دنیای زمان و تماشای حرکت عقربه‌های ساعت همیشه جذاب بوده و هست. هر چند برای ایرانی ها که اولین سازنده ساعت آبی، برای تقسیم آب در میان باغ داران آن زمان بودند، شاید ساعت آبی فقط مفهوم تقسیم عادلانه سهم آب را می‌داد. اما شش قرن قبل از میلاد، بابلی ها (در عصر امپراتوری دوم) ابزاری از خود به یادگار گذاشتند که اکنون هم مورد استفاده کشورهاست، یعنی تعیین هفت روز هفته و مهم تر از آن تعیین عدد ۶۰ برای ساعت. سال ها بعد از بابلی‌ها و از اوایل قرن شانزدهم ساعت با فرم کنونی‌اش مورد استفاده قرار گرفت.

داستان ساعت های ام بی اند اف (MB&F)

در سال ۱۹۶۷ داستان MB&F ازاولین ثانیه هایش شروع به چرخش می کند. پسری به نام مکسی میلیان بوسر (Maximilian Busser)با ذهنی سرشار از رویا پردازی به دنیا آمده و پا به دنیای ثانیه ها می گذارد. پسری که شیفته فضاست و سال‌ها بعد، از انیمیشن های ژاپنی که در کودکی دیده است ، به زیرکی الهام می گیرد و برند MB&F را جهانی می کند.

مکس بعد از دوران مدرسه و دبیرستان در رشته مهندسی میکرو تکنولوژی فارغ التحصیل شد. بعد از فارغ التحصیلی اولین کارفرمایش جری کالتر (JEARLY COULTER)انگیزه و اشتیاق به ماشین زمان (ساعت ) را در او ایجاد می‌کند .

بعد از هفت سال تجربه در کاری پر هیجان به عنوان مهندس ارشد برای کمپانی ساعت سازی هری وینستون( Harry Winston) ،زمانی که فقط ۳۱ سال داشت ،به عنوان مدیر مجموعه انتخاب می‌شود. او در طول هفت سال کمپانی وینستون را به سطح قابل قبولی رساند. همین هفت سال کار با ساعت سازان مستقل، با استعداد، حرفه‌ای و خلاق در دل او دانه ای با ارزش برای خلاقیت بیشتر کاشت . در همین زمان (ژولای ۲۰۰۵) از کمپانی هری وینستون استعفا داد و MB&F را برای ایجاد قلمرو خلاقیت و استعداد خود در ژنو سوئیس و درمیعادگاه ثروتمندان ،بنیانگذاری کرد ؛جایی که در آن جا تام الاختیار بود تا با صبر و حوصله با حرفه ای ها و بهترین ها در دنیای ساعت کار کند .

Legacy Machine N°1 Xia Hang 

LM1 Xia Hang

در سال ۲۰۰۶ اولین ماشین زمان خود را با نام ماشین میراث ژیاهنگ به بازار عرضه کردند.

معمولا ساعت ها برای گفتن زمان هستند، در حالی که خلاقیت MB&F در قدم اول برای ساخت پیکره های مکانیکی فوق العاده ریز، جزئیات بی نظیر و ظاهری فوق العاده در ساعت هایش است و زمان در مرحله دوم قرار دارد. ساعتی بی نظیر ویژه هنر دوستانی که به ظرافت و زیبایی ساعت بیش از زمان سنج بودن آن اهمیت می‌دهند .

LM1-Xia-Hang

در این ساعت از مجسمه ژیاهنگ (مجسمه ساز معروف چینی )به نام مردان کاما استفاده شده که هنگام کمبود انرژی به علت عدم حرکت ساعت خم می شود (به شکل کاما « ، » در می آید) و هنگام داشتن انرژی تمام قامت می ایستد. این مجسمه های بسیار کوچک از آلومینیوم صیقلی برای مردان خوش سلیقه ساخته شده است . MB&F بعد از اولین نمونه خود مانند یک برند جوان ظاهر نشد و در نظر همگان هم چون برندی صد ساله جلوه کرد .

MB&F HM3

 ماشین جواهر شماره۳ (HM3)

HM3-MB&F

ساعتی زیبا و درخشان ،از با کیفیت ترین جواهر فرانسه بوکروئن(Boucheron) است . این ساعت فقط چشم را برای یافتن زمان به خود جلب نمی‌کند، بلکه انعکاس نور جواهرات کار شده روی آن، چشم هر بیننده ای را خیره می‌کند. جواهرات به کار رفته با هارمونی بی‌نظیر و رنگ صفحه، بدنه و بند آن، HM3 را به  جغدی سه بعدی ، زیبا و جواهر نشان تبدیل کرده است .

شاهکار MB&F

ساعت  HM6 Space Pirate

ماشین زمان شماره ۶ با سه سال کار طراحی و ساخت، ساعتی است که مکس از کشتی فضایی کارتون مورد علاقه اش در کودکی (ستاره دنباله دار) الهام گرفت. هر چند شاید بیشتر شبیه بیگانه های فضایی باشد تا سفینه فضایی، اما سازه ای است از اوج هنر مهندسی روی فضای مچ شما …

HM6-Space-Pirate

این ماشین خوش نقش زمان، با موتوری ۶۸ جواهری گویی هنری از قرن های آینده در زمان حال است که انسان را محو تماشای خود می کند. با شیشه ای با درجه سختی بعد از الماس و ضد انعکاس نور، از کریستال یاقوت  (Sapphire Crystal) تا به راحتی خوانده شود و با صفحه ای خاکستری روی طلای قرمز ۱۸ عیار ،جلوه ای بی نظیر و چشم نواز دارد. برای مردان دقیقی که زیبایی را از زمان جدا نمی دانند و کلکسیون دارهایی که شگفت انگیز بودن مجموعه شان را به تاریخی بودن آن ترجیح می‌دهند .

Legacy machine 

در گروه دوم ماشین زمان (میراث)(Legacy machine No.1)کاری گران بها و باشکوه را نه تنها به بازار ساعت جهان ، بلکه به بازار مد و زیبایی ارائه کرد. آن چه شبیه به ساعت های کلاسیک و گران بهای قرن ۱۸ و ۱۹ بود. بدون کوچک ترین خطا و اشتباه و با حفظ دی ان ای ذاتی کمپانی MB&F؛ ساعتی در دورنگ از طلای سفید و قرمز که انتخاب را برای مشکل پسندان راحت‌تر می‌کند.

mb-f-legacy-machine

HM4 Only Watch

روی ساعت زمان سنج شماره ۴ خود به نام (Only Watch) ، پاندای کوچک حکاکی شده است. این نماد در بالاترین نقطه ساعت با استایلی بی نظیر به حرکت تماشایی خود ادامه می دهد .

hm4-flying-panda

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: آکسسوری, برندبرچسب‌ها: , , , بازدیدها: 1165
تاریخ انتشار:13 آذر, 1401

دیدگاه خود را بنویسید

5 × 4 =