افراد معمولاً صورت شما را به خاطر می سپارند، در نتیجه عینکی که انتخاب می کنید و به صورت می زنید، یک قسمت مهم از هویت شماست . یک عینک چیز های زیادی در مورد شما می گوید . به مردم کمک می کند شخصیت واقعی شما را ببینند و به شما کمک می‌کند تصوری را که می خواهید، در بیننده ایجاد کنید.

رابرت مارک (Robert Mark) ،طراح عینک و رئیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای عینک سازی با برندی به نام خودش، می گوید: «اولین قدم برای خرید عینک این است که جنبه‌های مختلف زندگی خود را در نظر بگیرید؛ این که شغلتان چیست؟ در چه فعالیت هایی شرکت می‌کنید؟ و عینک را دقیقاً برای چه منظوری می خواهید؟ همان طور که افراد برای موقعیت های مختلف به بیش از یک جفت کفش نیاز دارند. مطمئناً به بیش از یک عینک هم برای موقعیت های متفاوت نیاز دارند. شما نمی توانید با یک جفت کفش هم  در مهمانی شرکت کنید. هم در یک بازی والیبال ساحلی و هم هر روز با آن کفش، در محل کارتان حاضر شوید! »

این که شما یک تاجر معروف ،یک انسان خوش مشرب ، یک بازنشسته، یک دانشجو یا یک مادر پر مشغله هستید و یا شاید هم مثل بیشتر مردم سبک زندگی شما مخلوطی از چندین فعالیت مختلف شخصی و علایق شماست. در انتخاب قاب عینک شما تاثیرگذار است .

برای محدود کردن انتخاب خود به راهنمایی‌های کارشناسان عینک در مورد رنگ، سایز و استایل عینک برای سبک های مختلف زندگی اهمیت بدهید.

چه عینکی به فرم صورت شما می آید؟

برای بسیاری از مهم‌ترین قضیه انتخاب قاب عینک است که آیا به صورت ما می آید یا نه؟ اما برای این کار باید اول شکل صورت و بعد رنگ صورت خود را تعیین کنید. عینک باید به بهترین شکل صورت شما را بیان کند و با آن تطابق داشته باشد، باید اندازه فریم هم با سایزصورت شما هماهنگ باشد .

فرم چهره

هفت شکل پایه برای صورت

هرچند بسیاری از صورت ها ترکیبی از شکل ها و زاویه ها هستند، اما سیمای شما در کل هفت شکل زیر را دارد.

صورت های گرد

صورت هایی که پهن هستند و زاویه ندارند در این دسته محسوب می شوند. برای این که صورت باریک تر نشان داده شود، از فریم های باریک زاویه دار استفاده می کنند تا طول صورت را بیشتر نشان دهند . یک پل شفاف هم روی بینی که چشم ها بزرگ تر دیده شوند و با شکلی مستطیل شکل.

 صورت های بیضی

صورتی ایده آل به دلیل تناسب قسمت های مختلف آن. برای حفظ تعادل طبیعی این نوع، باید به دنبال فریم‌هایی به پهنای صورت یا پهن تر بود .فریم‌های گردی که خیلی ضخیم یا نازک نباشند هم مناسب است.

 صورت های مستطیل

یک صورت که طولش از پهنای آن بیشتر است، با گونه هایی بلند و مستقیم و شاید هم یک بینی بلند. برای کوتاه تر و متعادل تر نشان دادن این صورت باید از فریم هایی استفاده کرد که بازوهای عینک از لنزها شروع و تا پشت گوش ادامه دارند تا به صورت پهنا ببخشند و همین طور یک پل کم ارتفاع روی بینی تا بینی را کوتاه تر نشان دهد .

صورت مثلثی (قاعده پایین)

صورتی با پیشانی باریک ،در گونه‌ها و چانه عریض. برای پهن تر نشان دادن یک سوم بالایی صورت، فریم هایی با رنگ های پررنگ تر که تزییناتی در قسمت فوقانی خود دارند، مناسب به نظر می آیند.

 صورت مثلثی( قاعده بالا )

در این نوع شکل صورت ؛یک سوم بالایی صورت پهن ترین قسمت صورت و یک سوم پایین صورت کوچک ترین قسمت آن است. برای باریک کردن بالای صورت، از فریم هایی که پایین آن ها پهن تر است با رنگ های روشن یا بدون زهوار استفاده کنید.

 صورت های لوزی

این گونه صورت ها در قسمت خط چشم و فک باریک ترند، قسمت گونه و سیعی دارند و مهیج و چشم گیر هستند. این نوع صورت یکی از کمیاب ترین اشکال صورت است. برای برجسته کردن چشم ها و شیرین تر کردن گونه ها از فریم های با ریزه کاری بیشتر و با تیغه های روی ابروی مشخص تر استفاده کنید. البته فریم های بدون زهوار دایره ای و بیضی شکل هم گزینه های بی نقصی خواهند بود.

صورت های مربع

یک پیشانی پهن و یک خط فک قوی که آن را از انواع دیگر صورت ها جدا می کند. این شکل صورت دارای طول و عرض مساوی است. برای طولانی تر نشان دادن یک صورت مربع و صاف تر نشان دادن زاویه ها از فریم هایی با استایل و بیضی های باریک استفاده می کنیم .

انتخاب-عینک-مناسب

تحلیل رنگ ها برای انتخاب رنگ عینک

بعد از تعیین شکل صورت ،تعیین رنگ زمینه و رنگ پوست است که مهم ترین بخش را در انتخاب عینک تشکیل می‌دهد. همه انسان ها یا صورت سرد (پایه آبی)، یا صورت گرم( پایه زرد) دارند. بهترین فاکتور تعیین رنگ اشخاص، رنگ پوست ،مو و رنگ چشم آن هاست. مثلاً دارنده چشم آبی و سیاه در گونه سرد قرار دارد. موهای بور و سفید ،سرد و موهای بلوند طلایی، قهوه ای طلایی و خاکستری شامل رنگ‌های گرم هستند.

زمانی که رنگ پایه صورتتان را تعیین کردید و دانستید گرم هستید یا سرد ، موقع تصمیم گیری در مورد رنگ فریم یعنی بهترین رنگی است که به شما بیاید…

بهترین رنگ ها برای رنگ های گرم، شتری، خاکی، مسی ،پرتقالی ،سرخابی، بور و طلایی است و برای رنگ های سرد نقره‌ای ،خرمایی ، سبز یشمی، آبی و کهربایی است.

هر چند اگر شما اهل مد هستید و به سبک روز اهمیت می دهید، به رنگ فصل و سال توجه کنید و رنگ ها را درمجله های مد و لباس فروشی ها در نظر بگیرید. فراموش نکنید که امروزه رنگ عینک ها  با نظر کارشناسان طراح و با توجه به میل و علاقه مشتری و بر حسب کارهای مد روز خلق می شوند و زیبایی صورت را چند برابر می کنند .

انتخاب عینک چشمان معروف

همه ما از چهره‌های مهم دنیا تصویری در ذهنمان داریم. بعضی از آن ها دنیا را از پشت شیشه عینک نگاه کرده اند. با توجه به استانداردهایی که خواندید خالی از لطف نیست که استایل آن ها را در تصویر ذهنی مان مرور کنیم .

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: آکسسوریبرچسب‌ها: , بازدیدها: 720
تاریخ انتشار:14 آذر, 1401

دیدگاه خود را بنویسید

5 − سه =