اوج هنر ساعت سازی و مهندسی سوئیس در ماشین های زمان برایتلینگ خلاصه می‌شود. خلبانان بر فراز آسمان ها و غواصان در اعماق بی کران اقیانوس ها، ساعت های برایتلینگ را بر دست دارند. در طول ۱۳۰ سال ، پنج نسل از خانواده ی برایتلینگ تلاش کرده‌اند تا ابزاری دقیق و حرفه ای برای صنعت هوایی، ورزش ،تکنولوژی و استفاده ی روزمره طراحی و تولید کنند. برایتلینگ، متخصص تولید ساعت‌های تکنیکال و تنها تولید کننده ی انبوه ساعت دنیاست که تمامی ساعت هایش دارای کرونومتر های بسیار دقیق هستند . تمامی اجزای موتور های کرونوگراف این ساعت ها توسط خود شرکت برایتلینگ توسعه یافته و تولید شده اند .

تاریخچه کمپانی برایتلینگ

لئون برایتلینگ آلمانی شیفته ی دقت و محاسبه زمان بود. برایتلینگ جوان کارگاه و مغازه ی ساعت فروشی خود را در سال ۱۸۸۴ باز کرد. او در این مغازه به فروش ساعت و کرونوگراف که وسیله‌ای برای سنجش زمان در ورزش و علوم مختلف بود، می‌پرداخت. پس از موفقیت کارش لئون برایتلینگ تصمیم گرفت تا کارگاه کوچک خود را به یک کارخانه ی ساعت سازی بزرگ تبدیل کند .

برایتلینگ

در سال ۱۸۹۲ در پایتخت ساعت سازی سوئیس ،لا شو د فون(La Chaux-de Fonds)در ساختمان بزرگ و باشکوه، کارخانه و برند خود را تاسیس کرد. در دوران بِلی پوک اروپا( دوران قبل از جنگ جهانی اول در تاریخ اروپا که تکنولوژی های جدید و کشفیات تازه انجام می شد )بود که برایتلینگ شکوفا و در منطقه ،تبدیل به مرجعی برای محاسبات دقیق شد .

 کرونومت

ساعت کرونومت (Chronomat)ساعتی ارزشمند در مجموعه‌ی برایتلینگ است. در سال ۱۹۴۲ خلق شده است .برای اولین بار خط کش محاسبه قبل از نوی تایمر در این سری کار شده بود. این نسخه یکی از ساعت های نمادین در بین ساعت های کرونوگراف است. کلمه ی کرونومت ترکیب دو کلمه Chrono و Mathematic است.

برایتلینگ برای بنتلی

Breitling-Bentley برایتلینگ برای بنتلی

Breitling For Bentley

در سال ۲۰۰۲ برایتلینگ طبق سنت گذشته ی خود، ساعت داشبورد بنتلی کنتینانتال GT را ساخت. سال بعد این همکاری، برایتلینگ حامی تیم بنتلی در مسابقات ۲۴ ساعته لمان شد. این همکاری های پی درپی مجموعه جدیدی از ساعت های کرونوگراف به نام Breitling For Bentley را به وجود آورد. موتور محرکه ی این ساعت ها کرونومتر های تضمین شده هستند .

نوی تایمر

نوی تایمر(Navitimer)نقش بسیار مهمی در تاریخ صنعت هوایی ایفا کرده است و جایگاه ویژه‌ای برای خلبانان دارد. در دورانی که هواپیماها و جت های جنگی مجهز به کامپیوتر و ابزار مدرن و پیشرفته نبودند، وسیله‌ای بود که خلبانان می‌توانستندبه آن اعتماد و از آن به راحتی استفاده کنند.

نوی-تایمر

Navitimer

ساعت نوی تایمر مجهز به خط کش محاسبه ی مدور Slide Rule است که به خلبانان و دوستداران صنعت هوایی اجازه می‌دهد تا با چرخاندن صفحه ،مسیر طی شده، سوخت مصرف شده، سرعت و… را محاسبه کنند. قاب دندانه دار نوی تایمر قابل چرخاندن به دو جهت و عقربه‌ی ثانیه شمار در این سری قرمز است . قبل از انقلاب اسلامی، نیروی هوایی ایران و هوانیروز نسخه ای مخصوص از سری نوی تایمر داشتند. این ساعت ویژه نوی تایمر، کوارتز بود و نام هوانیروز را در زیر ساعت ۱۲ در برداشت .

