در حالی که بعضی از رسانه‌ها دو ماه پیش رنگ سال را به اشتباه اعلام کردند؛ شب گذشته طبق ۲۵ سال گذشته رنگ سال به‌طور رسمی توسط شرکت پنتون انتخاب و اعلام شد. این شرکت به گمانه‌زنی‌ها پایان داد و رنگ peach fuzz/هلویی آرام یا مخملی را به‌عنوان رنگ سال معرفی کرد. مدیر عامل پنتون می‌گوید: «تمایل ما به پرورش خود و دیگران شبیه این یک رنگ هلویی ملایم مخملی است که روحیه همه جانبه آن ذهن، بدن و روح را غنی می‌کند. در جست‌وجوی رنگی که اشتیاق ذاتی ما برای نزدیکی و ارتباط را تکرار کند، رنگی را انتخاب کردیم که گرما و ظرافت مدرن داشته باشد. سایه‌ای که با شفقت طنین‌انداز می‌کند، آغوشی را ارائه می‌دهد و بدون زحمت بین جوان‌ها و بی‌زمان‌ها پل می‌‌زند.»

رنگ-هلویی

چرا هلویی مخملی رنگ سال شد؟

شرکت پنتون این سؤال را با این متن جواب داده است که در زمان آشفتگی و در بسیاری از جنبه‌های زندگی، نیاز ما به پرورش، همدلی و دلسوزی همیشه قوی‌تر می‌شود؛ همانطور که تصورات ما از آینده‌ای صلح آمیزتر پابرجاست. باید به ما یادآوری شود که بخش مهمی از زندگی کامل، داشتن سلامتی، استقامت و قدرت برای لذت بردن از آن است. بسیار مهم است که ما اهمیت پرورش خود را درون خود می‌دانیم و لحظه‌هایی از آرامش، خلاقیت و ارتباط انسان را در میان شلوغی و شلوغی زندگی مدرن می‌یابیم. همانطور که در حال حاضر حرکت می‌کنیم و به سمت دنیای جدید می‌رویم، یعنی برای ارزیابی مجدد آنچه مهم است حرکت می‌کنیم. با تغییر دادن نحوه زندگی، ما خودمان را با عمد و توجه بیشتر ابراز می‌کنیم. گرما و راحتی گذراندن وقت با دوستان و خانواده یا صرفاً لحظه‌ای از زمان خودمان. با توجه به این نکته، ما می‌خواستیم به رنگی بپردازیم که می‌تواند بر اهمیت جامعه و جمع شدن با دیگران متمرکز شود. رنگی که ما انتخاب کردیم که رنگ پنتون سال ۲۰۲۴ است تا بخواهیم به کسانی که دوستش داریم نزدیک باشیم، شادی را خودمان به خودمان بدهیم و انتخاب کنیم با چه کسی شادی‌مان را تنظیم کنیم و فقط یک لحظه آرامش را به تنهایی بچشیم. لازم بود رنگی رنگ سال باشد که آغوش گرم و پذیرای آن پیام دلسوزی و همدلی را منتقل کند.»
پیداست که رنگ هلویی مخملی قرار است نقش حس مراقبت، صلح و آرامش و کاهش آشفتگی را بازی کند. جالب است بدانید با توجه به ویژگی‌های گفته شده این رنگ لقب رنگ سخت‌کوش را گرفته. رنگی که با وجود ملایمت تلفیقی از حس مدرن و کلاسیک را القا می‌کند.

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: استایلبرچسب‌ها: , , , بازدیدها: 649
تاریخ انتشار:17 آذر, 1402

دیدگاه خود را بنویسید

8 − یک =