عکسی بسیار هنرمندانه از آنجلینا جولی روی جلد کتاب «سی آر» مد شماره ۲۵ را در این یادداشت مشاهده می‌کنید. اما این عکس داستان دارد‌.
این مصاحبه با تیتری از گفته جولی: «خلق کردن یعنی زندگی کردن» درباره همه چیز صحبت می‌کند و ظاهراً به بهانه تشویق ایستاده هشت دقیقه‌ای در جشنواره فیلم ونیز برای بازی در نقش ماریا کالاس در «ماریا» اثر پابلو لارن اتفاق افتاده. هرچند جریان ساختن یک گروه خلاق در استودیوی نیویورکی و برند مد او بی‌تأثیر نبوده است. او در این‌باره گفته است: «امیدوارم این مکان به عنوان خانه‌ای برای هنرمندان تلقی نشود، و زمانی که درهای ما باز است، درک شود که همه را دعوت می‌کنیم بیایند خلق کنند.»

کیف-شیاپارلی
جالب این‌جاست که جولی با لباسی از طراح افغان زلیخا شیرزاد، «موسس و مدیر خلاق برند افغان ظریف» بر روی جلد ظاهر شده. او در این‌بار گفته: ژاکت را که روی جلد [سی آر] دیده می‌شود شیرزاد با گروهی از صنعتگران افغان خود طراحی و گلدوزی کرد. این بخشی از یک مجموعه کپسولی است که تکنیک، طراحی و فرهنگ زیبای آن‌ها را به نمایش می‌گذارد. دیدن اینکه وقتی هنرمندان با هم همکاری می‌کنند چه اتفاقی می‌افتد هیجان انگیز است»
نکته جالب دیگر این عکس ماهی پافریش از شیاپارلی است.

عصای-صبدی
این اکسسوری عصایی و کیف پول قدیمی متعلق به دهه ۵۰ میلادی است. عصا قبلاً در مت گالا ۲۰۱۲ ظاهر شد. جالب اینجاست که عصای سبدی در بین باغبانان و جنگلبانان بسیار محبوب است. اما در عکس بالا می‌بینید که این دختر از سبد به عنوان کیف دستی استفاده می‌کند. این عکس دختر با امضای Schiaparelli کار دست السا است.

شیاپارلی

خانه مد آنجلینا جولی

آنجلینا جولی درباره خانه مد خود می‌گوید: «قصد من این بود که فضایی بسازم –واقعاً یک خانه– برای خلق و الهام گرفتن از مردم. این خانه متشکل از هنرمندان و طراحان از سراسر جهان است و در قلب دعوتی برای مشارکت مجدد در طراحی و ساخت جامعه است.»
باید جولی را نه تنها یک کارآفرین بلکه یک فعال حقوق بشر دانست. او با معرفی دوباره برند «ظریف» این را ثابت کرد.

برند-افغان-ظریف
«زلیخا شیرزاد» تحصیلات ابتدایی و عالی‌اش را در سوییس و آمریکا به پایان رسانده، پیش ازآنکه به فشن دیزاین رو بیاورد و Fashion Line خود را معرفی کند، در رشته مهندسی بود. برند لباس «ظریف» در سال ۲۰۰۶ افتتاح شد تا لباس‌های سنتی را با استفاده از تکه‌های ابریشمی و نخ تولید کند. حدود کمتر از سی زن در این مرکز لباس‌ها را می‌دوزند و روی لباس‌ها دست دوزی می‌کنند.

به اشتراک گذاری

تاریخ انتشار:1 مهر, 1403

دیدگاه خود را بنویسید