در ماه سپتامبر ۲۰۲۳، شرکت سامسونگ اعلام کرد که در همکاری با موزه هنرهای «متروپولیتن» نیویورک، قرار است تا برخی از ارزشمندترین آثار هنری را در The Frame  بیاورد. کاربران فروشگاه هنر سامسونگ (1) می‌توانند از میان ۳۸ اثر هنری در طیف گسترده‌ای از بخش‌های موزه «متروپولیتن»، از جمله بخش آمریکایی، هنر آسیایی، هنر مصر، نقاشی‌های اروپایی، هنر اسلامی و غیره آثاری را برای نمایش انتخاب کنند. این پیشنهاد هیجان انگیز، در حقیقت بازتولید دیجیتالی با وضوح بالا از آثار هنری معتبر در فرهنگ‌ها و دوره‌های زمانی مختلف است که در موزه «متروپولیتن» نگهداری می‌شود.

کاربران فروشگاه هنر سامسونگ می‌توانند آثار هنری محبوبی چون: «تمرین باله روی صحنه» اثر ادگار دگا (حدود ۱۸۷۴)، «آفتابگردان» اثر ونسان ون گوگ (۱۸۸۷)، «طبیعت بیجان با سیب و گلدان پامچال» اثر پل سزان (حدود ۱۸۹۰)، و «نمایش جانبی سیرک» اثر  ژرژ سورات (۱۸۸۸_۱۸۸۷) را در خانه‌های خود به نمایش بگذارند.

موزه متروپولیتن و سامسونگ

علاوه بر نقاشی‌های یاد شده، صاحبان The Frame می‌توانند تصویر مصنوعات باستانی مانند طلسم چشم ودجات مصری(۲) (حدود ۱۰۷۰-۶۶۴ قبل از میلاد)، گنجینه‌های قرون وسطایی از جمله «تک شاخ در یک باغ استراحت می.کند» (۱۴۹۵-۱۵۰۵) و همچنین منسوجات مشهور فرانسوی و هلندی جنوبی ملیله‌های تک شاخ را به نمایش بگذارند. آثار هنری تقدیر شده ژاپنی مانند «زیر پل مانن در فوکاگاوا» اثر کاتسوشیکا هوکوسای (حدود ۱۸۳۰-۱۸۳۲) و همچنین «زندگینامه مختصر و مصور راهب نیچیرن: آرام کردن دریای طوفانی در جزیره سانودو» اثر اوتاگاوا کونیوشی (۱۸۳۵-۱۸۳۶) در این مجموعه دیده می‌شود. علاوه بر این، این مجموعه دارای آثار هنری تاریخی مهم آمریکایی مانند «عبور واشنگتون از دلاور» (۱۸۵۱) اثر امانوئل لوتز است.

موزه متروپولیتن و سامسونگ

موزه متروپولیتن و سامسونگ

«جاش رومن» سرپرست بخش مجوزها و مشارکت جهانی بیان می‌کند که هدف موزه «متروپولیتن» از ابتدای تأسیس آن در سال ۱۸۷۰ تا به امروز، آوردن هنر و فرهنگ به زندگی روزمره بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان هنر در سراسر جهان بوده است. «همکاری ما با سامسونگ، این هدف را به شیوه‌های نوین محقق می‌کند و به کاربران اجازه می‌د‌هد تا از آثار شاخص موزه «متروپولیتن» در خانه خودشان لذت ببرند. با جستجوی کاربران در بین مجموعه‌های هنری و انتخاب یک اثر جدید برای صفحه نمایششان، گفتگوی جدید بین هنر، خلاقیت و نوآوری اتفاق می‌افتد.»

