پوست درختان خیس شده از نم باران بهاری را زیر انگشتانتان لمس کنید و ریه‌های خود را از هوای پرسازید که عطر خاک تازه خیس شده و شخم خورده در آن جریان دارد . در این جا عطر تلخ و معدنی خزه های مرطوب با رایحه سنگ هایی ترکیب می شوند که هنوز از برف نشست کرده در زمستان، رهایی نیافته اند و تمامی این ها شما را به یاد وادی شناخته شده ای به نام جنگل می‌اندازد، اما… این درست نیست!

سال های زیادی از تاسیس برند آیدس د ونوستاس نمی‌گذرد، اما پایه گذاران آن همواره به خوبی بازار عطر سازی نیش را تحت بررسی داشته اند و به واسطه همین امر توانسته اند تولیدات بسیار خوب و متمایزی را عرضه کنند.

پالیساندر «Palissandre d’Or»  نام آخرین محصول تولید شده از این برند است که در نوع خود بسیار متمایز و ویژه طراحی شده است. این محصول بر پایه عطر غالب «چوب رز» طراحی شده که روغن خاص و نامعمول درعطر سازی محسوب می‌شود. عطری ترد و روشن دارد و برخلاف نامش، رایحه آن نه چوبی است و نه گل دار. اما تندی و قدرتی عظیم را در بطن خود نهان ساخته است. این رایحه به قدری کامل است که خود به تنهایی می تواند عطری خارق العاده را شکل دهد. با این حال برند ونوستاس با استفاده از این روغن و به کمک هنرمند بزرگ عطر سازی آلبرتو موریلاس، جهانی بی نقص را با پیچیدگی‌های فراوان خلق کرده است.

ادس-د-ونوستاس-پالیساندر

بررسی رایحه عطر آیدس د ونوستاس پالیساندر:

موریلاس ،عطر را با رایحه ای روشن و درخشان آغاز می کند. دروازه ای که به روی جهانی از عجایب باز می شود و با درخشش فراوان ما را به درون خود می کشاند. نسیمی ملایم و نرم از مرکبات و گشنیز عبور می کند تا زمینه را برای شکوفایی رایحه‌های قدرتمندتر هموار سازد. این گام همچون پیش درآمدی است که موریلاس بر آغاز پیچیدگی‌های عطر پلیسندرآماده کرده است.

در حالی که نت میانی با حالتی اسپایسی، متالیک و باطراوت باز می شود، تم چوبی و مشک دار قدرتمندی به سرعت جای خود را باز می کند. پلیسندر، کلکسیون بزرگی از چوب های سدر است که همگی در این نت به یک باره هجوم می آورند. رایحه ای همچون تراشه های چوب مداد به مشام می‌رسد که در آبی گس و دم کرده حل شده باشند! عطر خزه دار، کم کم باز می شود و با ترکیبات قبلی می‌آمیزد. نت اسپایسی و باطراوت که در گام های قبلی آشکار شده بود، حالتی مه آلود می یابد و در فضای عطر پخش می‌شود.

سرمایی همچون سنگ های یخ زده از عطر به مشام می رسد، گویا در فضایی مرطوب و معتدل، سرشار از عطر چوب های خیس خورده و چای سیاه سرگردان شده اید، اما سرمایی سوزان و مه آلود به همراه حجم عظیمی از عطر خزه به مشام می رسد . پلیسندر تا پایان به همین منوال باقی می ماند. عطر چوب های خیس درآن نوسان دارد و چندان ملایم و نرم نخواهد شد.

 نام: Palissandre D’or

 کمپانی: Aedes de Venustas

 نوع : زنانه- مردانه (مناسب آقایان)

 گروه بویایی: چوبی – ادویه ای

 فصل و سن مصرف:  مناسب فصول خنک و سنین بیش از ۳۰ سال .

به اشتراک گذاری

دسته‌بندی: آکسسوریبرچسب‌ها: بازدیدها: 287
تاریخ انتشار:30 اردیبهشت, 1402

دیدگاه خود را بنویسید

1 × 3 =