برنارد آرنو صاحب برند لویی ویتون عنوان ثروتمندترین فرد جهان را از آن خود کرد. پیش از او ایلان ماسک صاحب کمپانی تسلا و اسپیس ایکس که به تازگی توییتر را هم به لیست دارایی‌‌هایش اضافه کرده بود؛ از سپتامبر ۲۰۲۱ عنوان ثروتمند‌ترین فرد جهان را یدک می‌کشید. این مرد پر سر و صدای دنیای تجارت که با فعالیت‌های پرحاشیه و جاه‌طلبانه‌اش در حد یک سلبریتی تمام و عیار شناخته می‌شد؛ طی هفته گذشته جایگاهش را به برنارد آرنو صاحب ۷۳ ساله برند مطرح و لاکچری لویی ویتون واگذار کرد.
برنارد آرنو به عنوان اولين فرد اروپایی تبار كه در ليست پولدار ترين افراد جهان جای داشت؛ توانست از ايلان ماسک پيشی بگيرد و در صدر این فهرست قرار گيرد.

پیروزی برنارد آرنو؛ موسپید مد و فشن بر خودروساز ماجراجو!

برنارد آرنو که به عنوان عضو هيات مديره و مديرعامل کمپانی عظیم LVMH بزرگترين شركت توليد كالاهای لوكس در دنيا، شناخته می شود. او با ١٧١ ميليارد دلار دارايی، مدير عامل شركت تسلا را با ١٦٤ ميليارد دلار ثروت پشت سر گذاشت. اين در حالی است كه خريد توييتر توسط ماسک نه تنها باعث افزايش دارايی او نشد بلكه حالا او در خطر سقوط به رده‌هاي پايين‌تر از دوم نيز قرار دارد. البته با توجه به فاصله‌ای كه ایلان ماسک با نفر سوم يعنی گاتام ادانی صنعتگر هندی با ١٢٥ ميليارد دلار ثروت و جف بزوس با ١١٦ ميليارد دلار در رده چهارم دارد؛ جايگاه مطمئنی را برای خود تضمین كرده است.
در حالی كه LVHM توانست با فروش افسانه‌ای خود در اروپا و امريكا ارزش سهام خود را  در سال گذشته حفظ كند؛ تسلا يک سقوط ٥٤ درصدی در سهام خود را تجربه كرد.
جالب توجه این‌که با وجود تورم ايجاد شده كه مسير بسیاری از خريداران را به سمت بازارهای ديگر تغيير داد؛ شگفت‌انگیز است که بازار كالاهای لوكس همچنان قدر‌تمند و پابرجا باقی مانده‌اند.
برنارد آرنو با وجود سالهای زياد فعاليت‌اش در صنعت مد و فشن لاکچری و هنر و فرهنگ اروپا هرگز به شهرت ايلان ماسک نبوده که عدم حضور او در رسانه‌ها و شبكه‌های اجتماعی هم در اين موضوع بی تاثير نیست.
او در مقايسه با رقيبش كمی گوشه گيرتر به‌نظر می‌رسد اما گویا این انزوا نه تنها اثر بازدارنده نداشته بلکه پیشرفت و ارتقای جایگاه او، LVMH و لویی ویتون نیز همچنان پایدار بوده و حالا پرشورتر از پیش ادامه دارد.

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: برندبرچسب‌ها: , , بازدیدها: 891
تاریخ انتشار:27 آذر, 1401

دیدگاه خود را بنویسید

5 × سه =