سوال هایی هست که نباید پرسید. چه در معاشرت های اجتماعی و چه در روابط شخصی؛ خواه دوستانه باشد و خواه عاطفی. سوال هایی که یا وجهه مارا تحت تاثیر منفی خود قرار می دهد، یا در غیر این صورت طرف مقابلمان را آزرده و معذب می‌کند. نگران نباشید، بیشتر این سوال‌ها بدون این که پرسیده شوند، جواب داده خواهند شد، ولی با گذشت زمان و البته خواست و میل اشخاص. تعدادی از سوال هایی را که نباید بپرسیم ،با هم مرور می‌کنیم.

چه قدر حقوق می گیری؟

هیچ گاه درباره حقوق دریافتی فرد از او سوال نکنید. این که ازشخصی درباره حقوق دریافتی شخص دیگری هم سال کنید، به همان اندازه ناپسند و به دور از ادب است.

از پرسیدن قیمت هرچیزی خودداری کنید

پرسش درباره قیمت کالاها را صرفا مختص فروشندگان بدانید. بهتر است برای پرسیدن قیمت هر چیزی احتیاط کنید؛ از وسیله‌ای که همکارتان به تازگی خریده تا هزینه‌ای که برای مهد کودک فرزندش می‌پردازد، یا اجاره منزلش تمامی این سوالات خصوصی است.

اعتقادات مذهبی هر فردی مربوط به خود اوست

در مورد اعتقادات مذهبی یا باورهای سیاسی اطرافیانتان کنجکاوی نکنید و شایسته است که اصل را بر عدم پرسش بگذارید.

چرا مجردی؟ ازدواج نمي كنی؟

چرا هنوز مجردی ؟ یا چرا ازدواج کردی؟ اگر کسانی که مورد این پرسش واقع می‌شوند، به فن پاسخ و حاضر جوابی احاطه داشته باشند، بی شک پاسخی کنایه آمیز و دندان شکن برای آن خواهند داشت.پاسخی که به قطع کسی مایل به دریافتش نیست.

مدام سوال نکنید کجایی؟!!!

کجایی؟ یقین دارم بدترین کلمه ای که می شود در ابتدای مکالمه های تلفنی از کسی پرسید، همین پرسش است. در هر شرایطی، اگر طرف مقابل بخواهد که شما از مکان دقیق حضورش مطلع شوید،خودش آن را داوطلبانه با شما به اشتراک می گذارد.

سن ، وزن یا قد شاید خط قرمز آدم ها باشد

سوال کردن درباره سن ، وزن یا قد افراد هم جزو خطوط قرمز به حساب می‌آید. هرچند این به طرف مقابل هم بستگی دارد. برای مثال پزشک ها یا اشخاصی را که بسیار به ما نزدیک اند،  می‌توان از این قاعده مستثنی دانست.

در سلیقه اطرفیان در انتخاب لباس دخالت نکنید

آیا واقعا می خواهی این لباس را بپوشی؟ این فقط یک سوال نیست، بلکه یک توهین با شکلی متفاوت به سلیقه طرف مقابلتان است.

درباره باردار بودن خانم ها سوال نکنید

درباره باردار بودن هیچ خانمی از او سوال نکنید. تصور کنید که فقط یک اضافه وزن معمول باشد و بس. ولی همین سوال شما می تواند روحیه آن خانم را بیازارد.

سوال راجع به جراحی های زیبایی به دور از ادب است

فارغ از شیوع چشم گیر جراحی های پلاستیک در بین بانوان و آقایان و پسندیده بودن یا نبودنش، هرگونه سوال با این موضوع از اشخاص به دور از ادب است.

سوال های دیگری که بهتر است از دیگران نپرسید

  • اگر یک چیز بپرسم، قول می‌دهی  که راستش را به من بگویی؟ بی شک یکی از بدترین سوال های ممکن همین است .مطمئن باشید جوابی که خواهید شنید، خوشحالتان نخواهد کرد.
  •  سوال هایی هست صرفاً برای این که تایید بگیرند؛ مانند به نظر تو من زیبا هستم؟ این گونه پرسش ها وجهه شما را در هر جایگاهی که باشید ،خدشه‌دار می‌کند.
  •  اگر من روزی بمیرم، تو باز هم عاشق می شوی یا ازدواج می کنی؟ این قبیل سوال ها را هرگز و هرگز از نامزد یا همسرتان نپرسید.نه تنها شنیدن این پرسش، بلکه پاسخش هم شما را ناخوشنود می کند .

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: آداب معاشرتبازدیدها: 1609
تاریخ انتشار:6 آذر, 1401

دیدگاه خود را بنویسید

14 + چهار =