بیش از پنج قرن است که پاریس به جواهرات استثنایی و ظرافت‌های هنری شناخته می‌شود. پلاک ۱۲ میدان پِلَس وِندوم، خانه ای درخور و مجلل برای جواهرات شومه است. قدمت خانه ی جواهرسازی شومه به۱۷۸۰ بازمی‌گردد. جواهراتی آن قدر استثنایی که حتی چهره و روند تاریخ را تغییر دادند. اصالتی ۲۳۵ ساله که با تاریخ فرانسه تلفیق شده است .

 

1910-1930

THE INDIAN STYLE

با پدیدار شدن کشتی های بخار بر امواج اقیانوس ها، سفر راحت تر شد وسرعتی تازه به خود گرفت. شاهزادگان هندی به سبکِ لوکس زندگی اروپایی علاقه مند شده بودند. آن ها سنگ ها و جواهرات ارزشمند را به شومه می دادند تا در سِتی جدید و با وزنی سبک تر کار کند.

طرح گردنبند برگرفته شده از هنر هندی است، مرواریدهای ریز و الماس .

 

1930-1970

FROM TRADITION TO MODERNITY

دانش آتلیه شومه نسل به نسل منتقل شده تا به دوران مدرن و معاصر رسیده است.شومه با توجه به تمامی اتفاقات اجتماعی و اقتصادی و تغییرات هنری شهرت افسانه‌ای خود را کسب کرده و همیشه به دنبال سبک های جدید، زیبا و مدرن بوده است.

ساعتی از جنس طلا و دو پنجره با قابلیت نمایش ساعت و دقیقه که در شکار و پیک نیک استفاده می شد.

 

1910-1930

ART DECO

آرت دِکو یا هنر تزیینی سبکی تجملی و غنی است. کارهای شومه در دوران آرت دکو دارای خطوط هندسی صلب و متفاوت بود. ویژگی جواهرات آرت دکو ؛ کنتراست جنس سنگ ها و رنگ های متفاوت بود که با برش های منظم مد روز جواهرات را نشان می دادند .

 

ساعت های جفت از جنس طلا ، مروارید و زمرد، ۱۸۱۱

بوتیک شومه توسط معمار معروف دوران؛ فرانسوا جوزف بلانژه طراحی شده است .

 

1804-1815

THE EMPEROR

 

موسس خانه ی شومی ماری اِتی یِن نیتو، جواهرسازی کارکشته و با استعداد بود. در قرن ۱۸ ام، نیتو و پسرش جواهرات مراسم ازدواج ناپلئون بناپارت را طراحی کردند. آوازه ی جواهرات مسحورکننده ی نیتو در کل اروپا پیچید و او معروف ترین جواهرساز قاره ی سبز شد. ناپلئون جاه‌طلب قصد داشت تا فرانسه را به مرکز دنیای لاکژری تبدیل کند ، به همین منظور نشان جواهرساز رسمی را به نیتو داد .

پرتره ای از بناپارت با شمشیر ساخت نیتو

پرتره ی ماری لوییس با جواهرات نیتو

 

1815-1880

THE ROMANTIC PERIOD

بعد از سقوط امپراتوری ناپلئون،وارثان هنر نیتو، طراحی های خود را بنا به مد رایج از سبک رمانتیک الهام می‌گرفتند. سبک رمانتیک از هنرهای تزیینی رنسانس ایتالیا و قرن ۱۷ ام فرانسه بر گرفته شده بود. جواهرات دوران رمانتیسم مخاطبین جدیدی مثل نقاشان، نویسندگان و مجسمه سازان را به بوتیک شومه کشاند. در سال ۱۸۵۳ پاریس به قطب اصلی کالاهای لوکس در دنیا تبدیل شده بود.

ساعت  Chatlaine ساخته شده از سنگ خون یا یشم ختایی.

 

 

ساعت میناکاری شده زنانه، طراحی شده تا از یک زنجیر یا روبان ابریشمی آویزان شود .

1880-1910

 THE BELLE EPOQUE

 

خلاقیت تحسین کننده و استعداد بالای جوزف شومه در خلق آثار شگفت انگیز و ظریف، جوزف شومه را به« استاد دوران بل ایپوک» تبدیل کرد. بِل ایپوک یا عصر زیبا به دورانی اشاره دارد که اروپا در صلح و آرامش بود و علوم و فناوری پی‌درپی در حال پیشرفت های خیره کننده بودند. با الهام از طبیعت سحرانگیز، شومه آثاری آن چنان بی بدیل خلق کرد که اشراف و نجیب زادگان از سراسر دنیا برای خرید جواهرات خود به بوتیک شومه در پِلَس وِندوم می‌آمدند. نیم تاج یکی از افزونه های رایج اشراف در این دوران بود .

 

CHAUMET PARIS

طراحی های برجسته شومه همیشه با ۱۲ عکس از طبیعت شروع می شوند که الهام بخش هنرمندان در خلق آثار بی نظیر می شود. عدد ۱۲ برای خانه ی شومه مهم و نمادین است. ایده ی آغازین بسیاری از طراحی‌های شومه، پلاک این جواهر سازی قدیمی در میدان پِلَس وِندوم پاریس است .

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: آکسسوری, جواهربازدیدها: 905
تاریخ انتشار:2 مهر, 1401

دیدگاه خود را بنویسید

15 − یازده =