ما عاشق نمایش‌های واقعیت و بازنویسی از نمایش‌های مورد علاقه خود در تاریخ هستیم. خوشبختانه، نتفلیکس برخی از بهترین درام‌های دوره‌ای را دارد که در حالی که به داستان‌های حسی و اجرای نیروگاه‌ها می‌پردازد، گذشته را روشن می‌کند.
از لباس‌های پیچیده گرفته تا روایت‌های دلپذیر، عشق زیادی به قطعات دوره وجود دارد. در حالی که ما ماشین‌های زمانی نداریم، نمایش‌هایی مانند بریجرتون وگامبی وزیر به ما این امکان را می‌دهد تا از دنیای دور از کشور لندن یا مسابقات شطرنج میانه با چشم‌انداز بازدید کنیم و حتی بدون ترک کاناپه.
اگرعاشقانه‌های گسترده هوس می‌کنید، مطمئناً این لیست از ۱۰ درام دوره‌ای نتفلیکس که به کوشش سایت اول برای زنان انتخاب شده، برای شما جذاب خواهد بود‌.

۱۰_سریال مدیچی محصول ۲۰۱۶

سریال-مدیچی
این درام تاریخی سیاسی بینندگان را در اوایل قرن پانزدهم به فلورانس، ایتالیا می‌برد. هنگامی که پدرسالار یک سلسله بانکی بسیار ثروتمند، به قتل می‌رسد، به زودی مدیچی باید از ثروت و قدرت خانواده محافظت کند در حالی که او و برادرش برای یافتن قاتل پدرشان تلاش می‌کنند. این سریال در ایتالیا به نمایش درآمد و بسیاری از صحنه‌ها در فلورانس فیلمبرداری شده است.

۹_ ورسای محصول ۲۰۱۵

این درام تاریخی در هنگام ساخت کاخ ورسای تنظیم شده است و بینندگان را به اواخر قرن هفدهم باز می‌گرداند، هنگامی که انتقال دادگاه سلطنتی فرانسه به ورسای توسط پادشاه لوئیز چهاردهم صورت گرفت.
شما به همراه مد و فضای داخلی دوران، همراه با پشت پرده در میان خانواده اشراف و سلطنتی وارد خواهید شد. همانطور که لوئیس به طرز گسترده‌ای کاخ جدید خود را بازسازی و گسترش می‌دهد، اشراف ساخته شده‌اند تا محیط معمول خود را برای همراهی با پادشاه ترک کنند. به زودی، آن‌ها با فتنه‌های خطرناک خود درگیر می‌شوند.

۸_ملکه محصول ۲۰۲۲

ملکه داستان «فرانتس جوزف‌» امپراتور اتریش-مجارستان و خیانت او به خواهر شاهزاده خانم بایرن را دنبال می‌کند. این درام تاریخی آلمانی با یک داستان داستانی که بر شخصیت‌های زن و تلاش آن‌ها برای عشق و قدرت تأکید می‌کند.

۷_ آقای آفتاب محصول ۲۰۱۸

سریال-آقای-آفتاب
این درام تاریخی جذاب در قرن نوزدهم، پایتخت کره که اکنون به عنوان سئول شناخته می‌شود، به ما نگاه می‌کند و نگاهی اجمالی به دنیایی می‌دهد که غالباً نادیده گرفته می‌شود. این داستان بر روی پسری جوانی که در برده داری متولد شده‌اند، متمرکز است که در طول سفر ۱۸۷۱ ایالات متحده به کره به ایالات متحده فرار می‌کند. این سریال به دلیل فیلمبرداری و داستان‌سرایی خوب مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، اما همچنین به دلیل نمایش نادرست حقایق تاریخی مورد انتقاد قرار گرفت، حتی برخی آن را به «چینیلپا» بودن متهم کردند.

۶_گامبی وزیر محصول ۲۰۲۰

گامبی-وزیر-نتفلیکس
« بث هارمون» شطرنج‌باز ۹ ساله می‌تواند پیش از این که حتی حرکت قمار ملکه نیز انجام دهد، حرکت مخالفان خود را پیش‌بینی کند. «بث هارمون» ساکت است – تا اینکه برای اولین‌بار شطرنج بازی کند و استعدادهای باورنکردنی‌اش کشف می‌شود- او جابجایی قطعات روی تخته شطرنج در ذهنش جان واضح‌تری به بازی نسبت به گذشته می‌بخشد.
در ۱۶ سالگی بث، او در حالی که همزمان با شیاطین داخلی دست و پنجه نرم می‌کند، برای مسابقات قهرمانی باز ایالات متحده رقابت می‌کند.

