همه‌ی افراد مشهور با ترس منتظر اولین دوشنبه ماه مه هستند. چرا؟

چون مراسم اسکار در دنیای مد برگزار می‌شود. این شما و این: «مت‌ گالا» (Met Gala) این رویداد در ۶ مه ۲۰۲۴ برگزار با موضوعی هیجان‌انگیز و جنجالی تحت عنوان «زیباهای خفته: بیداری مد» برگزار می‌شود.
طبق یک بیانیه مطبوعاتی، این نمایشگاه از «دنیای طبیعی به عنوان یک استعاره بصری متحد کننده برای گذرا بودن مد استفاده خواهد کرد. این نمایشگاه مضامین چرخه‌ای تولید و تجدید را بررسی می‌کند، و از طریق فعال‌سازی‌های خلاقانه و غوطه‌وری که برای به تصویر کشیدن بوها، صداها، بافت‌ها و حرکات لباس‌هایی که دیگر نمی‌توانند مستقیماً با بدن ارتباط برقرار کنند، طراحی شده‌اند، جان تازه‌ای به این اشیاء تاریخی می‌بخشد.
به بیان ساده، این نمایشگاه «لباس‌هایی را به نمایش می‌گذارد که برای پوشیدن مجدد شکننده هستند».

شنل-شب

شنل شب طراحی چارلز فردریک ورث- ۱۸۸۹ پوستر رسمی نمایشگاه ۲۰۲۴ موزه متروپولیتن

«زیباهای خفته_بیداری مجدد مد» که قرار است ۴۰۰ سال تاریخ از انگلستان قرن ۱۷ دوره الیزابت تا آثار قرن بیست و یکمی طراحانی چون «فیلیپ»، «لیم استلا مک کارتنی» و «کانر آیوز» را شامل شود؛ بی‌شک یکی از بهترین نمایشگاه‌های دهه‌ی اخیر می‌شود.

حرکت، صدا، بو در یکپارچگی کامل

مجله‌ی «ووگ» به نقل از مدیر عامل موزه متروپولیتن می‌نویسد: «نمایشگاه نوآورانه موزه‌ی «متروپولیتن» در سال ۲۰۲۴ مرزهای تخیل را جابه‌جا و ما را به تجربه جنبه‌های چند حسی یک لباس دعوت می‌کند» در ادامه نوشته: «زیباهای خفته» با برانگیختن احساس حرکت، صدا، بو و تعامل آن‌ها در هنگام پوشیدن ارتباط ما را با این شاهکارهای مد افزایش می‌دهند و باعث می‌شوند به شکلی عمیق‌تر قدردان یکپارچگی زیبایی و درخشش هنری آن‌ها باشیم.

الکساندر-مک-کویین--پیراهن

پیراهن «الکساندر مک کویین» بهار ۲۰۰۱
هنگام اعلام موضوع نمایشگاه ۲۰۲۴ موزه «متروپولیتن» نمایش داده شد

پیراهن-شب-الکساندر-مک-کویین

پیراهن «الکساندر مک کویین» بهار ۲۰۱۱
هنگام اعلام موضوع نمایشگاه ۲۰۲۴ موزه متروپولیتن نمایش داده شد

اندرو بولتون متصدی برگزاری نمایشگاه پیش از اعلامیه خبر سازی کرد و گفته است: «در این نمایشگاه حدود ۱۵ تکه مهم و زیبا از نظر تاریخی حضور خواهد داشت که بسیار آسیب پذیرتر از آن هستند که دوباره پوشیده شوند. این تکه‌ها که در بینشان یک نیم‌تنه الیزابتی و یک لباس مجلسی ساتن ابریشمی با طراحی «چارلز فردریک ورت» طراح آمریکایی از سال ۱۸۸۷، هم وجود دارد الهام بخش اصلی نمایش بودند.

لباس-های-تاریخی

هنگام اعلام موضوع نمایشگاه ۲۰۲۴ موزه متروپولیتن این‌ لباس‌های تاریخی نمایش داده شد

حامی اصلی نمایشگاه «زیباهای خفته_بیداری مجدد مد» پلتفرم «تیک‌تاک» است و مارک‌های «لووی» و «کانده نست» نیز در آن مشارکت دارند. این نمایشگاه پس از برگزاری مراسم شب نشینی موزه «متروپولیتن» مت گالا در ششم مه از ۱۰ مه تا ۲ سپتامبر ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد.

لباس-های-مد
«مت گالا» چیست؟

یک مراسم سالانه برای هنرمندان و طراحان دنیای مد برای جمع‌آوری کمک‌های مالی برای انستیتو طراحی لباس (Costume Institute) است که در موزه‌ی هنر «متروپولیتن» نیویورک برگزار می‌شود. «هیچ‌یک» گزارشی از این شب‌نشینی را اختصاصی برای شما تعریف خواهد کرد.

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: لباسبرچسب‌ها: , , بازدیدها: 279
تاریخ انتشار:21 آبان, 1402

دیدگاه خود را بنویسید

چهار − 3 =