برای بیشتر از 175 سال نام تیفانی اند کو Tiffany & Co با کلماتی مثل لوکس و استایل مترادف بوده است. تنها چند کمپانی دیگر در دنیا گذشته درخشانی مثل تیفانی دارند.داستان آن ها از سال 1837شروع می شودوقتی که چارلز لوئیس تیفانی و جان بی یانگ مغازه لوازم التحریری و کالاهای تجملی در نیوورک باز کردند.
به دلیل رشد پویای اقتصادی نیویورک در دهه 30 برای افرادی که با سرمایه کم ولی با خلاقیت زیاد, ،فرصت طلایی و بسیار عالی بود تا حرفه ای را آغاز کنند و پیش بگیرند.

تیفانی اند کو

تیفانی مد و سبک آمریکایی آن روزها را به خوبی درک کرده بود که متفاوت از سبک اروپایی بودکه ریشه در دوره ویکتوریایی و الگوی تشریفاتی داشت.این دو طراح و کار آفرین برای کارهایشان از طبیعت الهام می گرفتند که الگوهای ساده,واضح و هماهنگ.

رنگ آبی معروف تیفانی

رنگ آبی معروف تیفانی برگرفته از آبی رابین Robin’s Egg Blue است (رابین نوعی پرنده است) که در ابتدا چارلز لویس تیفانی از آن بر روی کتاب آبی تیفانی استفاده کرد.شاید این رنگ به خاطر محبوبیت فیروزه در قرن 19 انتخاب شده است. فیروزه سنگ مورد علاقه عروس های دوره ویکتوریایی نیز بوده است که به رسم یادبود به همسران خود سنجاق سینه ای به شکل کبوتر از جنس فیروزه هدیه می دادند.

نماد لاکژری و انحصاری بودن

آبی تیفانی بعدها برروی جعبه ها و کیسه های خریدش جای خود را پیدا کرد و به نماد لاکژری و انحصاری بودن تبدیل شد. از آن جایی که “الماس بهترین دوست یک خانم است” جعبه کوچک آبی رنگ باعث می شود قلب خانم ها تندتر از همیشه بزند.انگشترهای الماس به خاطر وضوح و برش هایی که دارند و بالاتر از حلقه انگشتر قرار می گیرند,بیش ترین درخشندگی و باز تاب نور را دارند.

tiffany__co

جواهرات و برند تیفانی اند کو

در سال 1867 درنمایشگاهی بین المللی پاریس برای اولین بار موردتحسین و تشویق جهانی قرار گرفت. Tiffany اولین کمپانی آمریکایی نیز بود که از استاندارد نقره بریتانیایی که خلوص آن 92% بود, استفاده کرد.تا دهه ی 70 Tiffany تبدیل به مهم ترین نقره کار و فروشنده ی جواهر و ساعت در آمریکا شده بود.

الماس تیفانی

یکی از افتخارات تیفانی” الماس تیفانی” است که نمونه ی از هنر و مهارت آن هاست. الماس زرد تیفانی یکی از بزرگ ترین الماس زرد دنیا بود که 287.42 قیرات(57.484 گرم) بود که در معدن کیمبرلی در آفریقای جنوبی کشف شد که به یک الماس 128.54 قیراتی و 84 وجهی بریده شد تا بیشترین درخشش را داشته باشد. بعدها این الماس زرد رنگ به یک گردنبند متصل شد. تنها دو خانم این گردنبند را بر گردن انداخته اند که یکی ار آن ها آدری هپبورن,بازیگر معروف بوده است که آن را در تبلیغات فیلم Breakfast at Tiffany’s برگردن دارد.در تمامی تاریخ تیفانی طراحان آن از طبیعت الهام گرفته اند,چون طبیعت منبع اصلی سنگ ها و فلزات گرانبهاست.

Lucida

طراحی برش الماس و انگشتر سری لوسیدا  چندین دهه زمان برده است تا به شکل امروزی برسد. این حلقه بی نظیر و بسیار زیبا در سال 1999 رونمایی شد.نام لوسیدا بر اساس درخشنده ترین ستاره در هر صورت فلکی بر روی این مجموعه گذاشته شده است.الماس در این انگشتر بالاتر از این حلقه قرار دارد بنابراین نور بیشتری را بازتاب می کند.

به اشتراک گذاری

تاریخ انتشار:25 شهریور, 1401

دیدگاه خود را بنویسید

ده − 5 =