هفته‌ی گذشته «تیفانی» نسخه‌ی رسمی ۲۰۲۳ را معرفی کرد. out of the blue یا  «ناگهان فرای آبی» که همان اصطلاح «غیر منتظره» است. جهانی از جواهرات الهام گرفته از آب که میراث «ژان شلمبرژه» را گرامی می‌دارد. این نام استعاره‌‌ی خارج از آب بودن موجودات دریایی هم نیز هست.

«ناتالی وردیل» مدیر ارشد هنری جواهرات «تیفانی» در اولین طراحی مجموعه‌ی رسمی به «ژان» و شیفتگی‌ او به موجودات شگفت‌انگیز ادای احترام کرد. هر شاهکار با زیبایی هندسی و استعاری خود، از تخیل و فلسفه طراحی این طراح افسانه‌ای الهام می‌گیرد و نمادهای پیچیده ی «ژان» از دریا را ادامه می‌دهد و بازآفرینی می‌کند.

«آنتونی لدرو» مدیر اجرایی «تیفانی» گفته است:

در نسخه رسمی ۲۰۲۳ فرصتی را در نظر گرفتیم که با دمیدن جان تازه‌ای به برخی از مشهورترین طرح‌های «ژان شلمبرژه» و میراثش را ارج نهیم. این طراحی‌ها خصیصه کیفی و شخصیتی او را دارند، اما تمام طراحی‌ها جدید هستند. ما اطمینان خاطر داریم که او هم به اندازه ما از دیدن هر کدام از این شاهکارها خشنود شده است.

هفت زمینه

این مجموعه در دو مرحله در سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد که زمینه‌های مختلفی را در حیطه زندگی زیر آب به تصویر می کشد. مجموعه تابستانی با هفت زمینه مختلف عرضه خواهد شد: صدف، مرجان، عروس دریایی، ماهی، توتیای دریایی، ستاره دریایی. تم صدف به بررسی ابعادی از اجسام می‌پردازد که به وسیله اقیانوس شکل گرفته‌اند. از انعطاف‌پذیرترین طرح‌ها در زمینه صدف، یک آویز قابل تبدیل با سنجاق الماس جداشدنی است که یک عقیق سیاه خیره‌کننده ۲۱ قیراطی را نمایان می‌کند. تم مرجانی با رنگ‌های پرشور تعریف می‌شود و طیفی از طرح‌ها با تانزانیت‌ها، یاقوت‌های کبود و الماس‌های زرد را به نمایش می‌گذارد. در زمینه ی عروس دریایی یک سنجاق سینه چشمگیر با اثیری و درخشندگی خود حرکت ظریف شاخک‌های عروس دریایی را تداعی می‌کند.

تم ستاره دریایی، شبحی نمادین از اقیانوس، موجودیتی آشنا، را بازنمایی می‌کند که گویی بین صخره‌ها در هم پیچیده است و با عقیق‌ها، تورمالین‌ها، زمردها و یاقوت‌های کبود به همراه تراشه‌هایی از الماس تزئین شده است. از این گذشته، تم ستاره دریایی مجموعه ای از ستاره دریایی صدفی با برش سفارشی را به نمایش می‌گذارد که با نقش‌های مرجانی در هم تنیده شده است و تصویری از اکوسیستم شگفت انگیز دریا را نمایان می‌کند. یاقوت‌های «پادپاراچا» بسیار کمیاب، لایه‌های درون صدفی و عقیق جگری، تم ستاره دریایی را زنده می‌کنند.

«ناتالی وردیل» مدیر ارشد هنری جواهرات تیفانی می‌گوید: در تخیل و فلسفه ی طراحی «ژان»، دریا نمایانگر دنیایی ناشناخته و بی‌نهایت بود. او جلوه‌های بی‌نظیری از عظمت و رمز و راز آن را طراحی کرد. اولین مجموعه رسمی من شیرجه‌ای عمیق در زندگی زیر آب است که هم دیدگاه «شلمبرژی» را گرامی می‌دارد و هم آن را دوباره به تصویر می‌کشد.  بعضی از این ریدیزاین‌ها بسیار معروف است. مثل سنجاق‌سینه ماهی که جواهر مورد علاقه‌ی «الیزابت تیلور» بوده است.

الیزابت-تیلور-و-سنجاق-سینه-ماهی

مجموعه رسمی ۲۰۲۳: این تابستان طی یک جشن انحصاری برای نمایش جواهرات رده بالا در شعبه The Landmark “تیفانی اند کو” ، که اخیراً در خیابان پنجم بازگشایی شده است، به عرضه گذاشته می‌شود.

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: آکسسوری, برندبرچسب‌ها: , بازدیدها: 218
تاریخ انتشار:27 خرداد, 1402

دیدگاه خود را بنویسید

2 × پنج =