دنیای زیر آب! دنیایی که هنوز بخش مهمی از آن کشف نشده. فقط کافی است جذاب‌ترین تفریحات آبی را انتخاب کنید تا دقایقی با ماهی‌ها و مرجان‌ها همنشین شوید.
شنا کردن در دریای نیلگون به صورت دسته جمعی با عزیزانتان‌، «شاتل‌سواری»، «پاراسل»، «فلای برد» و «اسکوتر» زیر دریایی تنها بخشی از جذاب‌ترین تفریحات آبی محسوب می‌شود.

با اسکوتر دنیای زیر آب را تجربه کنید!

اسکوتر زیر دریایی یکی از جذاب‌ترین تفریحات آبی است که در ابتدا حسی شبیه به غواصی را به شما القا می‌کند اما ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد. «اسکوترهای» زیر دریایی نوعی وسیله شبیه به موتور برقی هستند. این دستگاه‌ها به واسطه کپسول اکسیژن کار می‌کند. با اسکوترهای دریایی نیازی به یادگیری فن شنا ندارید! با اسکوترها می‌توانید دقایقی با ماهی‌ها و مرجان‌ها همنشین شوید. این تفریح برای کسانی که سنشان بالای ۱۲ سال است بهترین انتخاب محسوب می‌شود.

بیگ بال تجربه‌ای جدید از تفریحات آبی

شاید شما هم در ویدئوهای خارجی دیده باشید. عده‌ای در توپ‌های پلاستیکی از ارتفاع مشخصی سر می‌خورند. «بیگ‌بال» یک توپ بزرگ پلاستیکی است به طوری که می‌توانید به‌واسطه آن روی سطح آب معلق بمانید. بعضی از بیگ‌بال‌ها سایز بزرگی دارند و دو نفر هم‌زمان می‌توانند از آن استفاده کنند. بیگ‌بال یکی از جذاب‌ترین تفریحات آبی برای کودکان بالای ۶ سال محسوب می‌شود و یک تفریح کاملاً امن است.
بر فراز آب‌های نیلگون چتر بازی کنید!
امکان ندارد صحبت از جذاب‌ترین تفریحات آبی شود اما اشاره‌ای به «پاراسل» نشود. زمانی که سوار بر چتر «پاراسل» شوید به راحتی می‌توانید تا ارتفاع ۱۵۰ الی ۳۰۰ متر را بالا بروید. این چتر به واسطه قایقی بسیار تندرو بر روی سطح آب کشیده می‌شود. تجربه حس فرود و فراز با پاراسل را از دست ندهید. زمانی که مسیر کوتاهی طی شد و چتر به صورت کامل برخاست با در نظر گرفتن عواملی مثل وزش باد، سرعت قایق و همینطور تعداد و وزن نفرات، امکان آزاد کردن تدریجی طناب وجود دارد و می‌توانید ارتفاعات بالاتری را تجربه کنید. زمانی که چتر اوج می‌گیرد و در یک ارتفاع مشخص ثابت می‌ماند؛ منظره‌ای فوق‌العاده زیبا از دریا و ساحل را تجربه خواهید کرد. مدت زمان پاراسل سواری ۱۰ الی ۱۵ دقیقه است.
«پاراسل» از امن‌ترین و جذاب‌ترین تفریحات آبی محسوب می‌شود. البته نیاز است تا کیفیت تجهیزات این دستگاه تأیید و همین‌طور ارتفاع مناسب نیز برای آن در نظر گرفته شود.

«شاتل‌سواری» به صورت دسته‌جمعی

شاتل‌ سواری

شاتل‌ سواری

یکی دیگر از جذاب‌ترین تفریحات آبی «شاتل‌سوار»ی است. شاتل‌سواری هم به صورت دسته‌جمعی و هم تک نفره انجام می‌شود. در این ورزش باید سوار یک تیوب شوید و به واسطه قایق‌های تندرو در حالی که سرعت بسیار بالا است خودتان را برای کشیده شدن روی سطح دریا آماده سازید. هیجان شاتل سواری بی‌نظیر است و تجربه‌ای خاص و درجه یک خواهد بود. شاتل‌سواری یک ورزش پر هیجان و لذت بخش برای زوج‌ها محسوب می‌شود. هرچند این تفریح معمولاً به رده سنی کودکان پیشنهاد نمی‌شود اما برای جوانان یک انتخاب عالی و درجه است.

کیبل اسکی

«کیبل اسکی» هم به‌عنوان جذاب‌ترین تفریحات آبی شناخته شده که انتخاب خوبی برای کودکان محسوب می‌شود. اسکی روی آب با سرعتی معادل با ۳۰ کیلومتر بر ثانیه در نظر گرفته شده است که به واسطه قایق و یا کیبل انجام می‌شود.

جدیدترین و جذاب ترین تفریحات آبی

فلای-بورد

فلای بورد

اگر به دنبال جدیدترین تفریحات آبی هستید می‌توانید «فلای‌بورد» را انتخاب کنید. فلای‌بورد یک وسیله مخصوص است که به جت اسکی وصل می‌شود و آب با فشار زیاد شخص را بالا می‌برد. با فلای بورد حس پرنده‌ای را خواهید داشت که روی آب پرواز می‌کند. حفظ تعادل برای این وسیله بسیار مهم است. در واقع احساسی شبیه به فرار از جاذبه زمین به شخص دست می‌دهد.

جذاب‌ترین تفریحات آبی ترکیبی

کایت بردینگ

کایت بردینگ

«کایت بردینگ» تلفیقی از اسکی روی آب و پاراگلادینگ است. در این ورزش از نیروی کشش کایت برای اجرای اسکی روی سطح آب استفاده می‌شود. این تفریح برای کسانی مناسب است که دارای آمادگی جسمانی کافی هستند و باید تجربه کار با این اسکی‌ها را داشته باشند. این تفریح تا حد زیادی وابسته به باد است. فعالیت‌های آبی و بادی برای کسانی که قصد دارند جذاب‌ترین تفریحات آبی را در یک روز تجربه کنند به بهترین شکل صورت می‌گیرد. این تفریح در بین طرفداران ورزش‌های هیجانی رتبه بالایی کسب کرده است و یک انتخاب عالی محسوب می‌شود. «کایت بردینگ» ترکیبی از باد سواری و موج سواری و ژیمناستیک است. کایت بردینگ سبک‌های مختلفی دارد و بر اساس نوع حرکات و همین‌طور محل استفاده از آن‌ها انتخاب می‌شود.

یک تابستان هیجان‌انگیز

با بررسی جذاب‌ترین تفریحات آبی می‌توانید تجربه‌ای بی‌نظیر داشته باشید. حقیقت این است که تفریحات آبی در سال‌های اخیر دستخوش یک سری تغییرات بوده‌اند به طوری که به واسطه این تفریحات می‌توانید یک سفر دریایی بی‌نظیر را برای خود فراهم سازید. اسکوترهای زیر دریایی، پاراسل و فلای بورد بهترین انتخاب در این راستا محسوب می‌شوند. انتخاب جذاب‌ترین تفریحات آبی سبب می‌شود تا هیجان خود را تخلیه کنید و همین‌طور بهترین شرایط را برای خود و دوستان خود فراهم سازید. تفریحات آبی برای رده سنی بالای ۶ سال در نظر گرفته شده است و قوانین ایمنی لازم برای هر یک اجرا می‌شود. چه خوب است تجربه کنید و به دیگران نیز پیشنهاد کنید که شما را همراهی کنند در این صورت می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

به اشتراک گذاری

تاریخ انتشار:22 تیر, 1402

دیدگاه خود را بنویسید

20 − پنج =