«دریا یاسری» از بازیگران اهل مطالعه و مستعد نسل جوان تئاتر است که در سال‌های اخیر، حضور مؤثری در حوزه‌ی بازیگری داشته. او در این یادداشت اختصاصی به اهمیت دانستن زبانی دیگر برای پرداخته است.

یادگیری زبان جدید برای هنرمند نه تنها باعث به وجود آمدن فرصت‌های جدیدی برای خلقِ آثارِ جدید چه به عنوان مؤلف و چه به عنوان مجری یک اثر هنری می‌شود بلکه به میزان بسیار زیادی سبب افزایش خلاقیت در او خواهد شد چرا که یادگیری یک زبان فرآیندی پیچیده با ساختارها، قوانین و واژگان جدید است بنابراین مغزِ انسان در اثر این یادگیری نیازمند عملکرد بیشتر، درک و جذب الگوهای بیشتر و جدیدتری است که این امر از نظر من باعث افزایش خلاقیت و نوآوری می‌شود.

آشنایی با ساختارها، قوانین و واژگان جدید

علاوه بر این یادگیری یک زبانِ دیگر به معنای ارتباط برقرار کردن با انسان‌های بیشتری است در نتیجه هنرمند توانایی برقراری ارتباط با هنرمندان دیگری در جهان را خواهد داشت.

مورد بعدی یادگیری زبان جدید افزایش حافظه در هنرمند است. آشنایی با ساختارها، قوانین، واژگان جدید و به کارگیری آنها به منزله گسترش حافظه است چرا که حافظه شما در اثر این یادگیری اکنون اطلاعات بیشتری دارد و به طور منظم این اطلاعات را به شما ارائه می‌دهد در واقع با انگار یادگیری و تمرین زبان به نوعی ورزش برای مغز محسوب می‌شود.

کارکرد بعدی یادگیری زبان جدید، بهبود توانایی انجام چند کار به صورت همزمان خواهد بود. به اصطلاح هنرمند مولتی‌تسک( توانایی انجام دادن کار هم‌زمان) می‌شود. چرا که مغزش قدرت شیفت کردن از یک زبان به زبان دیگر را خواهد داشت.

و در نهایت همه این‌ها باعث افزایش اعتماد به نفس است که معیاری بسیار مهم برای یک هنرمند به حساب می‌آید.

ساده‌ترین راه یادگیری زبان چیست؟

ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین راه برای یادگیری زبان تمرین، تمرین و تمرین هر روز آن است. زبان فرار است اگر هر روز با آن در ارتباط نباشی، به سرعت فراموش می‌شود.

بنابراین برای افزایش مهارت‌های شنیدن، خواندن، صحبت کردن و نوشتن می‌توان از دیدن سریال‌ها و فیلم‌های به زبان اصلی، خواندن مطالب کوتاه و ساده مثل مطالب روزنامه و مجله به زبان مربوطه، گوش دادن پادکست و موسیقی و در نهایت تمرین صحبت کردن با افرادی که در حال یادگیری زبان مورد نظر شما هستند.

 

به اشتراک گذاری

تاریخ انتشار:2 خرداد, 1402

دیدگاه خود را بنویسید

هجده − 6 =