باتوجه‌به قرار قبلی که با دوستمان گذاشتیم، او حوالی ساعت 6 بعدازظهر به منزل ما می‌آید. او علاقه زیادی به اسپرسو دارد، ولی معمولاً قهوه خود را با یک شیرینی یا کیک می‌نوشد. امروز تصمیم گرفتم که او را سورپرایز کنم، نه با قهوه بلکه با پودینگ میوه‌ای! البته در این حال و هوای زمستانی و کریسمس پودینگ میوه‌ای بیش‌ازپیش برای یک مهمانی عصرانه جلب‌توجه می‌کند.

از زمان ملکه انگلستان بنام ویکتوریا، این یک سنت بوده است که خانواده‌های انگلیسی در یکشنبه Stir-Up گرد هم می‌آیند و به‌نوبت مخلوط پودینگ کریسمس را درحالی‌که آرزوهای خوب می‌کنند، هم می‌زنند. تهیه‌کردن پودینگ کریسمس از قبل کمک می‌کند طعم آن کاملاً جا بیفتد و پودینگ دلچسب و خوشمزه‌تری داشته باشیم.

این روش تولید پودینگ میوه‌ای توسط شرکت لوازم آشپزخانه انگلیسی به نام دو الیت Dualit توضیح داده شده که ما در اینجا این روش را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

مواد لازم برای پودینگ میوه‌ای با طعم عالی

600 گرم میوه خشک یا مخلوطی از کشمش، زردآلو و غیره.

100 گرم آرد

100 گرم شکر

2 عدد تخم‌مرغ

100 گرم کره

100 گرم آرد سوخاری سفید

2 قاشق چایخوری افزودنی شیرینی (به‌دلخواه)

1 عدد سیب پوست‌کنده و رنده شده

پودینگ میوه ای کریسمس

طرز تهیه پودینگ میوه‌ای

در یک کاسه بزرگ کره، شکر، تخم‌مرغ، آرد و افزودنی‌ها را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

قبل از اینکه سیب را رنده کنید، آرد سوخاری و تمام میوه‌ها را اضافه کنید. خوب مخلوط کنید تا همه با هم ترکیب شوند. کف سینی پودینگ را با یک دایره روغنی کره‌ای بپوشانید و دور داخل کاسه را کره بمالید.

مخلوط را با قاشق در یک لگن پودینگ 1.5 کیلوگرمی بریزید و مخلوط را به سمت پایین فشار دهید و یک فاصله 1 تا 2 سانتی‌متری از بالا باقی بگذارید.

روی مخلوط پودینگ را با یک ورق کاغذی بپوشانید. یک‌تکه کاغذ مربعی بردارید و از وسط آن یک دایره به قطر دوسانتی درست کنید. این کار را با یک‌تکه فویل تکرار کنید (هر دو باید قطر لگن را پس از چین‌خوردگی بپوشانند).

ابتدا پوسته کاغذی را بگذارید، سپس فویل را روی لگن قرار دهید و با استفاده از نخ، هم پوسته و هم فویل را دورتادور بالای لگن ببندید. یک تخته‌سنگ را برای ایستادن روی لگن قرار دهید و در آب داغ تا نیمه کاسه لگن بریزید.

درب آن را گذاشته و باتوجه‌به مقدار پودینگ تولید شده، 3 تا 4 ساعت آن را با آب را زیاد بجوشانید. همچنین حواستان باشد که پودینگ خشک نشود.

برای بررسی آماده‌بودن پودینگ، ظرف پودینگ را از روی حرارت بااحتیاط بردارید. قسمتی از فویل را بردارید و یک چاقو را داخل آن قرار دهید. اگر تمیز بیرون بیاید پودینگ پخته است. پس از پخته‌شدن و خنک‌شدن، پودینگ را در ظرف تمیز بگذارید و در اتاق خنک و دور از نور نگهداری کنید.

الان نزدیک به ساعت 6 است، تا دقایقی دیگر مهمانم می‌رسد …

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: خوردنی‌هابرچسب‌ها: , , بازدیدها: 626
تاریخ انتشار:19 دی, 1401

دیدگاه خود را بنویسید

پنج × 2 =