegance» در مسابقه دوشیزه ایتالیا در سال ۱۹۵۰شد، طولی نکشید که فیلمسازان متوجه زیبایی ماورایی لورن شدند. در سال ۱۹۵۳او اولین نقش اصلی خود را در آیدا دریافت کرده بود و زیر نظر کارلو پونتی، ابر تهیه کننده ایتالیایی و شوهر آینده لورن، قرار گرفت.

لورن که بیشترین عکاسی را در جشنواره فیلم کن در سال ۱۹۵۵ داشت، در اواخر دهه ۱۹۵۰ به ستاره بزرگ‌تری تبدیل شد. لورن در دو زن در دهه ۱۹۶۰ به کارگردانان فهماند که یکی از زیباترین زنان هالیوود است. همچنین یکی از با استعدادترین‌ها بود. در فیلمی که دوران کودکی پرآشوب خود ستاره‌اش را به یاد می.آورد، لورن نقش مادری را بازی می‌کرد که برای تامین مخارج دختر ۱۲ ساله‌اش در ایتالیای جنگ زده تلاش می‌کرد. او اولین بازیگری بود که برای بازی در یک فیلم خارجی برنده جایزه اسکار شد.

سوفیا-لورن

لورن در طی یک سفر تبلیغاتی به شهر نیویورک، ۱۹۵۴

لورن از اوایل دهه ۸۰ تا حد زیادی از سینما غایب بود و از فعالیت سینمایی خود برای تمرکز بر تربیت دو فرزندش با پونتی اجتناب کرد. اما در موارد نادری که او تصمیم می‌گیرد این روزها با حضور خود یک پرده را زیبا کند – چه یک صحنه کوتاه در فیلم Nine یا نوبت بازیگری او در فیلم The Life Ahead به کارگردانی پسرش Edoardo Ponti – لورن هنوز قدرت ستاره‌ای غیرقابل انکاری را در خود دارد.

به مناسبت نودمین سالگرد تولد لورن چند عکس زیبا از او را ببینیم.

سوفیا-لورن

در صحنه فیلم کلید، یک درام جنگی در سال ۱۹۵۸که در سال ۱۹۴۱در نبرد آتلانتیک رخ می دهد.

 

سوفیا-لورن

در طی یک سفر تبلیغاتی به لس آنجلس در سال ۱۹۵۸

 

سوفیا-لورن

سوفیا لورن در طی یک سفر، سوئیس، ۱۹۵۹

 

سوفیا-لورن

لورن در مو و گریم برای بازی در نقش لوسیلا در سال ۱۹۶۴ سقوط امپراتوری روم. در طول تولید از هیچ هزینه‌ای دریغ نکرد و در نهایت کسری از هزینه ساخت را به دست آورد.

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: سینمابرچسب‌ها: , بازدیدها: 12809
تاریخ انتشار:30 مهر, 1403

دیدگاه خود را بنویسید