۵_ملکه شارلوت محصول ۲۰۲۳

سریال-ملکه-شارلوت
این سریال اسپین‌آف «بریجرتون» است که به‌عنوان پیش‌نمایش نمایش خدمت می‌کند. این سریال هم زندگی یک ملکه جوان شارلوت و هم ملکه بزرگسالی شارلوت را که از سریال اصلی می‌شناسیم، به ما نشان می‌دهد. نقشه‌های دوگانه جلسات اولیه و عاشقانه او را با پادشاه جورج و همچنین درام بعدی وی که با مرگ پرنسس شارلوت، وارث او سروکار دارد، پوشش می‌دهد. این مینی سریال ۶ قسمتی تنها شامل یک فصل می‌شود و داستان برخی از شخصیت‌های محبوب سریال اصلی را در سال‌های قبل‌تر دنبال می‌کند. در واقع این اسپین آف جدید پیش درآمدی برای سه فصل بریجرتون است. این داستان بر روی ملکه شارلوت جوان تمرکز می‌کند، هرچند لیدی دانبری جوان و وایولت نیز در آن حضوری پررنگ دارند

۴_تاج محصول ۲۰۱۶

سریال-تاج-نتفلیکس
در زمان سلطنت ملکه الیزابت دوم از سال ۱۹۵۲ تا روز مدرن؛ «تاج» شما را پشت صحنه خانواده سلطنتی انگلیس می‌برد. خانواده سلطنتی در گذشته در فیلم‌ها و نمایش‌های مختلفی پوشانده شده‌اند، اما تاج در چگونگی دسترسی به همه اوج و پایین‌ترین سلطنت بی‌نظیر است.
این سریال دامنه تاریخی گسترده‌ای دارد، که باعث می‌شود داستان‌های اعتیادآور و گسترده‌ای را ببینید‌.

۳_ با «ماما» تماس بگیرید محصول ۲۰۱۲

«تماس با ماما» بهترین درام‌های دوره‌ای را در لیست نتفلیکس با تمرکز بر قهرمانان روزمره شرق لندن در اواخر دهه ۱۹۴۰ تا دهه ۱۹۶۰ از خانواده‌های سلطنتی و بریتانیایی‌های ثروتمند دور می‌کند. این زمان چالش برانگیز برای زنان بود و این نمایش داستان‌های پرستاران، ماماها و راهبه‌هایی را نشان می‌دهد که در هنگام برخورد با فقر، نژادپرستی و بیماری در دوره پس از جنگ به نوزادان کمک می‌کردند.
داستان به دنبال جنی زن جوانی است که در سال ۱۹۵۷ خانه راحت خود را ترک کرده تا یک ماما شود که در یک صومعه زندگی می‌کند. ماماها به اندازه مساوی از تراژدی‌ها و پیروزی‌ها عبور می‌کنند و …

۲_غریبه محصول ۲۰۱۴

این درام تاریخی که در فصل هفتم خود قرار دارد، در جدول زمانی همزمان از ۱۷۴۳ تا ۱۷۷۰ و ۱۹۴۵ تا ۱۹۶۹ برگزار می‌شود. این تاریخچه زیادی برای پوشش دادن است، اما «غریبه» می‌داند که چگونه ما را قلاب کند، همان‌طور که کلر رندال (کیتریونا بالف)، یک پرستار نظامی سابق جنگ جهانی دوم در اسکاتلند، سنگ‌های مسحور را پیدا می‌کند و به موقع به قرن ۱۸ سفر می‌کند. ماجراجویی او مملو از عاشقانه و فتنه است و ارزش آن را دارد که تمام فصول را تماشا کنید.

۱_بریجرتون محصول ۲۰۲۲

سریال-بریجرتون -نتفلیکس

بریجرتون نگاهی جذاب (البته کاملاً دقیق از نظر تاریخی) به دوران رجنسی ارائه می‌دهد. این سریال در اوایل قرن نوزدهم لندن، مبتنی بر رمان‌های عاشقانه تاریخی جولیا کوین با همین نام است. این داستان بر روی هشت خواهر و برادر از خانواده قدرتمند بری متمرکز است که آن‌ها در جستجوی عشق هستند.
فصل اول ما را با دافنه آشنا می‌کند، که با دوک هاست برای تعامل کاذب در طول فصل، معامله می‌کند. اما بین آن‌ها عشق اتفاق می‌افتد و عاشق می‌شوند. در فصل دو، برادر دافنه «آنتونی» عشق واقعی خود را می‌یابد و سایر اعضای خانواده احساسات خود را پیدا می‌کنند ، همه در حالی که توسط دوستان و رقبا احاطه شده‌اند.

به اشتراک گذاری

تاریخ انتشار:7 مهر, 1402

دیدگاه خود را بنویسید

3 × 3 =