سومین جشنواره فیلم دریای سرخ عربستان سعودی (Saudi Arabia’s Red Sea Film Festival) نهم آذر با حضور ستارگان مشهور بین‌المللی از جمله جانی دپ، شارون استون، ویل اسمیت، هانده آرچل، مریم اوزرلی و… در جده آغاز به کار کرد.

جانی-دپ

ویل-اسمیت
این جشنواره موفق شده است که اعتبار درستی دست و پا کند‌ در جشنواره امسال هم مانند دو سال قبل فیلم‌های خارجی و عرب زبان حضور پررنگی دارد. فیلم‌ها و سریال‌هایی هم از ایران در جشنواره خواهند بود. با هم استایل بازیگران ترک حاضر در جشنواره را بررسی کنیم.

هانده آرچل

هانده-آرچل-جشنواره

«هانده آرچل» یکی از مطرح‌ترین بازیگران ترکیه و در عین حال جنجالی‌ترینشان نیز هست. این بازیگر را به واسطه‌ی جراحی زیبایی اخیرش مورد انتقاد قرار داده‌اند. او در این جشنواره با لباسی از مجموعه جدید «اوزگور ماسور» شرکت کرده است.

اوزگور ماسور کیست؟

این‌طور شروع کنیم. اوزگور ماسور در نمایشگاه چرمی که در سال ۲۰۰۱ در مسکو شرکت کرد، عنوان ستاره طراحی آینده را دریافت کرد. در سال ۲۰۰۲ در مسابقه طراحان جوان انجمن صادرکنندگان نساجی و پوشاک استانبول (İTKİB) سوم شد. بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸، ماسور در CPD دوسلدورف و پرت-آ-پورتر پاریس شرکت کرد. در همان دوره، او به‌عنوان مشاور مجموعه برای بسیاری از شرکت های بزرگ نساجی فعالیت کرد. زندگی اوزگور ماسور با حضور در هفته مد گالاتا برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ تغییر می کند. ماسور که یک مجموعه میکرو را در غرفه خود به نمایش گذاشت و ستاره جشنواره شد، با تأثیر علاقه زیادی که دریافت کرد تصمیم گرفت نام تجاری خود را ایجاد کند – که از سال های دانشگاه در ذهن او بوده است. بلافاصله پس از آن، او کارگاه خانه مانند خود را در Nişantaşı ایجاد کرد، جایی که تقریباً همه چیز را با دستان خود می ساخت. Özgür Masur که در سال ۲۰۰۸ مجموعه ای را برای یک شرکت پوشاک مردانه تهیه کرد، در همان سال در نمایشگاه بین المللی مد IF شرکت کرد. این طراح که اولین مجموعه خود را به عنوان طراح مد در جشنواره مد گالاتا در سال ۲۰۰۸ ارائه کرد، در همان سال نمایشگاه خود را افتتاح کرد. این واقعیت که برن ساعت، بازیگر نقش شخصیت بیهتر در سریال تلویزیونی Aşk-ı Memnu، لباسی را به تن داشت که توسط Özgür Masur در این سریال طراحی شده بود، کار حرفه‌ای ماسور را شکل داد. او همچنین لباس Emina Sandal و Serenay Sarıkaya را در «عمر گل لاله» طراحی کرد.

مریم اوزرلی

بازیگری که با سریال «سده با شکوه» و ترجمه «حریم سلطان» نه تنها در ایران بلکه جهان مطرح شد نیز در این جشنواره با لباسی از برند «نور» فتح‌الله در این جشنواره حضور داشت. اوت‌فیت این بازیگر لباس قرمز کرستی است به همراه بالاپوش که هر دو قرمز رنگ بود. این بازیگر مطرح نیز به دلیل جراحی زیبایی مورد انتقاد قرار گرفته است.

بوراک ازچیویت

بوراک-ازچیویت

«بوراک ازچیویت» بازیگر مطرح ترک که حاشیه چندانی ندارد با لباسی از برند مطرح و لاکچری «بروکزبرادرز» در مراسم افتتاحیه شرکت کرد تا یکی از مطرح‌ترین برندهای حاضر در جشنواره را پوشیده باشد.

ایران با فیلم و سریال در این جشنواره حضور دارد

فیلم سینمایی «رکسانا» ساخته پرویز شهبازی در بخش مسابقه اصلی این رویداد سینمایی است.
همچنین فیلم سینمایی «کاپیتان» ساخته محمد حمزه‌ای و انیمیشن «سه بزغاله کونگپو» ساخته فرزاد دالوند و کیانوش دالوند محصول مشترک ایران و چین در بخش خانواده و کودکان، سریال «آکتور» به کارگردانی نیما جاویدی هم در بخش سریال‌های این رویداد سینمایی به نمایش گذاشته می‌شود.

به اشتراک گذاری

تاریخ انتشار:10 آذر, 1402

دیدگاه خود را بنویسید

3 × دو =