بی نظیر است. این اولین جمله ای است که بعد از دیدن جواهرات ون کلیف اند آرپلز به زبان می آورید. گویی که جواهرات آن ها یک رویا یا داستانی جادویی از کتاب قصه باشد. سحرانگیز است، چشم نواز و شاعرانه ،درخششِ خلاقیت در جواهرات ون کلیف اند آرپلز موج می‌زند، رویایی است که در قالب کوتور سنگ ها به حقیقت پیوسته باشد. ون کلیف اند آرپلز یکی از با پرستیژ ترین خانه های جواهر سازی در دنیاست. سبک هنری، دانش و رویکرد خاص آن ها به جواهر سازی باعث متفاوت شدنشان از بقیه مزون ها شده است .

داستان یک عشق

افسانه ی ون کلیف اند آرپلز در اواخر قرن نوزدهم متولد شده است. داستان آن ها پیوندی عاشقانه بین پسر سنگ تراش و دختر یک جواهر فروش است. آلفرد ون کلیف ( Alfred Van Cleef) و استل آرپلز (Estelle Arpels) زوج و همکار بسیار موفقی بودند .هدف آن ها خلق اثری بود که جاودانه و ماندگار باقی بماند، علاقه ی زیاد آن ها به طراحی و خلق کردن باعث شد تا برای آثار و جواهراتشان خانه ای بیابند. استل با کمک دو برادرش توانست بوتیکی در میدان پِلَس وِندوم پاریس باز کند ( پلس وندوم Place Vendomeیکی از شیک ترین و گرانقیمت ترین محله های خرید است). با گذر سال ها، زوج  ون کلیف و آرپلز توانستند شهرت ،اعتبار و موفقیت به دست آورند و برند خود را به تولید کننده ی خاص ترین و نفیس ترین جواهرات در سراسر جهان تبدیل کنند.

جواهرات-Van Cleef & Arpels

روح خلاقیت ون کلیف اند آرپلز

ایده ی ساخت و جواهرات مزون ون کلیف اند آرپلز بر پایه ی شکوه و ظرافت است. طراحان خلاق آن ها تلاش می‌کنند تا دانش بالا و نوآوری هایی که دارند را، با طرح هایی برگرفته از طبیعت و داستان‌های افسانه‌ای ترکیب کنند و به شکل جواهری خاص و ارزشمند جان ببخشند .استایل و سبک کارهای آن ها بر اساس دقت و وسواس گونه به جزئیات انجام می‌شود. الهام گرفتن آن ها از طبیعت و احترام زیاد  این مزون به سرچشمه ی سنگ های با ارزش، باعث شده تا ون کلیف اند آرپلز کارهای سه بعدی بسازند که قابل رویت و تحسین در تمامی ۳۶۰ باشد. خیلی از جواهرات آن ها تغییر شکل می دهند و می توان یک ست بزرگ را به چند صورت استفاده کرد؛ به عنوان مثال یک گردنبند می‌تواند تبدیل به یک دستبند یا تکه ای از آن ،گوشواره ای زیبا شود. سنگ های ارزشمند به کار رفته در آثار آن ها بر اساس هارمونی بین سنگ ها و جواهرات چیده می شوند .ویژگی دیگر این جواهرات توجه آن ها به طرح‌های نامتقارن طبیعی است که در آثار خود از آن استفاده می‌کنند ، با این کار مزون توانسته تا هارمونی غیر قابل وصفی در کارهای خود ایجاد کند .

ون کلیف اند آرپلز در طول تاریخ سهم زیادی در رشد و توسعه جواهرسازی داشته است. به دو نمونه ی بسیار مهم می توان به اختراع مینا دی یی(Minaudiere) که اکسسوری ای برای خانم ها ست، اشاره کرد( مینادی یی کیفی کوچک است که خانم‌ها می‌توانند در آن وسایل کوچکی چون لوازم آرایش و یا مقداری پول بگذارند). نمونه ی دوم، چیدمان مخفی Mystery Setting است .این اختراع در سال ۱۹۳۳ انجام شده است. این چیدمان به خاطر شکل ظاهری اش نامیده شده است .سنگ ها طوری چیده شده اند که گویا چیزی سنگ ها را نگه نمی دارد. این تکنیک آن قدر سخت، پیچیده و زمان بر است که مزون تنها چند بار در سال از این روش استفاده می‌کند و تنها چند استاد جواهرساز این تکنیک را می دانند .

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: آکسسوریبازدیدها: 877
تاریخ انتشار:2 آذر, 1401

دیدگاه خود را بنویسید

19 − 2 =