برایتلینگ بهانه‌ای برای خلبان شدن

داشتن یک ساعت برایتلینگ بخشی از خلبان بودن است. حتی خیلی از افراد برای این که این ساعت گرانبها را به دست بیاورند، وارد حرفه خلبانی می‌شدند. برند برایتلینگ مترادف با صنعت هوایی است. ساعت های این برند به خاطر ویژگی هایی که دارند، بین خلبانان و دوستداران این صنعت طرفداران زیادی دارد. برایتلینگ تعدادی ساعت برای کابین های خلبانان درست کرده بود که این ساعت های کرونوگراف بسیار دقیق بودند .عدد های شبرنگ بزرگ و خوانا داشتند که در پرواز بسیار مورد استفاده قرار می‌گرفتند .این کرونوگراف ها آن قدر موفق بودند که برایتلینگ برای نیروهای مسلح ، به ویژه نیروی هوایی سلطنتی انگلستان، در جنگ جهانی دوم تعدادی ساعت مچی درست کرد. در سال ۱۹۵۲ از اولین سری ساعت نوی تایمر (Navitimer)که برای خلبانان طراحی شده بود، رونمایی کرد .

خلبانان با این ساعت می توانستند به راحتی سرعت متوسط ، مسیر طی شده، مصرف سوخت و تبدیل مایل دریایی به کیلومتر را محاسبه کنند!

نوی تایمر اولین ساعت کرونوگرافی که به فضا رفت

دهه ۵۰ و ۶۰ دورانی بود که شرکت‌های تجاری هوایی شکوفا شدند و در این حوزه شروع به فعالیت کردند. برایتلینگ با حمایت و تشویق این صنعت، ساعت های خود را در کابین های خلبانان قرار می‌داد. بعدها ساعت های دقیق برایتلینگ درون خیلی از جت های خطوط هوایی قرار گرفتند .

ساعت نوی تایمر اولین ساعت کرونوگرافی  است که از اتمسفر زمین خارج شده و بر دستان اسکات کارپنتر(Scott Carpenter)به فضا رفته است. ویژگی خاص این ساعت صفحه ی۲۴ ساعته آن بود،چون در فضا روز و شب وجود ندارد. این ویژگی به فضا نورد در تشخیص ساعت دقیق کمک می‌کرد.

ساعت های برایتلینگ دارای استایل ظاهری خاصی هستند: قاب های پولیش شده و صفحه ای بزرگ و خوانا که خواندن را سریع و راحت می کند. تمامی این اتفاقات و همکاری ها در طول سال های متمادی برای برایتلینگ اعتبار و تکنولوژی های مدرن و امروزی را به ارمغان آورد .

e-Warranty

برایتلینگ اولین شرکت در صنعت ساعت سازی است که از گارانتی و ضمانتنامه بین المللی الکترونیکی استفاده می کند . روش کار این دستگاه به این صورت است که نماینده فروش، e- Warranty را بر روی دستگاه کارت خوان می‌گذارد و گواهینامه  COSCساعت که شامل اطلاعاتی چون نام ،شماره مدل و … است را در زیر دستگاه کارت خوان قرار می‌دهد. گواهینامه  COSCدارای یک چیپ الکترونیکی است که دستگاه آن را اسکن می کند و شرکت برایتلینگ در سوئیس اطلاعات ساعت را دریافت و ثبت می‌کند. این دستگاه به شرکت برایتلینگ اجازه می‌دهد تا بر فروش در سراسر دنیا نظارت داشته باشد و بهترین سرویس و خدمات پس از فروش را ارائه دهد.

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: آکسسوری, مد و فشنبرچسب‌ها: , , بازدیدها: 956
تاریخ انتشار:12 آذر, 1401

دیدگاه خود را بنویسید

2 + 18 =