بهترین مارک‌های ساعت دنیا یک شبه معروف نشدند. معروف بودنِ این برندها محصول سال‌ها تلاش و ارتقای کیفیت محصولات‌شان است. اگر برای خرید یا آشناشدن با لوکس‌ترین و بهترین ساعت‌ها به یک راهنما نیاز دارید، در این مطلب بهترین مارک‌های ساعت را به همراه معروف‌ترین نمونه محصولات موجود در بازار از آن‌ها گرد آورده‌ایم.

برند-رولکس- بهترین مارک های ساعت

برند رولکس

از معروف‌ترین و بهترین مارک‌های ساعت: رولکس (Rolex) افسانه‌ای!

در ابتدای قرن بیستم ایده‌ی ساخت یکی از بهترین مارک‌های ساعت در دنیا یعنی «رولکس» در ذهن کارآفرین ِجوانی به نام هانس ویلسدورف و آلفرد دیویس کلید خورد. آن‌ها شرکت ساعت سازی خود را در لندن تاسیس کردند و هدفشان این بود که بتوانند ساعت‌های تولید شده را بین جواهر فروشی‌ها توزیع کنند. اولین ساعت‌هایی که توسط این برند تولید می‌شد دارای نشانِ W & D بود. اعتقاد «هانس ویلسدورف» این بود که ساعت‌های مچی به مرور محبوبیت بیشتری نسبت به ساعت‌های جیبی پیدا می‌کند، مشروط بر اینکه ساختارشان به اندازه کافی محکم باشد تا بتوان در شرایط مختلف از آن‌ها استفاده کرد.

معروف ترین مدل ساعت های برندِ روکس
Oyster Oyster رولکس
Datejust بهترین برندهای ساعت
Submariner Submariner
GMT Master رولکس-GMT-Master
Daytona رولکس-Daytona

برند هوبلو

برند هوبلو

برند هوبلو (Hublot): یا دریچه‌ای به دنیای نو.

وقتی دیزاین ساعت‌های سنتی و مدرن در هم می‌آمیزند، نتیجه‌ی آن تولید ساعت‌های برند هوبلو می‌شود. «کارلو کروکو» و «ژان کلود بیور» از مؤسسان این برند هستند و آن را در سال ۱۹۸۰ راه‌اندازی کردند. «کروکو» قبلاً در یک شرکت ساعت‌سازی ایتالیایی کار می‌کرد. او در سال ۱۹۷۶ کار خود را رها کرد تا بتواند برند شخصی‌اش را توسعه دهد. برای این‌که با مدل‌های مختلف ساعت‌های این برند آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به لیست زیر داشته باشید.

بهترین مدل های ساعت هوبلو

Big Bang

Big-Bang-هوبلو

King Power

King-Power-هوبلو
Classic Fusion Classic-Fusion-هوبلو

برند-اودمار-پیگه

برند اودمار پیگه

اودمار پیگه (AUDEMARS PIGUET)

تجربه‌ی بالای ۱۴۰ ساله‌ی تولید کنندگانِ یکی از بهترین مارک‌های ساعت در دنیا یعنی «اودمار پیگه» منجر به تولید محصولاتی بی‌نظیر و با کیفیت ِبالا شده است. این برند توسط ژول لوئیس اودمارس در سال ۱۸۸۱ در کشور سوئیس (جایی که بسیاری از ساعت‌های مشهور جهان در آن تولید می‌شوند) تأسیس شد. با حمایتِ مالی «ادوارد آگوست پیگه» دوست دوران ِکودکی آقای اودمارس، تولید ساعت‌های جیبی (که در آن زمان بسیار محبوب بودند) آغاز شد. آنها در سال ۱۸۸۹ ساعت جیبی Grande Complication را در نمایشگاه یونیورسال در پاریس ارائه کردند که موفق به دریافت مدال شد. شما می‌توانید محبوب‌ترین مدل‌های ساعتِ این برند را در لیست زیر به همراه تصویر مشاهده کنید.

محبوب ترین مدل های ساعتِ اودمار پیگه

Royal Oak “Jumbo”

Royal-Oak-“Jumbo”

Royal Oak Offshore “The Beast”