هدف موزه «متروپولیتن» برای نشان دادن ایده‌های جدید و ارتباطات غیرمنتظره در طول زمان و فرهنگ از طریق مجموعه‌هایش، باعث ایجاد همکاری مناسب با فروشگاه هنر سامسونگ، یکی از بزرگترین پلتفرم‌های دیجیتال در نوع خود شده است. فروشگاه هنر سامسونگ با نمایش آثار هنری از موزه‌ها و گالری‌ها در سراسر جهان به کاربران The Frame در ۴۲ کشور جهان، قرن‌ها هنر را به کمک برنامه‌نویسی متنوع ماهانه بررسی می‌کند: از استادان قدیمی مانند «بوتیچلی»، «لئوناردو»، گویا و «ون گوگ» گرفته تا هنرمندان معاصری مانند «شینیک اسمیت».

مدیر کل تجارت خدمات سامسونگ الکترونیک در آمریکای شمالی «سانگ کیم» می‌گوید: «برای ما افتخار بزرگی است تا مهمترین آثار هنری جهان را به خانه‌ها بیاوریم. در شرکت سامسونگ ما قصد داریم تا تجربه‌ی سرگرمی را به کمک نوآوری‌های تکنولوژیکی دوباره تعریف کنیم. ما بسیار خشنود هستیم که توانستیم با یکی از مهمترین و نمادین‌ترین موسسأت هنری همراه شویم تا فرصتی را برای اولین‌بار برای کاربران ایجاد کنیم تا از آثار فرهنگی مهم موزه «متروپولیتن» لذت ببرند، آن هم توسط یک بوم دیجیتالی و از راحت‌ترین‌زاویه دید در خانه خودشان!»

«The Frame» در حقیقت یک صفحه‌ی نمایش QLED (Quantum Dot LED) است. یک تلویزیون هوشمند 4K با میلیاردها طیف رنگ و یک قاب شبیه قاب عکس که دورتادور آن را گرفته است. این دستگاه در ۷ اندازه مختلف ارائه می‌شود: ۳۳، ۴۳، ۵۰، ۵۵، ۶۵، ۷۵ و ۸۵ اینچ.  زمانی که دستگاه روشن است یک تلویزیون با تصاویر زنده و درخشان است و زمانی که خاموش است یک اثر هنری بسیار زیبا را نشان می‌دهد. نمایشگر مات The Frame باعث کاهش انعکاس نور به‌طور چشمگیر می‌شود تا پوششی شبیه بوم داشته باشد و این مورد برای نمایش مجموعه‌های دیجیتال از فروشگاه هنر سامسونگ و همچنین عکاسی شخصی و آثار هنری بسیار عالی است. کاربران می‌توانند فضای خود را سفارشی کنند و متناسب با رنگ محیط، رنگ قاب تلویزیون را انتخاب کنند. همچنین امکان ارتقا پایه دیواری باریک همراه، به پایه دیواری چرخان خودکار جدید(۳) وجود دارد که باعث میشود محتوا هم به صورت عمودی و هم به صورت افقی نمایش داده شود، امکانی که اجازه می‌دهد تا تمام آثار هنری خیره‌کننده دقیقاً همان‌طور که هنرمند قصد داشت، مشاهده شود.

سامسونگ

samsung-art-store

———————————————————————————————————————————

پانوشت۱: اشتراک یک نفره برای فروشگاه هنر سامسونگ ۴.۹۹ دلار برای یک ماه و ۴۹.۹ دلار برای یک سال است.

پانوشت‌۲: طلسم چشم ودجات یک طلسم مصر باستان است که نمایانگر چشم شفا یافته هوروس، خدای مصر باستان است. چشم اغلب به صورت تلاقی بین چشم انسان و شاهین به تصویر کشیده می‌شود.

پانوشت۳: پایه‌ی دیواری چرخان خودکار به صورت جداگانه فروخته می‌شود و با مدل‌های ۲۰۲۲-۲۰۲۳ The Frame در اندازه‌های صفحه نمایش ۴۳، ۵۰، ۵۵، و ۶۵ اینچی سازگار است.

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: برندبرچسب‌ها: , , بازدیدها: 162
تاریخ انتشار:5 مهر, 1402

دیدگاه خود را بنویسید

9 + 20 =