هیچ‌یکی عزیز، می‌خواهیم از آخرین روزهای بهار استفاده‌ و به شما ثابت کنیم که علم اصلاً خسته کننده نیست.‌ تا شاید آن روزهای نه چندان خوش مدرسه جایش را به چند خط جالب درباره علم بدهد.

وزن متوسط ابر حدود ۵۰۰ تن است

هنوز به ابرها دقت می‌کنید؟ هنوز در ابرها دنبال شکل جدید می‌گردید؟ ابرهای سفیدی که ما عادت داریم آن‌ها را بی‌وزن بدانیم، در واقعیت ۵۰۰ هزار کیلوگرم وزن دارد. هر یک! یعنی یک ابر‌۵۰۰ هزار کیلوگرم!

وزن-ابرها
این‌ها داده‌های مرکز ملی پدیده‌های جوی در ایالات متحده است. نه. صبر کنید فضای قیاس ایجاد کنیم. میانگین وزن یک فیل ۶_۵ تن است. به نظر می‌رسد که یک ابر به اندازه ۱۰۰_۸۰ برابر فیل وزن دارد.

لیمو قند بیشتری نسبت به توت فرنگی دارد

به طور رسمی بله! یک توت فرنگی تقریباً ۲ گرم شکر و یک لیموترش حاوی ۶_۵ گرم است. اما تعداد کمی از مردم خود را به توت فرنگی محدود می‌کنند.

حدود ۴۰ درصد از اولین خاطرات نادرست است

اگر اولین خاطره شما از سنین پایین است، احتمالاً اشتباه است. تا سن ۳.۵ سالگی، مغز انسان نمی‌داند چگونه خاطرات آگاهانه را تشکیل دهد و آنچه شما «به خاطر می‌آورید» یا داستان‌های به تعویق افتاده عزیزان است یا فانتزی‌های شما.

آب معده می‌تواند تیغ‌ها را حل کند

از نظر تئوری. غلظت اسید کلریدریک در شیره معده به قدری زیاد است که در عرض چند روز حتی می‌تواند یک پوکه را حل کند. هضم فلز به زمان زیادی نیاز دارد، بنابراین آزمایش تجربی فرضیه‌های دانشمندان به هیچ وجه غیرممکن است.

حیوانات ممکن است به انسان حساسیت داشته باشند

سگ‌ها و گربه‌ها، درست مانند مردم، می‌توانند آلرژی داشته و حتی ممکن است به افراد حساسیت داشته باشند. علائم مشابه هستند- نازکی پوست و عطسه. فقط حیوانات، بر خلاف انسان، گروگان این وضعیت هستند و نمی‌توانند منبع آلرژی را به میل خود از بین ببرند. عاشق این یکی نشدید؟

خورشید نیمی از عمر خود را سپری کرد

طول عمر خورشید ۱۰ میلیارد سال است. تقریباً نیمی از این دوره (۴.۶ میلیارد) را گذرانده است. هنوز ۶ میلیارد سال باقی مانده است. سپس خورشید بزرگ می‌شود، زمین را می‌سوزاند و سرد خواهد شد.

آب گرم سریع‌تر از آب سرد یخ می‌زند

این خاصیت آب گرم اثر Mpemba نامیده می‌شود – به افتخار دانش آموز Erast Mpemba که برای اولین بار توجه را به آن جلب کرد. در طول ۶۰ سال گذشته، دانشمندان نتوانسته‌اند توضیح دهند که چرا این اتفاق می‌افتد.

به اشتراک گذاری

تاریخ انتشار:19 خرداد, 1403

دیدگاه خود را بنویسید

16 − 6 =