بهترین مارک های ساعت

Royal Oak RD#2 Perpetual Calendar Ultra-Thin

اودمار پیگه رویال اوک

Royal Oak Concept

Royal-Oak-Concept

برند-ساعت-آی‌-دبلیو‌-سی

برند ساعت IWC

برند ساعت آی‌ دبلیو‌ سی

شرکت «آی‌دبلیوسی» (IWC) یکی از بهترین مارک‌های ساعت در دنیا، توسط یک آمریکایی در اواسط دهه ۱۸۸۰ در شهر شاف‌هاوزن در سوئیس تأسیس شد. در این دوران خبری از رشد ساعت‌سازی در سوئیس نبود و اغلب ساعت‌ها در خانه‌های مردم ساخته می‌شدند. «آریستور جونز» تصمیم گرفت در سوئیس نیز یک کارخانه ساعت‌سازی تاسیس کند. او از اولین کسانی بود که دفتر مرکزی برند خود را در سوئیس تاسیس کرد؛ به همین خاطر ایده اقتصادی‌اش فوراً به سود هنگفتی رسید. در طول جنگ جهانی اول و دوم، این شرکت «آی‌دبلیوسی» بود که ساعت‌های خلبانی تولید می کرد. اگر نگاهی به کاتالوگ‌های جدید این برند داشته باشید، متوجه می‌شوید که آن‌ها هنوز هم ساعت‌های مچی رسمی (Dress watch)، ساعت‌های مخصوص غواصی و … تولید می‌کنند که برخی از آن‌ها قیمت بسیار زیادی دارند. برخی از معروف‌ترین محصولات برند ساعت IWC را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

معروف ترین محصولات برند ساعت IWC
IWC Aquatimer ChronographIWC Aquatimer Chronograph IWC-Aquatimer-Chronograph
IWC Portugieser Chronograph IWC-Portugieser-Chronograph
Portofino-IWC بهترین مارک های ساعت
Aquatimer Aquatimer
Ingenieur Ingenieur

برند-برایتلینگ

برند برایتلینگ

آشنایی با برند برایتلینگ (Breitling)

در بین خاص‌ترین ساعت‌های دنیا، می‌توان مدل‌های جدید و قدیمی تولید شده توسط برند برایتلینگ را یافت. مؤسسان و خالقان این برند از ابتدای تأسیس آن تا به امروز به استایل و ظرافت در طراحی بیشتر از هر فاکتور دیگری اهمیت داده‌اند. این برند از سال ۱۸۸۴ کورنومترهای خلاقانه‌ای را تولید کرد که به خاطر کیفیت، دقت و عملکردی که داشتند در دنیا مشهور شدند. کلمه Breitling مترادف با کلمه لوکس یا luxury در زبان انگلیسی است. بسیاری از کلکسیونرها و خریداران همواره به دنبال جدیدترین تولیدات این برند هستند، چرا که برایتلینگ تنها برندی در جهان است که محصولات تولیدی خود را با نیازهای روز دنیا تطبیق می‌دهد. برخی از معروف‌ترین مدل‌های برند ساعت «برایتلینگ» که در بازار موجود هستند را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

معروف ترین مدل های برند ساعت برایتلینگ
Breitling Navitimer Breitling-Navitimer
Breitling Superocean Breitling-Superocean
Breitling Chronomat برایتلینگ-Chronomat
Breitling Avenger Breitling-Avenger

ساعت-پتک-فیلیپ

برند پتک فیلیپ

آشنایی با برند پتک‌ فیلیپ‌

برند «پتک فیلیپ» (Patek) همچون برند رولکس یک شرکت مستقل به حساب می‌آید. مبدأ شکل‌گیری و توسعه این برند مانند اکثر شرکت‌های ساعت‌سازی برتر دنیا در سوئیس واقع شده است. برند «پتک فیلیپ» در سال ۱۸۳۹ تأسیس شد. دو ساعت‌ساز اصالتاً لهستانی به نام‌های «آنتونی پتک» و «فرانسیسکو چاپک» ایده‌ی ساخت این برند به ذهن‌شان خطور کرد. البته چند سال بعد مسیر کاری این دو نفر از هم جدا شد. از آن سال تا به امروز این شرکت توانسته است بیشتر از ۱۶۰ ساعت گوناگون عرضه کند. در دهه ۱۸۰۰ بیشتر ساعت‌هایی که توسط این برند تولید می‌شدند مخصوص خانواده‌های سلطنتی بودند. در جدول زیر برخی از معروف‌ترین ساعت‌های این برند که در بازار موجود هستند را می‌توانید مشاهده کنید.

معروف ترین ساعت‌های برند پتک فیلیپ
Patek Philippe Nautilus پتک فیلیپ
Patek Philippe Calatrava بهترین مارک های ساعت
Patek Philippe Aquanaut Patek-Philippe-Aquanaut
Patek Philippe Grand Complications پتک فیلیپ

بهترین مارک های ساعت

برند شوپارد

آشنایی با برند خوش‌نام شوپارد (Philippe Chopard)

در سال ۱۸۶۰ بود که یک ساعت ساز با استعداد به اسم «لوئیس اولیسه شوپارد» تصمیم گرفت جدیدترین ساعتی را که تولید کرده است با حروف اول اسم خود منتشر کند. سپس آقای شوپارد شرکت ساعت‌سازی خانوادگی مخصوص خودش را تأسیس کرد. جالب است بدانید که این شرکت ساعت‌سازی همچنان یک شرکت انحصاری خانوادگی باقی مانده و فقط به ارزش و اعتبارش افزوده شده است. برای این‌که بیشتر با ساعت‌های با کیفیت ِاین برند آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به جدول زیر داشته باشید.

پرطرفدارترین ساعت‌های برند شوپارد
Chopard Mille Miglia Classic Chronograph Chopard-Mille-Miglia-Classic-Chronograph
Chopard Happy Sport Chopard-Happy-Sport
Chopard L.U.C XP Chopard-L.U.C-XP
Chopard Imperiale Chopard-Imperiale
Chopard Alpine Eagle Chopard-Alpine-Eagle

ساعت-برند-پنرای

برند پنرای

برند پنرا‌ی ایتالیا

برند «پنرای» (Panerai) در سال ۱۸۶۰ توسط جیووانی پانرای در شهر فلورانس ایتالیا افتتاح شد. البته اطلاعات ضد و نقیضی در مورد تاریخ شروع به کار این شرکت وجود دارد. در برخی منابع ذکر شده که این برند در آغاز قرن بیستم کار خود را شروع کرده است. در ابتدا شرکت پنرای روی واردات و فروش ساعت متمرکز بود. از شرکت‌های سوئیسی مانند Jaeger-LeCoultre، Ulysse Nardin، Vacheron Constantin و Rolex ساعت به ایتالیا وارد و سپس فروخته می‌شد. ساعت‌ها در این شرکت به صورت قطعات جداگانه تحویل داده و سپس مونتاژ می‌شد. با پیشرفت.هایی که بعدها صورت گرفت، به جای مونتاژ ساختِ مستقیم ساعت‌ها در این شرکت آغاز شد. در ادامه می‌توانید نمونه‌ای از ساعت‌های جذاب تولید شده توسط برند پنرای را در جدول زیر مشاهده کنید.

ساعت‌های جذاب برند پنرای
Panerai Luminor Marina Panerai-Luminor-Marina
Panerai Radiomir Panerai-Radiomir
Panerai Luminor Due Panerai-Luminor-Due
Panerai Mare Nostrum Panerai-Mare-Nostrum

ام-بی-اند-اف-برند

برند ام بی اند اف

برند ام بی اند اف (MB&F)

از بهترین ساعت‌های دنیا می‌توان به محصولات «بی اند اف» اشاره کرد. «ماکسیمیلیان بوسر» موسس MB & F است. تأسیس این برند به سال ۲۰۰۵ بر می‌گردد. آقای بوسر در دوران تحصیلش در رشته مهندسی به تولید و طراحی ساعت‌های لوکس Jaeger LeCoultre برای کسب درآمد مشغول بود. پس از آن کسب و کار خود را تأسیس کرد، زیرا به گسترش ایده‌هایش به‌واسطه شرکای تجاری خود علاقه داشت. جالب است بدانید در شرکت ام بی اند اف هریک از شرکا می‌توانند با اختیار کامل پروژه‌های ساعت‌سازی خود را آن‌طور که دوست دارند طراحی کنند. برخی از ساعت‌های مطرحِ این برند معروف، در جدول زیر آورده شده‌اند.

ساعت های معروف و مطرح برند ام بی اند اف
MB&F HM7 Aquapod ام بی اند اف
MB&F Legacy Machine No. 2 ام بی اند اف
MB&F LM Perpetual EVO ام بی اند اف

ساعت-برند-پیاژه

برند پیاژه

آشنایی با برند پیاژه (PIAGET)

«پیاژه» یکی از بهترین مارک‌های ساعت سازی و جواهر سازی لوکس در کشور سوئیس است. این برند توسط ژرژ پیاژه در یکی از دهکده‌های سوئیس در سال ۱۸۷۴ راه‌اندازی شد. این برند در حال حاضر یکی از زیر مجموعه‌های Richemont سوئیس به شمار می‌آید. در ادامه می‌توانید تعدادی از ساعت‌های تولید شده توسط این برند خوش‌نام را به همراه تصویرشان مشاهده کنید.

ساعت‌های زیبای برند پیاژه
Piaget Altiplano Ultimate Automatic 910P Piaget-Altiplano-Ultimate-Automatic-910P
Piaget Polo S Chronograph Piaget-Polo-S-Chronograph
Piaget Emperador Coussin XL 700P Watch Piaget-Emperador-Coussin-XL-700P-Watch

به اشتراک گذاری

تاریخ انتشار:29 تیر, 1402

دیدگاه خود را بنویسید

چهارده − 8 =